خبرگزاری کار ایران

افتخاری در گفت‌وگو با ایلنا:

از حضور فرد دیگری به جای خود در استقلال استقبال می‌کنم/ قائدی را کنترل می‌کردیم/ شفر کسی را می‌خواهد که فکرش به بازی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۴۳

مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اتفاقات اخیر این باشگاه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، رضا افتخاری مدیرعامل استقلال گفت: شفر کسی را می‌خواهد که فکرش متمرکز به زمین و بازی باشد نه اینکه وارد زمین شد برگردد و به سمت تماشاگران برود و دست تکان بدهد.

* برای فصل آینده باز هم از ترکیب حسین حسینی و مهدی رحمتی در درون دوازه استقلال استفاده خواهید کرد چون به نظر می‌رسد نگه داشتن آنها کنار هم کمی سخت به نظر می‌رسد.

من با حسینی خیلی صحبت کردم رابطه خوبی هم با من دارد و همیشه با من درد و دل می‌کند به من زنگ می‌زد و می‌گوید حاجی بگو چه کار کنم به حسینی گفتم آینده مال توست زمان زیاد داری هم تو و هم تیم الان از تجربیات مهدی رحمتی استفاده می‌کنند رحمتی کم کم به بازنشستگی نزدیک می‌شود و این یک واقعیت است چون سن که بالا برود بدن از آن حالت طبیعی خارج می‌شود گفتم نگران نباش تو دروازه‌بان ما هستی یک دروازه‌بان تیم پایه‌های خودمان را هم به جمع تیم اضافه خواهیم کرد.

* در دردودل‌های اخیرش با شما گفت که علت خط خوردنش از تیم ملی فیکس نبودن در استقلال بوده است؟

این را به من گفت و من هم به او گفتم هیچ وقت یک سرمربی نمی‌آید به خاطر شما تیمش را فدا کند او تشخیص می‌دهد که چه کسی درون دروازه قرار بگیرد. حسینی دوست داشت که فیکس بازی کند و با تیم ملی به جام جهانی برود اول به چه قیمتی؟ حسینی جوان است و جویای نام برای حسینی زمان است و باز هم به تیم ملی دعوت خواهد شد. من انتخاب کی‌روش را برای دروازه‌بان‌ها بعد از بیرانوند خیلی جالب ندیدم مثلا عابدزاده. حسینی می‌توانست جای این بازیکن به جام جهانی برود هنوز کسی عملکرد عابدزاده را ندیده است درون دروازه معلوم می‌شود چه کار است ولی حسینی این را نشان داده است به او گفتم هیچ جا نمی‌روی و پیش ما هستی هیچ جا هم از استقلال بهتر برای تو نیست به نظر من بازی در لیگ قهرمانان آسیا کمتر از تیم ملی نیست. به نظر من اگر تیم ملی در جام جهانی هم نتیجه نگیرد همه کاسه کوزه‌ها سر دروازه‌بان شکسته می‌شود (با خنده)

* خیلی از کارشناسان معتقدند اگر پنجره پرسپولیس بسته نمی‌شد کار استقلال در نقل و انتقالات راحت بود و به نوعی عملکردشان بیشتر به چشم می‌آمد.

به حال ما فرقی نمی‌کرد کاش پنجره پرسپولیس بسته نمی‌شد البته این را هم بگویم پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد من می‌گویم چرا آنها نتوانستند بازیکنان خوبشان را حفظ کنند و رفتند اگر قرار است ایرادی گرفته شود باید به آن گرفته شود نمی‌توانند بگیرند عذرشان موجه است چون پنجره‌شان بسته است اما حفظ بازیکنان را کی می‌تواند انجام بدهد البته این به من ارتباطی ندارد چون سیاست این باشگاه است ما با آنها کاری نداریم من در حال بستن تیم خودم هستم ما استقلال را برای آسیا تقویت می‌کنیم.

* در همین آسیا ممکن است با پرسپولیس برخورد کنید.

اسپانسر ما دوست دارد که با پرسپولیس برخورد کنیم چون درآمدی به باشگاه می‌شود ولی من اعتقاد دارم بازی با تیم‌های خارجی هیجانش بیشتر است ما الان هم با این تیم مشکلی نداریم و اگر قرعه این گونه شد به میدان می‌رویم همین چند ماه پیش با آنها بازی کردیم قوی‌تر نشدند حتی تحلیل هم رفتند.چند وقت پیش شنیدم هواداران پرسپولیس جلوی در وزارت رفتند و گفتند چرا استقلال یار گرفته است سوال من این است مگر بقیه تیم‌ها یار نگرفتند با استقلال چه کار دارید. به جرات بگویم وزارت ورزش و دولت یک ریال به ما کمک نکردند آقای سلطانی‌فر به ما کمک معنوی کرده است جاهایی سفارش کرده که مشکل ما حل شود قانونا هم نمی‌توانند آنها به ما کمک کنند در بحث آمدن آقای شفر مدام با سلطانی‌فر در تماس بودیم چون رئیس مجمع است زمانی که با آقای شفر در حال بستن قرارداد بودم مدام با تلفن سر مبلغ قرارداد با آقای سلطانی‌فر صحبت می‌کردم حتی ایشان به ما می‌گفت کمترش کنید که حتی به ایشان گفتم اگر کمتر از این شود باید شفر مجانی به ایران بیاید (با خنده)

* در خصوص شرایط پادوانی صحبت کنید.

در خصوص ایشان باید بگویم متاسفانه یک مقدار بدهی‌ها به ما فشار آورد هزینه پادوانی فوق العاده زیاد بود تا حالا صد میلیون تومان هزینه پادوانی کردیم صبح به صبح آمبولانس او را به بیمارستان می‌برد دو پرستار از او مراقبت می‌کنند. در حال تلاش هستم پولی جور کنم تا مشکل را حل کنم.

* شایع شده بعضی از بازیکنان قدیمی پیش وی می‌روند و وی را ترغیب کنند تا از استقلال شکایت کند.

من که مدام پیش پادوانی نیستم شاید می‌روند که به او کمک کنند. الان پیشرفت سلامتی پادوانی خیلی خوب بوده من ابتدا که او را می‌دیدم خیلی ناامید بودم.

* برنامه‌تان برای او چیست؟

فکر نمی‌کنم او بتواند بازی کند مگر اینکه خدا کمک کند ما می‌خواهیم او بتواند زندگی کند راه برود و مشکلاتش را خودش حل کند دنبال سلامتی او هستیم ما طبق قرارداد به او حقوق می‌دهیم و هر پولی به بقیه می‌دهیم برای او هم در نظر می‌گیریم شما نگاه کنید او چقدر بچه آرامی است هر کس جای او بود چقدر صدایش در می‌آمد.

* در مورد صیادمنش صحبت کنید درویش، مدیرعامل سایپا اعلام کرده که در خصوص وی با شما صحبت کرده است

درویش با من صحبت کرد و به من گفت ایشان با ما قرارداد دارد و توقع داشتیم که با ما تماس بگیرید من هم گفتم ایشان فسخ‌نامه به ما آورد و دیگر بازیکن شما نیست که من به خاطرش تماس بگیرم. پدرش پیش ما آمد و گفت با سایپا قرارداد ندارد.

* در خصوص قراردادهای شبانه صحبت کنید خیلی‌ها می‌گویند افتخاری و توفیقی شبانه با بازیکنان قرارداد امضا می‌کنند تا بگویند ما شبانه روز به فکر استقلال هستیم؟

ما روزها درگیر کارهای خودمان هستیم هر بازیکن خوبی با چند تیم در حال مذاکره است روز اگر باشد همه می‌بینند و کار خراب می‌شود. شب خلوت است و کار راحت همه که از صبح از خواب بلند می‌شوند می‌بینند که ما قرارداد بسته‌ایم و کار تمام شده است و این از ترفندهای باشگاه استقلال است.

* در خصوص بویان صحبت کنید

در خصوص ایشان باید بگویم مخالف حضور ایشان بودم اما شفر خیلی اصرار کرد ایشان هم جوان بود زمانی که هم تست داد مشکلی نداشت فقط گفتند که از بارفیکس افتاده که فکر می‌کنم اساسی هم این اتفاق افتاده است که هنوز هم تا روزهای آخر در فیزیوتراپی بود بعید می‌دانم ایشان در استقلال بماند چون شفر خیلی در خصوص ایشان امیدوار نیست. خوشبختانه قرارداد او زیاد بالا نیست الان هم در حال توافق کردن هستیم که یک پولی بدهیم برود.

* مجید حسینی چطور؟

ما دوست داریم او در استقلال بماند اما خب مدیر برنامه‌اش رابط زیاد خوبی با استقلال ندارد. حسینی بیاید با او صحبت خواهم کرد به او می‌گویم بمان به نفع توست.

* این روزها در خصوص آکادمی انتقادات زیادی بر شما وارد است شفاف در این خصوص توضیح می‌دهید؟

اتفاق خاصی نیفتاده هیئت امنا تشکیل شد که من هم زیاد با این موضوع موافق نبودم اما دخالت نکردم یک سری حاشیه به وجود آمد آن هم به این دلیل است که وقتی لیگمان تعطیل می‌شود و سوژه‌ای وجود ندارد رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند. ما موقت سرپرست گذاشتم اما متاسفانه گودرز حبیبی حرمت‌ها را نگه نداشت در هر کاری ابتدا یک سری مشکلات به وجود می‌آید مدیر خوب این است که با این مشکلات کنار بیاید او اگر یک روز جای من بنشیند منفجر می‌شود. یک آکادمی که می‌توانستی با مذاکره جمعش کنی در خوصوص ورمزیار باید بگویم 15 سال بازیکن این باشگاه بود کاپیتان تیم بوده ایشان یک تنه پارسال تمام کارهای آکادمی را انجام داد. بعد ایشان در مصاحبه‌اش گفته مگر من کارمند هیئت فوتبال هستم من خودم پا می‌شوم و می‌روم هیئت فوتبال دنبال کارهای تیمم پس باید بگویم من چون مدیرعامل هستم نباید بروم. ما اینجا رئیس نمی‌خواهیم همه باید کار کنند من خودم هم رئیس نیستم من خیلی به او احترام گذاشتم گفتم با ورمرزیار تعامل داشته باش ولی باهم نساختند ما هم تا یک اندازه‌ای فرصت می‌دهیم اگر نشد خودمان دخالت می‌کنیم.

* ایشان گفته‌اند مهر باشگاه استقلال جعل شده است

این اتفاق مال قبل از من بوده است زمانی که من آمدم ورمرزیار را خواستم و به او اعلام کردم حق ندارید جای امضای مدیرعامل امضا کنید هر کسی این کار را انجام دهد اخراجش می‌کنم آنها هم رعایت کردند همه قرارداد را من امضا می‌کنم من همه این اتفاقات را می‌دانم پرونده‌اش را هم به کمیته اخلاق فرستاده‌ایم. منتظر روال طبیعی پرونده هستیم تا زمانی که رای اعلام نشود نمی‌توانم تصمیمی بگیرم اینها نبوده‌اند نمی‌دانند آقایان کجا بودند پارسال چه زحماتی برای آکادمی کشیده شده است.

* نوازی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود پسر یکی از مسئولان امنیتی کشور عضو تیم پایه‌ای است

چه اشکالی دارد پسر این فرد نباید فوتبال بازی کند هیچ رانتی هم از کسی نمی گیریم روزی 10 نامه از جاهای مختلف برای من آورده می‌شود که از فرزندانشان در تیم‌های پایه‌ تست بگیریم ولی ما هیچ اقدامی نمی‌کنیم من می‌گویم اینجا باشگاه حرفه‌ای است شفر اینجا بازیکن این طوری نمی‌گیرد باید رزومه طرف مشخص باشد طرف فکر می‌کند دست من است.

* برخی‌ها می‌گویند برهانی و عنایتی را آوردید تا مطالباتشان را پرداخت نکنید

اولا اینها را هیئت امنا آورد بد نیست برخی از آقایان بیایند ببینند کار چگونه است فکر نکنند اداره باشگاه و تیم به همین راحتی است. نوازی پسر خوبی است من به او کمک کردم و حتی بدهی‌هایش را پرداخت کردم او فکر می‌کند که من حواسم نیست من همه را زیر نظر دارم اینقدر به آنها اختیار می‌دهم که فردا اگر اتفاقی افتاد نگویند نیاز به زمان داشتیم. شاید برای ما عوارض هم داشته باشد اگر به عنوان مدیرعامل بخواهم در همه چیز دخالت کنم صحیح نیست مربی اسمی آوردن توقعاتی را به وجود می‌آورد و باید با آنها قرارداد حرفه‌ای بسته شود آقایانی که اینها را انتخاب می‌کند باید ابتدا جوانب کار را بسنجند و بعد نام آنها را اعلام کنند بعد از اینکه دیدم همه دارند همه کار می‌کنند خودم ورود کردم و از این به بعد تصمیمات مدیریتی را خودم خواهم گرفت. شنیده‌ام گفته‌اند وزیر ورود کند چیز بزرگی نیست که ایشان بخواهند ورود کنند جمع کردن این مسائل برای من مثل آب خوردن است.

* خیلی‌ها می‌گویند ملکی می‌خواهد جایگزین شما شود

چنین چیزی درست نیست او برای باشگاه وقت می‌گذارد هر جا هم که جلسه باشد از او می‌خواهم که بیاید و در بحث قراردادها کمک کند چون سابقه بانکی داشته و در این گونه مسائل تخصص دارد در مجموع ملکی برای باشگاه مفید است ما باهم مشکلی نداریم من از خدایم است که کسی جای من به استقلال بیاید.

* ماجرای طلب منصوریان به کجا رسید؟

ایشان برای تسویه حساب به باشگاه آمده بود چون پول‌هایی بابت پاداش به ایشان پرداخت شده که لیست آن را به باشگاه نیاورده بود و مالی ایشان را بدهکار کرده بود لیست‌ها را آورد و مشکل حل شد خود منصوریان می‌داند که باشگاه برایش کم نگذاشت. ما باهم در تماس هستیم دو بار هم به باشگاه آمد زمانی که سرپرست تیم ملی بودم بازیکن ما بود از آن موقع باهم در تماس هستیم.

* قبول دارید فضای استقلال پرسپولیس و تیم ملی طوری شده که به مربیان خارجی روی آورده‌اند؟

قبل از آنکه به استقلال بیایم در فدراسیون بودم اسم نمی‌آورم یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال پیش من آمد و گفت می‌خواهیم مربی انتخاب کنیم و نظرتان را بدهید به او گفتم یک مربی خارجی بزرگ پیدا کنید ولی آنها گشتند و در پایان هم مربی داخلی انتخاب کردند منصوریان به رغم تلاشی که کرد به خاطر چند اشتباهی که داشت و من هم به او گفتم اگر توجه کرده بود شاید الان مربی استقلال بود. در تیم‌های پرسپولیس و استقلال باید مربیان باتجربه مربیگری کنند شفر با این سن و سال در تیم‌های بزرگی کار کرده و به نوعی خرابکاری‌هایش را در تیم‌های دیگر انجام داده و به استقلال آمده و نتیجه گرفته است.

* خیلی از مدیران قبلی استقلال می‌گویند در استقلال کار کردن راحت است زمان ما این همه اسپانسر وجود نداشت

به آنها بگویید شما هم بودی سامانه را چه کسی آورد این سامانه را من آوردم شما بیا اگر این سامانه با شما کار کرد آن وقت حرف شما صحیح کرد سامانه به من اعتماد دارد و می‌داند نیتم خیر است فکر خودم و دوروبری‌های خودم نیستم اگر می‌خواهند بیایند بسم الله.

* در گذشته خیلی از بازیکنان بزرگ در انتخاب بازیکن نقش داشتند الان هم اینگونه است و بازیکنان نقش دارند؟

این حرف شما درست است و در گذشته چنین بود ولی هیچ بازیکن بزرگی امسال دخالت نکرد ولی سال گذشته می‌خواستم پژمان منتظری را به استقلال بیاورم از خسرو حیدری کمک گرفتم او همسایه دیوار به دیوار بود او با پژمان صحبت کرد و جلسه گذاشت.

* این ماجرا بیشتر در خصوص رحمتی شایع شده بود

او هیچ دخالتی ندارد و فقط یک بار در روزی که با سیدمجید حسینی قرارداد بستیم و در مذاکرات ما حضور داشت و به عنوان بزرگتر و کاپیتان تیم نشسته بود.

* پس با این تفاسیر منتظری هم جدا می‌شود

او یک سال دیگر هم با ما قرارداد دارد پژمان عاقل است او فوتبال را می‌فهمد او یک کار بیهوده در زمین انجام نمی‌دهد در سخت‌ترین شرایط توپ را تبدیل به پاس می‌کند به نظرم پژمان یک سال دیگر هم می‌تواند بازی کند به نظرم اگر پژمان نمی‌توانست کی‌روش او را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد.

* این بازیکنان جدید که گرفته‌اید تست پزشکی داده‌اند

همه این بازیکنان باید تست بدهند و من قرارداد هیچ کدام را امضا نکرده‌ام و فقط با آنها توافق کرده‌ایم.

* در خصوص لیست جدایی صحبت کنید

دو نفر اولی که به ما معرفی کرد که آنها خارج شود یکی بویان بود و یکی برزای بقیه بستگی به جذب بازیکنان جدید دارد اگر تیام آمد یک مهاجم دیگر جدا می‌شود الان جابر انصاری و قربانی در لیست انتظار هستند که البته من انصاری را شنیدم که شفر اعلام کرده می‌تواند برود. در مورد زکی‌پور هم شفر باید نظر دهد.

* در مورد شجاعیان چطور؟

او و محسن کریمی در نیم فصل دوم به تیم اضافه خواهند شد.

* قائدی چطور؟

قائدی هست و او مشکلی ندارد او کم کم در حال آماده شدن است او می‌تواند از ابتدای لیگ برای ما بازی کند در بازی با ذوب آهن هم می‌توانست بازی کند ولی شفر ریسک نکرد.

* این بار برای جلوگیری از حواشی گوش او را پیچانده‌اید

او را کنترل می‌کنیم هر شب تماس می‌گیریم که کجا هستی و چه کار می‌کنی هر روز او را چک می‌کنیم و کنترل می‌کنیم من به او گفتم ارزش خودت را نمی‌دانیم و اگر می‌دانستی هیچ وقت دنبال رفیق‌بازی نمی‌رفتی تو می‌توانی یک نیمار بزرگ در ا ستقلال شوی چون تکنیک خوبی داری ولی باید بدن را آماده کنی او اعجوبه‌ای برای استقلال است.

* ولی آن موقع کاسه کوزه‌ها سر شما شکست

آن موقع ما به او مرخصی دادیم تا به بوشهر برود و برای سربازی معافیت بگیرد و در دانشگاه ثبت نام شود اما بعد از این کار با دوستانش برای تماشای والیبال ساحلی رفته است رفته آنجا موقع برگشتن آن طور که خودش تعریف می‌کند یک ماشین بغل آنها می‌آیند و راننده هول می‌شود خود قائدی پشت نشسته کسی هم که فوت کرده آن جلو سمت راننده بوده و زمانی که آن ماشین به آنها نزدیک می‌شود هول شده و فرمان راننده را می‌گیرد و باعث می‌شود ماشین چپ شود. به قائدی گفتم که می‌گویند تو پشت فرمان بودی که به شکمت رفته که باعث شد که کبدت پاره شود که گفت عقب بودم و زمانی که ماشین چپ می‌شود من به بیرون پرتاب می‌شوم موقعی که ماشین چپ می‌شود سقف فرو ریخته و به کبد قائدی اصابت می‌کند قائدی شانس آورده که بیمارستان نزدیک بوده اگر می‌دانستیم برای این کار می‌خواهد برود به او اجازه نمی‌دادیم عید که به بوشهر رفته بود دائم او را کنترل می‌کردیم به مادرش زنگ می‌زدیم تا مطمئن شویم آنجاست اینجا هم که هست ردش را می‌گرفتیم مامور گذاشته بودیم که مراقبش باشد او اگر ارزش خودش را بداند از تیام هم بالاتر می‌رود.

* یکی از انتقاداتی که به ما شما می‌شود مذاکره با رحمتی در داخل ماشین است

به ما که انتقاد زیاد است مذاکره نبود راجع به یک موضوعی با من صحبت کرد چند نفر دور و ور من بودند که نمی‌خواستند آنها در جریان قرار بگیرند گفتم داخل ماشین به من بگوید. او با من در باشگاه صحبت کرده بود.

* شما می‌خواستید که فرهاد مجیدی به کادر اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد و چرا شما از سرمربی نخواستید که از سرمایه باشگاه در کنارش استفاده کنید.

من از ایشان خواستم یکی از شرایط ما در دوبی این بود که دو ایرانی در کادرش قرار بگیرد یکی طاهری بود و دیگری دین‌محمدی که دومی را کمیته فنی پذیرفت ولی شفر قبول نکرد. در مورد مجیدی باید بگویم دو جلسه با او مذاکره کردم و به شفر گفتم از نظر من مانعی ندارد ولی گفت زود است و گفت در اسپانیا در حال دوره دیدن است زمانش را من اعلام می‌کنم به مجیدی گفتم و او هم قبول کرد. مربیگری با حال و هوای بازیکنی فرق می‌کند او هنوز دنبال این است که با هواداران رابطه نزدیکی داشته باشد ولی سرمربی بزرگ کمتر این چیزها را می‌خواهد به نظر من فرهاد مجیدی باید بزرگتر از این شود و از حال و هوای بازیکنی بیرون بیاید باید تجربه لازم را به دست بیاورد و پخته‌تر شود دوست ندارم مثل مربیان دیگر بیاید و سوخت شود در استقلال شرایط فرق می‌کند دوست دارم کار مربیگری را در جای دیگر غیر از استقلال شروع کند ما مشکلی با مجیدی نداریم مجیدی وقتی 16، 17 ساله بود با توصیه خود من زمانی که سرپرست تیم ملی بودم به اردوی تیم دعوت شد و اولین بازی دوستانه‌اش را هم مقابل کویت انجام داد. او را تحریک کرده بودند علیه من مصاحبه انجام دهد و همانطور که دیدید بعد از چند وقت برعکس آن را انجام داد پس می‌بینید که هنوز پخته نشده است اگر آدم بزرگی باشی با مدیران باشگاه سرشاخ نمی‌شوی چون وقتی می‌خواهی با آن باشگاه بروی باید با مدیرعامل رابطه خوبی داشته باشی. وقتی او را به حال خودش گذاشتم شرایطش عوض شد.

* شاید به سرمربی گفته‌اند او یک بازیکن بزرگ است شاید آلترناتیو در نیمکت مربی‌گری باشد

ممکن است نمی‌توانیم آن را رد کنیم شفر کسی را می‌خواهد که فکرش متمرکز به زمین و بازی باشد نه اینکه وارد زمین شد برگردد و به سمت تماشاگران برود و دست تکان بدهد این باعث می‌شود که از بازی خارج بشوی و سمت هوادار بروی شفر کسی را می‌خواهد که تماشاگر با او کاری نداشته باشد و در دل تیم باشد.

* اگر کسی از شما حمایت کند به او پست می‌دهید

اصلا چنین چیزی نیست من خیلی‌ها را آوردم که با من خیلی هم خوب نبودند.

* ممنون از اینکه وقت‌تان را در اختیار من گذاشتید و در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید

من فقط از هواداران می‌خواهم به ما اعتماد کنند ما را در تصمیم‌گیری‌ها در فشار نگذارند ما بعد از 30 سال گدایی شب جمعه‌مان را می‌دانیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز