خبرگزاری کار ایران

یازده نکته از تیم ملی ایران پیش از وقوع معجزه/ به وقت تاریخ سازی

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۲۲

تیم ملی ایران به دنبال اولین صعود خود به مرحله بعد جام جهانی است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران باید در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه چهارشنبه شب از ساعت 22:30 دقیقه به مصاف مراکش برود. این دیدار در ورزشگاه کازان به انجام می رسد و باید دید شاگردان کی روش چه نمایشی مقابل مردان فرناندو هیرو خواهند داشت.

1-تیم ملی ایران تا به اینجا در جام جهانی 13 بازی را انجام داده که حاصل آن دو برد، 3 مساوی و هشت باخت بوده است. ایران در این مدت 22 گل خورده و 8 گل به ثمر رسانده است.

2-ملی پوشان تا به حال در این 13 مسابقه دو کلین شیت داشته اند. یک بار در جدال 4 سال پیش مقابل نیجریه با علیرضا حقیقی و حالا این بار مقابل یک تیم آفریقایی دیگر یعنی مراکش با دروازه بانی علیرصا بیرانوند.

3-کارلوس کی روش تا به حال هشت بار در جام جهانی سرمربی گری کرده که حاصل آن دو برد، دو مساوی و 4 باخت بوده است. او در این مدت با تیمهای ایران و پرتغال در مسابقات افتتاحیه هیچ وقت شکست و گل نخورده است و به دو تساوی و یک برد رسیده است. تیمهای تحت هدایت او 9 گل زده اند و 5 گل خورده اند.

4-تیم ملی ایران در تقابل با تیمهای اروپایی شش بار رقابت کرده که 5 باخت و یک تساوی به دست آمده است که تنها تساوی مقابل اسکاتلند در جام جهانی 78 بوده است و بعد از آن 4 شکست مقابل تیمهای یوگوسلاوی، آلمان، پرتغال و بوسنی به دست آمده است. ایران در مصاف با تیمهای قاره سبز 12 گل خورده و 2 گل زده است.

5-زننده دو گل ایران به تیمهای اروپایی علی دانایی فرد و رضا قوچان نژاد بوده اند. ایران هیچ وقت در این مسابقات گلزنی با بیش از یک گل نداشته است. حسن روشن، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده هستند و عزیز بوحدوز هم به اشتباه از مراکش برای ایران گل زده اند.

6-ایران در دیدارهای دوم خود اغلب بازی های خوبی را به نمایش گذاشته است. تساوی 1-1 مقابل اسکاتلند، پیروزی 2-1 در برابر ایالات متحده، شکست 2-0 در برابر پرتغال، شکست 1-0 در برابر آرژانتین حاصل کار تیم ملی بوده است.

7-تیم ملی ایران هیچ وقت در طول تاریخ حضور خود در جام جهانی دو برد پیاپی نداشته است. آخرین بار تیمهای آسیایی در سال 2002 توسط کره جنوبی به دو پیروزی پیاپی دست پیدا کردند. ایران حتی نتوانسته در دو بازی پشت سر هم امتیاز بگیرد و باید دید این اتفاق رخ بدهد یا خیر.

8-گل ایران مقابل مراکش در دقیقه 94:07 زده شد. دیرترین گل جام بیست و یکم که تنها گل فرانچسکو توتی در سال 2006 از آن دیر تر شده شد. گل توتی در دقیقه 94:24 به ثمر رسید.

9-سه گل آخر ایران در جام جهانی در 15 دقیقه پایانی زده شده است. تیم ملی ایران هیچ وقت قبل از دقیقه 36 گل نزده است.

10-کارلوس کی روش در سال 2010 به عنوان سرمربی پرتغال رو در روی اسپانیا قرار گرفت. دیداری که در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی انجام می شد و شاگردان سرمربی فعلی ایران با تک گل داوید ویا شکست خورد و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. اسپانیا در همان سال به مقام قهرمانی رسید.

11-فاصله بین اولین و دومین برد ایران در جام جهانی 20 سال بود؛ حالا باید دید فاصله دومین و سومین برد ایران چه مقدار خواهد بود. شاگردان کی روش باید دست به کار بزرگی بزنند و اسپانیا را بعد از چندین ماه از پیش رو بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز