خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا از روسیه؛

مهدوی‌کیا: نتیجه گرفتن مقابل اسپانیا؟ در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست/ امیدوارم بچه‌ها به این زودی‌ها از روسیه بر نگردند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۹۰

کاپیتان سابق تیم ملی در مورد دیدار ایران مقابل اسپانیا و شانس صعود از گروه صحبت کرد.

مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایلنا به روسیه در خصوص دیدار ایران مقابل مراکش اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خیلی خوب است. بازی اول را بردیم و با 3 امتیاز صدرنشین هستیم. باید ببینیم در بازی امروز چکار می‌کنیم و من خیلی امیدوارم و شرایط خوبی حاکم است. ما با 3 امتیاز بازی اول تا روز آخر امیدواریم و چیزی هم برای از دست دادن نداریم. با توجه به سوابق پرتغال و اسپانیا کسی از ما انتظاری ندارد و فشار روی حریف است و باید از این نکته استفاده کنیم.

وی در مورد بازی با اسپانیا هم گفت: باید دید تدابیر سرمربی تیم برای این بازی چیست. ما باید سعی کنیم از حریف زمان بگیریم و هرچقدر زمان بازی جلو برود به سود ما خواهد بود. در شروع بازی فشار زیادی روی تیم ما بود و شاید اگر بدشانس بودیم و یکی از توپ‌های ابتدای بازی گل می‌شد در ادامه کار ما خیلی سخت می‌شد. شرایط بازی از پیش قابل تصور نیست و در 90 دقیق شرایط خودش را دارد و باید دید چه اتفاقاتی در زمین رخ می‌دهد. چه کسی خوش شانس باشد و چه کسی بدشانس باشد و مسائلی از این قبیل. ما توانستیم در ادامه کنترل بازی را در دست بگیریم و در اواخر بازی حریف عصبی شد و گل به خودی زد. شاید خیلی‌ها به تساوی در این بازی رضایت داشتند ولی این 3 امتیاز برای ما خیلی مهم بود.

کاپیتان سابق تیم ملی در مورد گل دقیقه آخر ایران به مراکش روی ضربه ایستگاهی گفت: زمانی که خطا روی قدوس انجام شد من گفتم این توپ گل می‌شود. روند جلو رفتن توپ به شکلی بود که به دل همه ما افتاده بود گل می‌شود. فوتبال به خاطر همین غیر قابل پیش‌بینی بودنش زیباست و ورزش اول دنیاست. این برد شیرین بود و حتی با وجود گل زنی بازیکن حریف بازهم چیزی از شیرینی‌اش کم نشد.

مهدوی‌کیا در مورد بازی با اسپانیا و رویارویی دشواری که با این تیم داریم و اینکه شانسی برای پیروزی برابر این تیم داریم یا نه، گفت: در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست. ایسلند با 300 هزار نفر جمعیت توانست آرژانتین را متوقف کند. مکزیک قهرمان جهان را می‌برد. برزیل مقابل سوئیس متوقف می‌شود. واقعاً هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و باید با این رویکرد وارد زمین شویم. این یکی از سخت‌ترین بازی‌های ملی تاریخ فوتبال ماست. یکی از بهترین تیم‌های دنیاست. حفظ توپش وحشتناک است و به قدری با توپ بازی می‌کند تا یک حفره پیدا کند و ضربه بزند. باید بتوانیم فشار اولیه بازی را تحمل کنیم و آن را پشت‌سر بگذاریم روند بازی به سود ما می‌شود.

وی در مورد توصیه‌اش به بازیکنان خاطرنشان کرد: من خودم بارها در این موقعیت بودم. حمایت مردم به تیم کمک می‌کند دعای خیر مردم پشت این بازیکنان است و همه منتظر یک اتفاق خوب هستند و همه چیز بستگی به شجاعت و فداکاری بچه‌ها در زمین دارد و امیدوارم یک تیم باشند و اتفاق خوبی را رقم بزنند.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به تقابل با پرتغال گفت: مربی ما از پرتغال شناخت دارد پوئن مثبتی است. باید دید پرتغال چکار خواهد کرد و در چه شرایطی به مصاف ما می‌آید و اینکه چقدر به امتیاز مقابل تیم ما نیاز دارد. همه تا روز آخر تاثیرگذار است.

‌مهدوی‌کیا در پایان با اشاره به نقش فوتبال در شادابی جامعه عنوان کرد: فوتبال در عرصه بین‌المللی باعث صلح بین جوامع می‌شود و در عرصه داخلی هم اتحاد بین مردم ایجاد می‌کند. شاید کل کشور این 90 دقیقه را نشسته‌اند و بازی را نگاه می‌کنند و خوشحالی از برد تیم ملی را با هیچ چیز دیگری نمی‌توان مقایسه کرد. اگر این موفقیت کسب شود خیلی‌ها مشکلاتشان را برای چند ساعت فراموش می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازیکنان ایران گفتند به این زودی قرار نیست از روسیه برگردیم گفت: امیدوارم بمانند و به این زودی از روسیه نروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز