خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸:

محسن قهرمانی: داور خیلی با نیمار مماشات کرد/ بازهم ویدیو چک به کمک تیم داوری آمد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۱۷

کارشناس داوری عقیده دارد قضاوت‌های روز گذشته به جز بازی برزیل- کاستاریکا مورد خاصی نداشته است.

محسن قهرمانی در گف‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قضاوت‌های بازی‌های روز گذشته اظهار داشت: در مجموع 3 دیدار روز گذشته اتفاق خاصی که قابل بحث باشد نیفتاد و فقط بازی برزیل - کاستاریکا بود که شبهاتی در آن وجود داشت.

وی افزود: در یک صحنه از این بازی داور به اشتباه پنالتی به سود برزیل اعلام کرد که این پنالتی به درستی با استفاده از ویدیو چک لغو شد و اشتباه داور به این وسیله جبران شد و یک بار دیگر این تکنولوژی به کمک تیم داوری آمد. شاید در این موقعیت بیننده تلویزیونی احساس کند دستی رها شده و شارژی صورت گرفته که نشان از پنالتی بودن این صحنه دارد ولی اتفاقی که منجر به پنالتی شود نیفتاد و تصمیم داور پس از بازبینی ویدیو چک تصمیم درست بود.

کارشناس داوری در ادامه گفت: در پایان بازی داور 6 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که میزان مناسبی بود و با توجه به اتفاقاتی که در زمان بازی رخ داد چنین وقت تلف شده‌ای برای بازی به درستی اعلام شد و در طول این 6 دقیقه هم داور 2 دقیقه زمان اضافه گرفت و گل دوم برزیل در دقیقه 98 زده شد که این هم می‌توان گفت درست بود و قانون‌گذار چنین اختیاری به داور مسابقه داده است.

قهرمانی در مورد زمین‌خوردن‌های مداوم نیمار در محوطه جریمه عنوان کرد: هیچکدام از آنها پنالتی نبود و وقتی بازیکنی قصد دارد با شبیه‌سازی داور را متقاعد کند برای تیم پنالتی بگیرد جریمه‌اش طبق قانون یک ضربه آزاد به سود حریف و جریمه بازیکن با کارت زرد است ولی طبق سیاست‌های فیفا بازیکنانی که نفرات کلیدی تیم هستند حدالامکان بهتر است محروم نشوند ولی وقتی چنین موضوعی به کرات اتفاق افتاده داور نباید مماشات می‌کرد و باید به نیمار اخطار داده می‌شد. این بازیکن در بازی اول هم چند بار سعی کرد از داور پنالتی بگیرد.

وی در پایان گفت: برایم بسیار خوشحال کننده و غرورآفرین است که بعد از گذشت چند روز همچنان علیرضا فغانی با توجه به امتیازی که گرفته در صدر داوران جام قرار دارد و از این بابت احساس غرور می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز