خبرگزاری کار ایران

فتح الله زاده هم ۵ سال قبل با حیا کن رها کن از استقلال رفت

موسوی: پول استراماچونی به موقع نباشد عاشق چشم و ابروی کسی نیست که بماند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۲۰۴

مهاجم سابق استقلال می گوید استراماچونی مثل مربیان ایرانی نیست که دعوا کند و بعد هم با یک جعبه شیرینی همه چیز تمام شود و برگردد.

به گزارش ایلنا، علی موسوی مهاجم سابق استقلال معتقد است استراماچونی با آن انگیزه‌ای که داشت به این راحتی از استقلال نمی‌رفت چون تیمش هم سیر صعودی گرفته بود و به صدر جدول رسیده بود اما آنقدر او را اذیت کردند که در نهایت چنین تصمیمی گرفت چون استراماچونی یک مربی حرفه‌ای است و تحمل بدقولی مسولان را ندارد 

اوضاع استقلال را با توجه به اتفاقات اخیر چطور می‌بینید؟

اوضاع استقلال از این بهتر نمی‌شود و همه چیز خوب است. الان صدر جدول را داریم و اعتراضات را هم داریم و در این استقلال همه چیز مثل اشک و گریه را می‌توانید ببینید. هوادار و مسول باشگاه همه مشغول هستند و یکی واریز می‌کند و یکی مذاکره می‌کند و یکی هم قرار است استراماچونی را برگرداند و یکی هم اشک می‌ریزد و از این بهتر نمی‌شود اما مهم این است که صدر جدول هستیم.

با این وضعیتی که تعریف کردید آخر و عاقبت استقلال چه خواهد شد؟

آخر و عاقبت تیم را نمی‌دانم اما اول فصل که استراماچونی داشت می‌آمد گفتم اولین کاری که می‌کنید بستر را فراهم کنید. قبل از اینکه مربی خارجی درجه یک از اروپا می‌آورید باید بستر را مهیا کنید چون اگر بستر را فراهم نکنید چنین مربیانی از کوره در می‌روند و به کشورشان باز می‌گردند که متاسفانه اینقدر این مرد را عصبانی کردند و هر روز یک مشکلی داشت و الان هم که رفت. استقلال در بهترین شرایط بود و تیم هر روز بهتر می‌شد و استراماچونی در بدترین موقع رفت تا این همه سرمایه گذاری و قراردادهای میلیاردی مربی و بازیکنان روی هوا باشد آن هم به خاطر ندانم کاری که باعث شد چنین مشکلاتی به وجود بیاید.

فکر می‌کنید استراماچونی برمی گردد؟

با آن انگیزه‌ای که از او دیدم فکر نمی‌کردم به این راحتی بخواهد از استقلال برود چون تیمش هم سیر صعودی داشت و به صدر جدول هم رسیده بود اما ببینید چه مشکلاتی بوده که در این شرایط خوب از استقلال رفت. الان فقط بحث مالی است که می‌توانستند قبل از این اتفاقات پولش را بدهند تا تیم در آرامش باشد. اگر مسولان باشگاه آینده نگر بودند و هشدارهای این مربی را جدی می‌گرفتند اینطوری نمی‌شد. استراماچونی مربی ایرانی نیست که امروز دعوا کند و فردا با یک جعبه شیرینی همه چیز تمام شود و برگردد. اینها عادت دارند ماه به ماه پول شان در حساب شان باشد. من آنجا بوده ام و یک دقیقه هم برای شان مهم است و می‌دانم استراماچونی مدتی تحمل کرد و آخرش اینطوری شد. برای آنها نظم خیلی مهم است و وعده الکی دادن اعصاب مربی را به هم می‌ریزد. من دقیقا نمی‌دانم چه اتفاقی در باشگاه می‌افتد که بگویم استراماچونی برمی گردد یا نه و هر روز می‌گویند پولش واریز شد یا نشد و برای کم کردن قرارداد هم بحث دارند و نمی‌شود تشخیص داد چه کسی دروغ و چه کسی راست می‌گوید.

قهر کردن استراماچونی و رفتنش به ایتالیا کاری حرفه‌ای بود؟

کار آنها حرفه‌ای است. شرایط مالی آنها باید مرتب باشد و استراماچونی شرایط باشگاه را درک کرد و 4 هفته قبل این هشدار را داده بود پس در یک لحظه چنین تصمیمی را نگرفته است و تنها راه را رفتن می‌دانست. او برای کار به ایران آمده بود و آدمی حرفه‌ای است پس همه چیزش باید مرتب باشد چون او در اینجا عاشق چشم و ابروی کسی نیست.

در مورد استعفای فتحی و جدایی اش از باشگاه استقلال چه نظری دارید؟

فتحی تحت فشار هواداران و مسولان قرار گرفت و رفت مثل افتخاری و افشارزاده با شعار حیاکن رها کن رفت. به نظرم این سیستم باید ریشه‌ای درست شود و مشکل جابجایی مدیر عامل نیست. چند سال است که این رفتارها را با مدیر عامل‌ها می‌کنیم اما باید بحث مالی و اسپانسر را حرفه‌ای حل کنیم تا به موقع بتوانند مربی بیاورند و بازیکن بگیرند و پرداخت‌ها به موقع باشد نه اینکه هر کسی بیاید مشکل را گردن مدیر قبلی بیندازد و با این وضعیت الان هر کسی بیاید و مدیر عامل باشگاه شود فرقی نمی‌کند.

حتی اگر فتح الله زاده هم بیاید فرقی نمی‌کند؟

فتح الله زاده 4-5 سال پیش بود و به او هم حیا کن رها کن گفتند. چندین سال قبل که آقای عابدینی در پرسپولیس و فتح الله زاده در استقلال بود موفق بودند چون همه بازیکنان در این دو تیم خلاصه می‌شدند اما الان روزگار فرق کرده و بازیکنان در کل ایران پخش شده اند. فتح الله زاده تجربه دارد اما منابع مالی باید باشد تا بتواند تصمیم بگیرد وگرنه همین آش و همین کاسه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز