خبرگزاری کار ایران

گزارش: گابریل خسوس آماده جانشینی آگوئرو

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۷۴

گابریل خسوس از زمان انتقال 27 میلیون پوندی خود از پالمیراس در 139 بازی برای منچسترسیتی 63 گل به ثمر رسانده است، اما بهترین‌ فرم او هنوز به دست نیامده است.

به گزارش ایلنا، خسوس همانند سایر فوتبالیست‌ها در این روزها خودش را پشت درهای بسته در قرنطینه خانگی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا نگه داشته است و مطمئنا روزهای خوشایندی را تجربه نمی‌کند. رسانه‌های اجتماعی وی کلیپ‌هایی از قدرت و تمرینات منظم را نشان می‌دهد که در حیاط خانه‌اش تمرین می‌‎کند. 

منچسترسیتی از دیدن او در تلاش برای تیز ماندن خوشحال خواهد شد‌، زیرا وقتی فوتبال بالاخره بازگردد، مدت زیادی نخواهد گذشت که آنها بیش از هر زمان دیگری به او احتیاج داشته باشند. سرجیو آگوئرو هنوز تمام نشده است. اما او در ماه ژوئن 32 ساله شد. با هر فصلی که در گذر است، تغییر در ترکیب‌ها نزدیک‌تر می‌شود. خسوس باید صبور باشد. پتانسیل باورنکردنی او از لحظه‌ای که در لیگ برتر در ابتدای سال 2017 پا به میدان گذاشت، با 7 گل در 10 بازی ابتدایی به خوبی آشکار بود اما پای شکسته خسوس منجر به این شد که درخشش‌های اولیه او ادامه نیابد و عملکرد آگوئرو فعلا زیر سایه او نرود و این مهاجم آرژانتینی همچنان نقش پررنگی درخط حمله سیتیزن‌‌ها خواهد داشت.

این فصل بسیار شبیه به دو دوره قبل برای خسوس بوده است. تقریبا نیمی از 39 بازی او از روی نیمکت آغاز شده است. با این حال او هنوز هم موفق به زدن 18 گل شده است. این 23 ساله در راه است تا برای چهارمین فصل پیاپی، آمار خود در سال گذشته را افزایش دهد. وقتی او شانسی داشته باشد اغلب به گل منجر می‌شوند. پپ گواردیولا پس از گلزنی خسوس در اکتبر بعد از پیروزی 2-0 مقابل کریستال پالاس در ماه اکتبر، به خبرنگاران در گفت: "فکر می‌کنم باشگاه یک بازیکن جوان باورنکردنی و باورنکردنی را با قیمتی باورنکردنی خریداری کرد. بارها گفتم، رقابت با آگوئرو شاید سخت‌ترین کار باشد. او باورنکردنی است. او یک بازیکن افسانه‌ای، یک بازیکن ظالم و شگفت انگیز است. "

چند ماه بعد گواردیولا کلمه غیرقابل تعویض را برای این جوان باورنکردنی اضافه کرد. مطمئنا 254 گل در 368 بازی و کسب چهار عنوان قهرمانی طی 9 سال حضور در منچسترسیتی نیازی به دلیل ندارد اما در حالی که سهم آگوئرو در تاریخ منچسترسیتی ممکن است هرگز مطابقت نداشته باشد، می‌توان تردید داشت که خسوس برای برجستگی و آمارهای بزرگتر بیشتر آماده است. رکورد کلی او با 63 گل در 139 بازی، به نظر نمی‌رسد به همان اندازه آگوئرو چشمگیر باشد. اما در بسیاری از این بازی‌ها او به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده، در نوک خط حمله حضور نداشته و با این حال اگر شما اعداد را با جزئیات بیشتری زیر نظر بگیرید، او هر 124 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.

این یک نرخ حمله قوی است و یک نگاه دقیق‌تر به آمار، شواهد حتی قانع کننده‌تری از پتانسیل گلزنی وی را نشان می‌دهد. از ژانویه سال 2017، خسوس با آمار گلزنی 0.87 گل در هر 90 دقیقه  بین بهترین بازیکنان در صدر جدول رده بندی لیگ انگلیس قرار گرفته است. آگوئرو با 0.75 گل در صدر فهرست است و پس از آن محمد صلاح، پیر-امریک اوبامیانگ و هری کین قرار دارند. خسوس به عنوان یک مهاجم بسیاری از بازی‌های بزرگ را تجربه نکرده است، به خصوص چهار تیم بالای جدول، برخلاف آگوئرو که انتخاب اول پپ گواردیولا در اینگونه مسابقات است. اما این اعداد هنوز هم نشانگر توانایی بی‌نظیر او برای دستیابی به موقعیت‌های مناسب است. این آمار همچنین به آنچه او ممکن است بتواند با زمان بازی بیشتر باشد، اشاره می‌کنند.

این خصوصیات خسوس را به عنوان یک فوق ستاره در آینده نشان می‌دهد‌، اما وقتی صحبت از بی پروایی آگوئرو شود توانایی گلزنی طبیعی وی تنها عامل به نفع او نیست. بازیکن برزیلی یک مهاجم مرکزی کاملاً مدرن است، بازیکنی که به خوبی توپ را در اختیار می‌گیرد و توپ را پیش می‌برد، و مناسب‌ترین نوع بازیکن برای تاکتیک‌های تحت فشار گواردیولا شناخته شده است. آگوئرو بازی خود را برای تحقق آن خواسته‌ها پس از ورود خسوس در سال 2017 تطبیق داد، اما با توجه به اختلاف سنی بین این دو مهاجم ارزشمند، جای تعجب ندارد که او نمی‌تواند همان میزان آمادگی جسمی را ارائه دهد.

در این فصل، گابریل خسوس در هر 90 دقیقه مسافت بیش از یک کیلومتر فراتر از آگوئرو دویده است. او به طور میانگین امتیاز 11 در 90 دقیقه را در دست دارد در مقایسه با آگوئرو که امتیاز 5 را می‌گیرد. آگوئرو البته هیچ یک از غریزه‌های گلزنی بدون کنترل خود را در مقابل دروازه از دست نداده است. او در حقیقت برای یکی از پربارترین فصل‌های حرفه ای درخشان خود در جریان است. اما او نمی‌تواند مدافعان حریف را با همان خشونت و تکنیک خسوس مأیوس کند و با گذشت زمان، تفاوت فقط واضح‌تر خواهد شد.

البته همانقدر که قابل توجه بوده واقعیت این است که در حالی که آگوئرو به مراحل آخر دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود، هنوز از گابریل خسوس چیزهای بیشتری وجود دارد. او چهار فصل تجربه حضور در لیگ برتر را در کارنامه خود دارد اما هفته گذشته تنها به سن 23 سالگی رسید و اوج دوران حرفه‌ای او هنوز هم مقابل او قرار دارد. گواردیولا در ماه اکتبر افزود: "او جوان است و می‌تواند بهبود یابد. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که با ذهنیتی که دارد همیشه موفقیت داشته باشد. او بسیار تشنه موفقیت بوده و او واقعا یک رقیب است. او می‌خواهد به یک مهاجم مهم در سرتاسر جهان تبدیل شود و ما از داشتن او خوشحال هستیم. "

شاید این نتیجه کار در زیر سایه مهاجم افسانه‌ای باشد که درمورد خسوس به ندرت در مباحث پیرامون بهترین بازیکنان جوان جهان صحبت می‌شود. اما مطمئناً کیفیت او برای گواردیولا از بین نمی‌رود. وقتی بالاخره زمان خداحافظی آگوئرو برای گرفتن صندلی بازنشستگی فرا رسید، وقتی سرانجام سیتی وظیفه جایگزینی مهاجم غیرقابل تعویض را گرفت، گابریل عیسی آماده خواهد بود؛ آن زمان خواهیم دید پسرکی که در برزیل برای امرار معاش خودش به رنگ کردن جدول‌های خیابان‌ها مشغول می‌شد آماده است تا ما را با یکی از بهترین‌های برزیل عادت بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز