خبرگزاری کار ایران

به خاطر مهدی شریفی به سومقاییت آمدم

آدام همتی: برانکو من را به خاطر سعید راد در پرسپولیس جذب نکرد/ همه می‌دانند ماجرای بین من و کالدرون چه بود/ مدیران پارس جم نمی‌خواستند به تیم برای ماندن کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۷۰۶

هافبک جدید سومقاییت از دلایل پیوستنش به این تیم صحبت کرد و ماجراهای دوران حضورش در پرسپولیس و پارس جم را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، آدام همتی یکی از بازیکنان مطرح چند سال اخیر فوتبال ایران است که حضورش در پرسپولیس سرو صدای زیادی به همراه داشت و پس از آن به پارس جم رفت و بعد از فسخ قرارداد با این باشگاه به تازگی به سومقاییت آذربایجان پیوسته تا به جمع لژیونرهای فوتبال ایران اضافه شود. گفتگوی او با ما را در مورد مسائل مختلف سال‌های اخیرش می‌خوانید:

تجربه حضور در پرسپولیس

* پرسپولیس و کلاً‌ فوتبال ایران برای من یک تجربه شیرین و خاص بود. من طرفدار فوتبال ایران و طرفدار پرسپولیس هستم و در دوران حضورم در این تیم شرایط خیلی خوبی را تجربه کردم. هواداران خیلی به من محبت داشتند و در تمرینات تیم حاضر می‌شدند و در فضای مجازی برای من پیام می‌گذاشتند و به من می‌گفتند در تمرینات عملکردت را دیدیدم و خیلی عالی بودی و امیدواریم هرچه زودتر به ترکیب اصلی برسی. آنها از لحاظ روحی و روانی خیلی به من کمک کردند و باعث شدند تلاشم برای رسیدن به ترکیب اصلی بیشتر شود. من دوران واقعاً خوبی در پرسپولیس با این تیم و هوادارانش تجربه کردم.

 

توضیح در مورد یک شایعه: نقش سعید راد در پرسپولیسی شدن آدام همتی

* خواستم از هواداران در ابتدا تشکر کنم چرا که همیشه پشتیبان من بودند و از من حمایت کردند و همیشه کمکم کردند. از آنها ممنونم و پیشرفتی که در فوتبال ایران داشتم ارتباط زیادی به حمایت آنها داشت. وقتی اولین بار به ایران آمدم یک سفر تفریحی بود ولی در یک ماهی که در ایران بودم پیش پدر بزرگم بودم و ایشان به اردوی پرسپولیس دعوت شده بود چون معمولاً‌ در اردوها و تمرینات و بازی‌های پرسپولیس حاضر می‌شدند و وقتی این اتفاق افتاد از من دعوت کرد که همراهش به اردوی پرسپولیس بروم و من چون کلاً خانوادتاً پرسپولیسی هستیم از این فرصت استقبال کردم و آنجا بازیکنان را دیدم و برای اولین بار آقای برانکو را دیدم و در آن جلسه که با پدر بزرگم و برانکو به صرف چای داشتیم صحبت این پیش آمد که من فوتبال بازی می‌کنم و برانکو وقتی این را فهمید از من دعوت کرد در جلسه ریکاوری با تیم تمرین کنم و بعد از آن چند جلسه تمرینی دیگر را هم با نظر برانکو حضور داشتم و آخر هفته هم یک بازی دوستانه داشتیم که به من 20 دقیقه فرصت بازی داشتم و برانکو از عملکرد من خوشش آمد. بعد از آن بازی آقای خودربین به پدربزرگم زنگ زد و گفت که برانکو قصد دارد با آدام قرارداد ببندد و متاسفانه چون در کانادا قرارداد داشتم نتوانستم امضا کنم و یک جور اتفاقی این شانس برایم پیش آمد که در تمرین حاضر شوم. برانکو اصرار داشت که قراردام را فسخ کنم و آخر فصل به ایران برگردم و من رفتم کانادا و فسخم را گرفتم و آخر فصل به ایران برگشتم و دوباره یک تست 4 هفته‌ای را پشت سر گذاشتم و در اردوی اوکراین شرکت کردم و آقای برانکو تصمیم گرفت با من قرارداد ببندد و وقتی این اتفاق افتاد داستان من در پرسپولیس و فوتبال ایران شروع شد.

 

دلیل کم بازی کردن در پرسپولیس

* خود برانکو در جلسه‌های خصوصی به من تاکید داشت و بو برده بود که حرف و حدیث‌هایی در مورد من شکل گرفته و می‌گویند به خاطر پدر بزرگم توانستم به پرسپولیس بروم و خود ایشان تاکید کرد که به هیچ وجه چنین کاری حاضر نبود انجام بده و شخصیتش جوری نیست که به سفارش کسی بازیکن قبول کند و به تیمش بیاورد و اگر من را در تیم خواست به خاطر توانایی‌های فنی خودم بود و از این بابت از ایشان ممنونم که فرصت بازی کردن و خودنمایی به من داد. من اگر فرصت بازی پیدا نمی‌کردم نمی‌توانستم خودم را نشان دهم. اینکه می‌گویند من کم بازی کردم اینطور نیست من 20 بازی برای پرسپولیس انجام دادم و در بازی‌های بزرگی مثل بازی با السد یا بازی با کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردم. یک بازی حضور در ترکیب پرسپولیس و حتی نشستن روی نیمکت این تیم افتخار است و من 20 بازی کنار بزرگترین بازیکنان فوتبال ایران تجربه بازی پیدا کردم. من در مقطعی مینیسکم پاره شده بود ولی چون تیم بازیکن نداشت با درد بازی می‌کردم و بعد که پنجره باز شد و بازیکنان اضافه شدند با مشورت برانکو پایم را عمل کردم و بعد از دو ماه که آماده بازی شدم فصل تمام شد و بعد برانکو از پرسپولیس جدا شد. من مدیون برانکو هستم و یک مربی استثنایی است و اگر بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران نباشد قطعاً یکی از بهترین هاست و هرجا هست برایش آرزوی موفقیت دارم.

 

ماجرای پول خواستن کالدرون از همتی برای بازی دادن به او

 

* در مورد کالدرون باید بگویم احترام زیادی برایش قائلم، یک مربی بزرگ است و قبلاً بازیکن بزرگی بوده و جام جهانی را دیده است. در شخصیت من نیست که پشت سر کسی حرف بزنم و حرفی در مورد کالدرون ندارم و با اینکه با هم مشکل داشتیم ولی به من و پرسپولیس کمک کرده و از این بابت از او ممنونم. دیگر همه می‌دانند ماجرای من با کالدرون چه بود و لزومی ندارد در موردش صحبت کنم و حرف‌هایم را رو در رو به خودش گفتم و الان هم هرجا هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

 

حضور در پارس جم و قبول پیشنهاد این تیم

* پیوستنم به پارس جم به خاطر حضور آقای افضالی بود چرا که خیلی تعریفش را شنیده بودم و می‌دانستم با برانکو همکاری داشته است و یک مربی با سواد و با دانش و به روز است و سرمربی فوق‌العاده‌ای است و وقتی به من پیشنهاد داد به خاطر او بود که تصمیم گرفتم به پارس جنوبی بروم و جواب مثبت دادم. تجربه خوبی در پارس جم داشتم. افاضلی به خاطر چند پسته بودن من را انتخاب کرد ولی در پست اصلی و تخصصی خودم به دلیل ترافیک بازیکن نمی‌توانستم بازی کنم و نیاز داشت من را در دفاع راست به بازی بگیرد که پست تخصصی من نبود ولی به خاطر افاضلی و تیم این کار را انجام دادم.

 

دلیل فسخ با پارس جم؛ 8 ماه بدون یک ریال دریافتی

وقتی با پارس قرارداد بستم دو نفر به جای مدیرعامل این قرارداد را بستند و مهر باشگاه دست آنها بود. من تجربه قرارداد بستن در ایران را نداشتم و فقط یک قرارداد با پرسپولیس بسته بودم که دلی بود و بحث پول در آن نبود. من فکر می‌کردم در ایران عرفش به این شکل است که خود مدیرعامل قرارداد نمی‌بندد و برای همین قرارداد با آن دو نفر را امضا کردم. وقتی مدیرعامل آمد چند وقت بعدش برکنار شد و مدت‌ها بلاتکلیف بودیم و ما‌ه‌ها دریافتی نداشتیم. هیچ کجای دنیا نمی‌بینید یک بازیکن 8 ماه برای تیم زحمت بکشد و از جانش مایه بگذارد و تمرین کند و حرفه‌ای زندگی کند و تمرینات اضافه اختصاصی داشته باشد ولی 8 ماه یک ریال دریافتی نداشته باشد. افاضلی هم به خاطر همین جدا شد و رفت چون دروغ شنید و صداقت ندید. این 10 درصدی هم که اواخر حضورم گرفتم به خاطر حمایت پورموسوی بود که پای تیم ایستاد و برای ما با مدیران باشگاه دعوا کرد و جنگید تا پول ما را زنده کرد و از او که یک مرد واقعی است ممنونم. به نظرم مدیران باشگاه حمایت لازم را نداشتند وگرنه پورموسوی می‌توانست تیم را نگه دارد و سقوط نمی‌کردیم. این اواخر خبر داده بودند 900 میلیون در حساب باشگاه پول وجود دارد ولی خطیب آن را عمداً بین بازیکنان توزیع نمی‌کند و نمی‌دانم دلیل این کارش چه بود چرا که آن پول حق بازیکنانی بود که برای تیم عرق ریخته بودند.

 

پذیرفتن پیشنهاد سومقاییت

* سومقاییت را به خاطر مهدی شریفی انتخاب کردم. مهدی دوست خوبم و هم تیمی من در پرسپولیس بود و وقتی به سومقاییت رفت خیلی از این تیم و جو و فضای حرفه ای آن تعریف کرد و برایم جالب بود و وقتی پیشنهادش به دستم رسید با راهنمایی مهدی به این تیم آمدم و امیدوارم دوران موفقی داشته باشم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز