خبرگزاری کار ایران

مظلومی بهترین گزینه هدایت تیم است

یزدانی: قرار بود دستیار استراماچونی در استقلال شوم/ گروه مذاکره کننده الکس نوری پرسپولیسی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۶۶۶

پیشکسوت تیم استقلال فاش کرد قرار بوده به عنوان دستیار آندره آ استراماچونی پس از بازگشت این سرمربی به تهران روی نیمکت آبی پوشان حضور داشته باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، داریوش یزدانی، پیشکسوت تیم استقلال تهران می‌گوید وضعیت این باشگاه شبیه به یک تیم فوتبال نیست. او فاش کرد قرار بوده به عنوان دستیار آندره آ استراماچونی پس از بازگشت این سرمربی به تهران روی نیمکت آبی پوشان حضور داشته باشد که به محض مطلع شدن از منتفی شدن این پروژه و احتمال سرمربیگری الکس نوری در این تیم حاضر به پذیرفتن همکاری نشده است. مشروح گفتگوی یزدانی که پرویز مظلومی را در حال حاضر بهترین گزینه سرمربیگری استقلال می‌داند در ادامه می‌خوانید:

شرایط استقلال را چطور می‌بینید؟

وقتی شما نه سرمربی و نه مدیرعامل دارید چگونه باید آن را تیم بنامیم؟ تیمی که هیچ چیزی ندارد پس شرایطش مشخص است و وقتی باید درباره شرایط صحبت کنید که یک تیم مدیرعامل دارد و مدیرعامل آن برای اتفاقات پاسخگو است و همینطور سرمربی آن هم چنین وظایفی دارد. وقتی شما سرمربی و مدیرعامل ندارید پس شرایط باورنکردنی دارید.

استقلال از آندره آ استراماچونی به الکس نوری رسیده است. نظر شما چیست؟

یک مقدار به عقب برگردیم. دوست دارم که فضا روشن شود. شناخت آن چنانی از الکس نوری ندارم اما موقعی که آقای سعادتمند می‌خواستند با استراماچونی مذاکره کنند با من صحبت کردند! قرار بود که با بازگشت او دستیار استراماچونی باشم! من گفتم که اگر آقای استراماچونی دوباره سرمربی شود من به تیم اضافه می‌شوم و مشکلی ندارم.این ماجرا تموم شد و بحث آقای نوری پیش آمد. هیچ شناختی از این نداشتم و صحبت‌های آقای سعادتمند به من شفاف و صادقانه بود که از ایشان تشکر می‌کنم. زمانیکه بحث الکس پیش آمد به دنبال این بودم که با او آشنا شوم و موقعی که می‌خواستم با او ارتباط برقرار کنم دیدم گروهی که می‌خواهند کار او را انجام بدهند، تماما پرسپولیسی هستند. همانجا همه چیز را متوقف کردم و گفتم که من نیستم و خدانگهدار! قبول نکردم که به عنوان دستیار به استقلال نیایم و حتی اگر الکس نوری هم دستیارم شود به استقلال نیایم! گفتم اگر قرار باشد با یک گروه پرسپولیسی کار کنم آن زمان خود پرسپولیس را انتخاب می‌کنم و با این باشگاه همکاری می‌کنم.

اگر استراماچونی می‌آمد شما دستیارش می‌شدید؟

صد در صد. استراماچونی با همه سرمربیان فرق دارد و همان اول هم که آمده بود من به موفقیت او خوش بین بودم. مربی خوبی است و بی جهت سرمربی اینتر نشده بود. به بخش دوم قضیه کار دارم که در تیم‌های پایه اینتر برنامه نویس بوده و آدم‌های برنامه نویس همه محترم و قابل اتکا هستند. آنها یک نگاه متفاوت به فوتبال دارند که فلسفه خاصی است.

در حال حاضر انتخاب سرمربی ایرانی کافی است؟

در حال حاضر مربیان ایرانی زیادی هستند. چرا یک سرمربی باید حتما عقبه استقلالی داشته باشد؟ الان چه اشکالی که سرمربی پرسپولیسی روی نیمکت استقلال باشد؟ من الان یک سرمربی پرسپولیسی نام می‌برم که استقلال را متحول کند! مثلا علی کلانتری در شیراز. اگر تیم استقلال به دنبال موفقیت است باید به سرمربیانی که انگیزه دارند فضا بدهد. استقلال باید موفق شود و اگر استقلالی خوب هم می‌خواهند با شرایطی که هست هیچ کس بیشتر از پرویز مظلومی نمی‌تواند به این تیم کمک کند! با توجه به شرایطی که امروز در باشگاه استقلال و حواشی و مدیریت را در نظر بگیریم، پرویز مظلومی از تمامی افراد داخل ایران بهتر است و می‌تواند به تیم کمک کند. بحث فنی، استقلالی بودن، کنترل حواشی و همه چیز طبق نظر من انتخاب ایده آل پرویز مظلومی است.

موفقیت پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

ثبات. به هر حال یک تیمی حتی اگر متوسط هم باشد اما با ثبات می‌تواند موفق شود. این اتفاق قدیم در برق شیراز، سایپا و حتی ذوب آهن هم رخ داد. الان که پرسپولیس تمام مهره‌های خوب لیگ را دارد و طی چند سال اخیر در کنار هم بازی کردند، از نظر اقتصادی هم تیم‌شان وضعیت خوبی داشته و مشکل مالی آنچنان نداشته‌اند. همان ثبات و درست مدیریت کردن تیم بیشتر از هر چیز دیگری به آنها کمک کرده است.

پرسپولیس می‌تواند دوباره فینالیست آسیا شود؟

بالاخره یک تیم ایران حالا پرسپولیس یا هر تیم دیگری حضورش در مراحل حذفی یا بالاتر کمک می‌کند که ما سهمیه آسیایی‌مان را حفظ کنیم. اگر قرار باشد تمام تیم‌ها در مرحله مقدماتی حذف شوند همین سهمیه 2+2 را حفظ می‌کنیم. ما این سهمیه را از دست می‌دادیم اگر یک تیم از ایران در این مرحله هم نبود.

حضور مربیان جوان در فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 
به نظرم اصلا مهم نیست که مربی چه سن و سالی داشته باشد چون معلمی و مربیگری سن ندارد. جوانگرایی و این مسائل چندان درست نیست. الان آقای گاسپرینی در آتالانتا است. وقتی او جوان بود از تیم‌هایی مانند اینتر حتی اخراج شد اما حالا در 70 سالگی بهترین تیم ایتالیا را دارد و بهترین فوتبال را بازی می‌کند. این مهم است قبل از انتخاب سرمربیگری آنها باید معلم باشند و به مانند معلم دلسوز رفتار کنند. در قدیم ما آقای یاوری، ذوالفقاری، حبیبی، شاهرخی، عسگرزاده و پورحیدری را داشتیم که بعد از آنها هم آقای فرکی حضور داشتند. این افراد موجه بودند و در جریان یا بعد از بازی فحاشی از سمت آنها صورت نمی‌گرفت. این باعث می‌شد نسل بعدی سرمربیان هم توجیه باشند. الان باید ببینیم مربیانی که روی کار می‌آیند کجا، چطوری و در چه چرخه آموزشی قرار داشته و دارند؟ اینکه صرفا فقط به جوانان میدان بدهیم نمی‌تواند امتیاز مثبتی باشد و باید به این نکات هم توجه شود.
 
برای مربیگری به ایران نمی‌آیید؟

ایران مربیان خوبی دارد و اگر یک فرصت خوب پیش بیاید حتما می‌آیم اما اگر مانند دستیاری الکس نوری باشد، هرگز!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز