خبرگزاری کار ایران

ورزش در بلاتکلیفی است؛

ولی‌زاده: رفتار ورزشی‌ها در قبال صالحی‌امیری محافظه‌کارانه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۶۰

متاسفانه همین فضای بلاتکلیف کار را برای سرپرست وزارت ورزش هم سخت کرده، هر چند که ما می‌دانیم ایشان به صورت شبانه روزی وقت می‌گذارد و برای ورزش زحمت می کشد.

رئیس سابق فدراسیون ووشو تاکید دارد که ورزش امروز در بلاتکلیفی است و ورزشی‌ها هم در قبال سرپرست وزارت ورزش و جوانان محافظه‌کارانه عمل می‌کنند.

صمد ولی زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بلاتکلیفی این روزهای ورزش کشور اظهار کرد: متاسفانه امروز فضایی بر ورزش حاکم است که جامعه ورزش در آن احساس سردرگمی دارد و نمی داند که آیا مجلس به سرپرست کنونی وزارت ورزش و جوانان رای مثبت خواهد داد یا خیر؟

وی با اشاره به علل‌این سردرگمی گفت: امروز جامعه ورزش متوجه شده که مجلس به وزیری که سابقه ورزشی کم داشته، رای نمی‌دهد و چون آقای صالحی سابقه مدیریت ورزشی ندارد این شک و تردید بیشتر شده است. در کنار این بخش عظیمی از مدیران و معاونان وزارت ورزش هم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند ماندنی هستند یا خیر.

عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه اظهار کرد: نکته مورد نظر دیگر در تشکیلات ورزش روند کند انتصاب مدیران و معاونان وزارت ورزش است که البته به نظر می رسد دکتر صالحی سعی دارد با تامل و تحلیل وضع موجود دست به تغییرات بزند اما همین روند کند نیز خود قدری سردرگمی ایجاد کرده است به طوری که هر روز شایعاتی در خصوص نصب و عزل برخی مدیران ورزش به گوش می رسد.

وی یکی از عوامل ابهام آمیز در خصوص آینده وزارت ورزش را ناآگاهی جامعه ورزش از معرفی یا عدم معرفی آقای صالحی به مجلس برای رای اعتماد عنوان کرد و افزود: از آنجا که تا به حال نه ریاست جمهوری و نه بخش‌های مهم دیگر دولت رسماً اعلام نکرده‌اند که آیا دکتر صالحی امیری برای وزارت ورزش به مجلس معرفی خواهد شد یا خیر قدری فضا را مبهم کرده. متاسفانه همین فضای بلاتکلیف کار را برای سرپرست وزارت ورزش هم سخت کرده، هر چند که ما می‌دانیم ایشان به صورت شبانه روزی وقت می‌گذارد و برای ورزش زحمت می کشد.

ولی زاده در ادامه با اشاره به این که بحثگرفتن رای اعتماد دکتر صالحی از مجلس نیز خود موضوع مهمی است، گفت: به نظرم امروز ورزش نیاز به تصمیم گیری‌های جدی چه در حوزه مالی و چه در بخش‌های تشکیلاتی خود دارد. متاسفانه در شرایط کنونی ما شاهد تصمیم گیری‌های قوی نه در فدراسیون ها و نه در ادارات کل نیستیم و این خود بر همه سردرگمی های موجود افزوده است.

وی ادامه داد: ورزش ما در آینده نزدیک رویدادهای بزرگی نظیر بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی و جام جهانی فوتبال را در پیش دارد که این بلاتکلیفی‌ها اصلاً به نفع‌اش نیست.

رئیس سابق فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد مجلس در شرایط کنونی کلیدی‌ترین نقش را در ایجاد ثبات در ورزش دارد، اظهار کرد: من به نمایندگان مجلس حق می دهم که به بحثورزش حساس باشند. به نظرم مجلس در بحثرای اعتماد به وظیفه و تشخیص خود عمل می کند و اگر وزیری از مجلس رای نمی گیرد این دولت است که در معرفی وزرای خود چه در گذشته و چه اکنون باید قدری دقیق‌تر عمل کند.

وی با اشاره به موضوع رای اعتماد صالحی امیری از مجلس اظهار کرد: متاسفانه مجلس هنوز نمی داند که ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی خواهد شد یا خیر. ما نباید فراموش کنیم که ورزش با بخش عظیمی از جامعه ارتباط نزدیک داشته و از جمله وزارتخانه های کلیدی در حوزه جوانان است. ما باید به مجلس حق بدهیم که قدری در انتخاب وزیر ورزش و جوانان حساس باشد، به ویژه این که ما رویدادهای مهمی در پیش داریم و قرار نیست مجلس بدون تفاوت از کنار آن بگذرد.

ولی زاده افزود: من فکر می کنم با توجه به اینکه هنوز تصمیم قطعی در مورد معرفی یا عدم معرفی صالحی به مجلس گرفته نشده، نمایندگان مردم هم هنوز به تصمیم در مورد وزیر آینده ورزش نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تصمیم دکتر روحانی در به ثبات رسیدن ورزش گفت: بی شک دکتر روحانی نقش کلیدی دارد و رئیس جمهور محترم باید هرچه سریعتر تکلیف وزارت ورزش را روشن کند. از طرف دیگر جامعه ورزش هم به نظر می رسد در مورد دکتر صالحی امیری قدری محافظه کارانه عمل می کند که اصلا شایسته نیست. ما هنوز فراموش نکرده ایم جامعه ورزش زمانی که مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد کاملاً واضح و شفاف حمایت جدی خود را از ایشان اعلام کردند، اما همین جامعه بزرگ اکنون واهمه دارد که آیا آقای صالحی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر.

این کارشناس ورزش در پایان اظهار کرد: این سکوت معنادار و محافظه‌کارانه ورزشی‌ها خود سردرگمی بیشتری در این بخش ایجاد کرده و معتقدم که جامعه ورزش کشور باید چه موافق و چه مخالف نظرش را در مورد آقای صالحی امیری قدری شفاف‌تر اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز