خبرگزاری کار ایران

قوانین باید رعایت شود؛

داورزنی: والیبال ایران از هیچ قدرتی در آسیا هراسی ندارد

کد خبر : ۱۰۷۰۷۳

رییس فدراسیون والیبال کشورمان گفت: در قرعه کشی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا قوانین رعایت نشده است.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان با بیان اینکه در قرعه کشی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا قوانین رعایت نشده است، گفت: برای ایران فرقی نمی کند با چه تیمی همگروه باشد اما باید قوانین کنفدراسیون والیبال آسیا کاملا رعایت شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی افزود: تیم ملی والیبال ایران برای حفظ جایگاه خود در قاره آسیا و قهرمانی مجدد در این رقابت ها باید با تمامی تیم های قدرتمند مبارزه کند، بنابر این برای تیم ملی والیبال کشورمان فرقی نمی کند که با چه تیمی همگروه باشد و یا در مراحل بعدی رقابت ها با چه تیمی روبرو شود.

وی با بیان اینکه روش قرعه کشی انجام شده اشتباه بوده است، گفت: چند هفته پیش برنامه و فرمول مسابقات اعلام شد که ما بلافاصله طی نامه ای به کنفدراسیون والیبال آسیا اعتراض خود را نسبت به قرعه کشی اعلام کردیم. مدتی بعد آنان جوابیه ای ارسال کردند که ما قانع نشدیم. در نامه ای دیگر اعلام کردیم که برای ما فرقی نمی کند با چه تیمی بازی کنیم ولی باید همه چیز طبق قوانین انجام شود. ما از این جواب آنها قانع نشدیم و خواستار رسیدگی بیشتر شدیم. امروز شانریت کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال طی نامه ای اظهار کرد در صورتیکه توضیحات او برایمان قانع کننده نبوده و مقصر او را می دانیم، اعتراض خود را به AVC و FIVB مجددا اعلام کنید و من آماده هستم از این پست(رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا) استعفا می دهد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان با تاکید مجدد بر اینکه برای ایران فرقی نمی کند با کره جنوبی، استرالیا، ژاپن یا چین بازی کند، افزود: ایراد بزرگ قرعه کشی این دوره از رقابت ها این است که قهرمان آسیا باید صدرنشین گروه دوم باشد، اما در این دوره از رقابت ها ایران که در دوره پیش به مقام قهرمانی آسیا رسید و در این دوره برای دفاع از آن به میدان می رود، صدر نشین گروه سوم شده است. بر اساس مقررات تیم های باید به ترتیب رده بندی دوره قبل در گروه ها قرار گیرند که این قانون رعایت نشد.
داورزنی افزود: همچنین بر اساس فرمول اعلام شده در مرحله دوم که دوره ای است به احتمال زیاد تیم های ایران و کره جنوبی با هم دیدار می کنند و در مرحله سوم نیز به احتمال زیاد مجددا این دو تیم این بار در مرحله حذفی با هم دیدار خواهند کرد و تیم های برتر به جمع چهار تیم برتر راه پیدا می کنند.

وی در ادامه به تیم ملی والیبال کره جنوبی اشاره کرد و گفت: این تیم در حال حاضر دوران درخشانی را می گذراند و حتی در مسابقات انتخابی جهان در توکیو، موفق به شکست ژاپن میزبان مسابقات و کسب سهیمه جهانی شد. به نظر می رسد نحوه قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به گونه ای طراحی شده است که تیم ملی امارات به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند. این در حالیست که تنها یکی از تیم های ژاپن و چین به جمه چهار تیم برتر راه پیدا می کنند. این فرمول مسابقات کاملا غیر اصولی و بر خلاف مقررات است.

داورزنی هفته آینده برای شرکت در اجلاس هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا عازم دوبی خواهد شد.

هفدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا از ششم مهرماه دو سالن مجموعه ورزشی حمدان بن محمد و باشگاه النصر دبی برگزار می شود.
دور مقدماتی این رقابت ها در هشت گروه سه تیمی(۲۴ تیم) برگزار می شود که گروه بندی آن به قرار زیر است:
گروه A: امارات(میزبان)، اردن و تایلند
گروه B: استرالیا با بحرین و میانمار
گروه C: ایران، کویت و قزاقستان
گروه D: چین، عربستان و چین تایپه
گروه E: ژاپن، عمان و سری لانکا
گروه F: کره جنوبی، عراق و افغانستان
گروه G: هند، قطر و ازبکستان
گروه H: پاکستان، لبنان و اندونزی

دور مقدماتی این رقابت ها از شنبه ششم مهرماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران در روز نخست(ششم مهر) با قزاقستان و در روز دوم(هفتم مهر) با کویت بازی دارد. ملی پوشان کشورمان روز سوم(هشتم مهر) استراحت خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز