خبرگزاری کار ایران

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی(۱۵۱)

تکواندو با کسب ۴۳% مدال‌های طلا شگفتی ساز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۵۱

پرونده سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی در حالی با نایب قهرمانی کاروان ایران بسته شد که در این بین تکواندو با کسب ۴۳% مدال های طلا شگفتی ساز شد.

پرونده سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی در حالی با نایب قهرمانی کاروان ایران بسته شد که در این بین تکواندو با کسب ۴۳% مدال های طلا شگفتی ساز شد.

به گزارش ایلنا، سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی از ۳۱ شهریورماه الی نهم مهرماه با حضور ورزشکاران شش رشته ورزشی به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد که در بین تکواندوکاران تیم های شرکت کننده از چهارم مهرماه در دو بخش پومسه و کیوورگی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در بخش مبارزه، ‌ ۱۲ هوگوپوش کشورمان در قالب تیم های ملی بانوان و آقایان طی سه روز به مصاف رقیبان رفتند.

- روز یکشنبه هفتم مهرماه، شیاپچانگ های اندونزی تنها میزبان دو ملی پوش ایران بود؛ ‌ سوسن حاجی در وزن ۵۷ - و سمانه شش پری در وزن ۵۳ - کیلوگرم.

بنا بر قرعه کشی صورت گرفته، ‌ حاجی پور در دور نخست مبارزات خود با قرعه استراحت روبرو شد، ‌ وی در دور دوم به مصاف نماینده الجزایر رفت و وی را با نتیجه ۱۷ بر یک مغلوب خود کرد، ‌ در دور دوم به مصاف نماینده ترکیه رفت و وی را نیز با شکست بدرقه کرد. تکواندوکار آذربایجان رقیب سوسن در دیدار فینال بود که باقبول شکست در مقابل حاجی پور و با نتیجه ۷ بر یک نایب قهرمان شد. با این پیروزی سوسن حاجی پور اولین طلایی تیم ملی تکواندو ایران نام گرفت.

سمانه شش پری دیگر نماینده کشورمان در روز نخست مسابقات بخش کیوروگی، ‌ دردور نخست با قاطیعت نماینده الجزایر را با نتیجه ۱۴ بر صفر مغلوب خود کرد، در دور دوم تکواندوکار ترکیه ای را با نتیجه ۱۴ بر ۴ بدرقه کرد و در دور سوم در بازی حساس و نزدیک درمقابل هوگوپوش مصری با نتیجه ۹ بر ۷ شکست خورد و مدال نقره و مقام نایب قهرمانی این رقابتها را از آن خود کرد.

- روز دوشنبه هشتم مهرماه ۲ تکواندوکار بانو و ۳ هوگوپوش از تیم ملی آقایان، ‌ نمایندگان کاروان ورزشی ایران در مسابقات کشورهای اسلامی بودند؛(فاطمه روحانی در وزن ۷۳ -، ‌ شکرانه ایزدی در وزن ۶۷ -، ‌ امید عمیدی در وزن ۸۷ -، ‌ محمد باقری معتمد در وزن ۶۸ - و محمد خمسه در وزن ۶۳ - کیلوگرم)

امید عمیدی در وزن ۸۷ - کیلوگرم در دور نخست قرعه استراحت را به خود اختصاص داد، ‌ در بازی دوم عمیدی در یک شکست سنگین نماینده عربستان را با نتیجه ۱۹ بر صفر را مغلوب خود کرد، ‌ در دیدار سوم مقابل تکواندوکار لیبایی قرار گرفت و با برتری در مقابل این حریف با نتیجه ۹ بر صفر، مدال طلا و سکوی قهرمانی این وزن را به خود اختصاص داد.

فاطمه روحانی در وزن ۷۳ - کیلوگرم بانوان نیز قرعه استراحت در دور نخست را به خود اختصاص داد، ‌ در دور دوم نماینده مراکش را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و در دور سوم و دیدار فینال، ‌ تکواندوکار کشور میزبان را با نتیجه ۱۵ بر ۲ مغلوب کرد و مدال طلای این وزن را نیز به خود اختصاص داد.

شکرانه ایزدی، دومین بانوی طلایی روز دوم مسابقات بخش مبارزه بود؛ شکرانه دردو نخست حریف ترک تبار خود را با نتیجه ۶ بر یک از گردونه مسابقات حذف کرد، ‌ سنگال دیگر حریف ایزدی در دور دوم مسابقات بود که وی نیز با نتیجه ۱۳ بر ۳ تن به شکست داد. شکرانه ایزدی در دور سوم و در دیدار فینال نماینده مراکش را با نتیجه ۷ بر ۲ به مقام نایب قهرمانی رساند و خود با کسب مدال طلا و مقام قهرمانی، بر سکوی نخست وزن ۶۷ - کیلوگرم ایستاد.

محمد باقری معتمد که با تصاحب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدت یک سال و به دلیل مصدومیت خود را از میادین برون مرزی و داخلی محروم کرد، پس ازاتمام دوران نقاهت و در سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی به عنوان نماینده تیم ملی در وزن ۶۸ - کیلوگرم، بر روی شیاپچانگ مسابقات حاضر شد، محمد در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم با نماینده فلسطین به رقابت پرداخت که در پایان با نتیجه ۲ بر یک پیروز از شیاپچانگ خارج شد، در دور سوم باید به مصاف نماینده کشور میزبان می رفت که در این دیدار نیز با نتیجه ۴ بر صفر، جواز حضور در مرحله فینال را به دست آورد. در مرحله فینال به حریف ترک خورد و در این بازی نیز با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی دست یافت و پس از عمیدی دومین طلایی تیم ملی تکواندو آقایان لقب گرفت.

محمد خمسه دیگر نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات در وزن ۶۳ - کیلوگرم بود، خمسه دیدار نخست خود را با نتیجه ۱۲ بر صفر و در برابر حریفی از سییرالئون به سود به پایان رساند، در دیدار دوم باید به مصاف تکواندوکار ترکیه ای می رفت که در این مرحله و در بازی حساس و نزدیک و تنها با یک امتیاز اختلاف در مقابل حریف خود شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

- امروز سه شنبه نهم مهر ماه شیاپچانگ اندونزی میزبان ۵ تکواندوکار دیگر ایرانی بود؛(بهنام بیات در وزن ۷۴ -، ‌ افشین ساکت در وزن ۸۰ -، ‌ پریسا فرشیدی در وزن ۶۲ -، اکرم خدابنده در وزن ۷۳ + و مهدی خدابخشی در وزن ۸۷ + کیلوگرم)

بهنام بیات در وزن ۷۴ - کیلوگرم، در بازی نخست خود نماینده آذربایجان رابا نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب خود کرد، در بازی دوم در برابر حریفی از مالی و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی دست یافت و در مرحله فینال با نتیجه ۴ بر ۵ نماینده قطر را بر سکوی نایب قهرمانی نشاند و مقام قهرمانی و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

افشین ساکت دیگر نماینده ایران در وزن ۸۰ - کیلوگرم بود، وی که به دلیل مصدومیت محمد امامی در زمان برگزاری تمرینات، ‌ به عنوان جانشین وی معرفی شد، در دیدار نخست خود الجزایر را با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب خود کرد، در دومین دیدار نماینده تونس را با نتیجه ۴ بر ۸ از پیش رو برداشت و در سومین دیدار و مرحله فینال در مقابل حریف مراکشی و در راند طلایی به نتیجه مساوی ۳ بر ۳ دست یافت، ‌ که در این مرحله با تصمیم کمیته داوران از کسب مدال طلا محروم شد و مقام نایب قهرمانی را از به خود اختصاص داد.

پریسا فرشیدی به عنوان اولین بانوی کشورمان در رقابتهای سومین روز مسابقات بر روی شیاپچانگ رفت، وی در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، در دور دوم نماینده تونس را بانتیجه شش بر صفر مغلوب خود کرد، در بازی سوم با نتیجه ۷ بر یک در برابر تکواندوکار مصری مغلوب شد و مدال برنز را از آن خود کرد.

اکرم خدابنده در رقابتهای امروز در وزن ۷۳ + کیلوگرم به رقابت پرداخت، ‌ وی در بازی نخست با نتیجه ۳۱ بر ۳ نماینده مالزی را از پیش رو برداشت و در بازی فینال با نتیجه ۹ بر ۵ در برابر حریفی از ترکیه به برتری دست یافت و مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داد.
دیدارهای وزن ۸۷ + کیلوگرم، آخرین رقابتهای تکواندو در این دوره از بازی های کشورهای اسلامی بود که مهدی خدابخشی به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از رقابتها حضور داشت.

مهدی در دور نخست مسابقات، ‌با قرعه استراحت روبرو شد، در دور دوم نماینده بحرین را با نتیجه یازده بر چهار از پیش رو برداشت و در دور سوم نماینده ترکیه را با نتیجه ۵ بر یک و با شکست بدرقه کرد و به مدال طلای این وزن دست یافت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز