خبرگزاری کار ایران

تجربه تلخ هم، ارزشمند است؛

سمندر: از قبل برای حذف کاتاروهای ایران برنامه‌ریزی شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۲

یک داور باید لباس های آنان را بررسی کرده و اگر مشکلی بود، یک دقیقه برای برطرف شدن آن زمان بدهند ولی به نظر می رسید برای بازنده کردن تیم کاتای بانوان ایران از قبل برنامه ریزی شده بود.

رییس فدراسیون کاراته با تاکید براینکه به دنبال مقصر درخصوص مسایل پیش آمده در بازیهای کشورهای اسلامی نیست، گفت: تجربه تلخ هم در ورزش ارزشمند است.

به گزارش ایلنا، علیرضا سمندر اظهار کرد: در روز اول و دوم تفاوت چندانی بین پوشش اسلامی بانوان ایران وجود نداشت و فقط در روز دوم از کلاه هایی استفاده شد که روی گردن را نیز پوشش می داد و بانوان ایران از ساق بند هم استفاده کردند.

سمندر با تاکید براینکه برای بانوان ایرانی و مسوولان فدراسیون کاراته حفظ شئونات مهمتر از دیگر مسایل است، گفت: در اندونزی کشورهایی که خود را مسلمان می دانند، پوشش اسلامی نداشتند و فقط برخی از آنان هنگام دریافت جوایز از روسری استفاده می کردند، ولی دختران ایرانی با حفظ اعتقادات خود در میادین مختلف به میدان رفتند و حتی «اسپینوس» رییس فدراسیون جهانی نیز اعلام کرد که به خاطر ایران، با استفاده از پوشش اسلامی در مسابقات رسمی موافق کرده است.

وی گفت: درقوانین فدراسیون جهانی آمده است زمانیکه کاراته کاها در تاتامی حاضر می شوند، یک داور باید لباس های آنان را بررسی کرده و اگر مشکلی بود، یک دقیقه برای برطرف شدن آن زمان بدهند ولی به نظر می رسید برای بازنده کردن تیم کاتای بانوان ایران از قبل برنامه ریزی شده بود.

رییس فدراسیون کاراته ایران گفت: تیم ایران درحالی که با مغلوب کردن تیم قدرتمند مصر در دور سوم، به فینال رسیده بود و آماده حضور در بازی نهایی می شد با اعتراض مصری ها روبرو گردید و در نهایت بازنده شد. تلاش فراوانی انجام دادیم و بارها مراتب اعتراض خود را به اطلاع رییس فدراسیون جهانی رساندیم ولی امکان حضور تیم ما حتی در دیدار رده بندی هم فراهم نشد. پس از آن رییس کمیته داوران آسیا از مالزی به من ابراز ناراحتی کرد که چرا به رییس فدراسیون جهانی اعتراض داشته ایم.

سمندر یادآور شد: هرچند ۲ داور این مسابقات با تنزل درجه روبرو شدند اما این مسایل مشکلی را حل نمی کند. متاسفانه در اندونزی درتلاش برای بهم ریختن تمرکز تیم ایران بودند. برایم عجیب است در مسابقاتی که نام بازیهای کشورهای اسلامی دارد از پوشش اسلامی ورزشکاران ایرادی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اطمینان دارد رییس ایرانی تاتامی، نیت بدی نداشته است، گفت: با این حال از وی انتظار می رفت که درایت داشته باشد. دراین رقابتها به وضوح مشاهده کردم که تیم عربستان را مقابل الجزایر و ترکیه را برابر اندونزی با مسایل داوری مغلوب کردند و علاوه بر ایران، دیگر تیم ها نیز در خطر مسایل پنهان داوری بودند.

سمندر با تاکید براینکه کادر فنی تیم بانوان را بی تقصیر نمی داند گفت: از اینکه برخی مسایل را به وزارت ورزش ارتباط داده و معاونت محترم بانوان این وزارت را درگیر ماجرا کرده اند ناراحت هستم، چراکه وی هیچ نقشی در این ماجرا نداشت.

وی در پایان گفت: با تجربه تلخی که از بازیهای کشورهای اسلامی کسب کردیم باید در هر رقابتی تمامی جوانب را سنجیده تا با مشکلی روبرو نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز