خبرگزاری کار ایران

نصرالله سجادی:

سیستم گلخانه‌ای دیگر در ورزش جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۹

متاسفانه در ورزش قهرمانی خیلی بر مبنای استعدادیابی کار نشده است و به اصلاح به صورت گلخانه‌ای عمل شده است. البته که جواب هم داده است، ولی به طور کامل جوابگوی نیازها نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، معتقد است سیستم فعلی گلخانه‌ای ورزش هرچند تاکنون جواب داده اما جوابگوی همه نیازهای ورزش نیست.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی، در سخنانی در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: فرصت گرانبهایی در اختیار ماست و با حضور دکتر حمیدی در معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و بنده در وزارت ورزش و جوانان بهترین شرایط برای تعامل و همکاری در جهت تعالی کشور به ویژه ورزش دانش‌آموزی فراهم شده است و خوشبختانه این دو معاونت درک و فهم مشترکی از مسائل و برنامه‌های تربیت بدنی کشور و آموزش و پرورش دارند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: مسئولیت درس تربیت بدنی با آموزش و پرورش است و آن بخش که ما می‌توانیم به شما کمک کنیم این است که دستگاه‌های ورزشی و دانش‌آموزی را تقویت کنیم تا جایگاه قانونی پیدا کند. همچنین در سطحی بالاتر از امکانات فیزیکی و منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان در اختیار شما قرار دهیم. از امکانات فدراسیون‌ها نیز می‌توان برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی استفاده نمود.

وی با اشاره به این که در بحثاستعدادیابی ورزشی، یک دفتر در تشکیلات وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، خاطر نشان کرد: می‌توانیم با کمک یکدیگر برنامه‌های عملیاتی، طراحی کنیم تا در صورت قابلیت اجرا بتواند به ورزش کشور کمک کند.

سجادی ادامه داد: متاسفانه در ورزش قهرمانی خیلی بر مبنای استعدادیابی کار نشده است و به اصلاح به صورت گلخانه‌ای عمل شده است. البته که جواب هم داده است، ولی به طور کامل جوابگوی نیازها نیست.

وی در خصوص مدارس تخصصی ورزشی که چند ماه نیز کار کارشناسی در این باره انجام شد و چندین جلسه شورای عالی را به خود اختصاص داد، باید گفت این موضوع یک کار مشترک و اساسی برای هر دو وزارتخانه است که لازم است ضمن توجه، تقویت شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با بیان این که فدراسیون‌های ورزشی نیز می‌توانند با ورود خود کمک کننده و آتیه ساز برای دانش‌آموزان ایران باشند، خاطر نشان کرد: با نگاه همسان و مشترکی که این دو معاونت دارند یقیقنا مجموعه تحت امر نیز به تبعیت از تفاهمات این دو معاونت همکاری لازم را انجام خواهند داد.

سجادی اظهار کرد: در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی در جلسه‌ای که با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم اعلام نمودم که آیا می‌توان مسابقات ورزشی را غیر تکراری انجام داد که در همین راستا پیشنهاد شد مسابقات نونهالان را به آموزش و پرورش بسپاریم و بعدها نیز مسابقات نوجوانان را به آموزش و پرورش واگذار کنیم و فدراسیون‌ها نیز حمایت‌های مادی و انسانی در این زمینه داشته باشند.

سجادی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه برای استفاده از امکانات آموزش و پرورش که قبلا انجام شده است نیاز به آسیب شناسی دارد که چرا دو بار در گذشته با وجود تفاهم نامه عملیاتی نشده است، زیرا تنها انعقاد تفاهمنامه کافی نیست و باید در سطح پایلوت آزمایشی در ابتدا صورت پذیرد و در ادامه به صورت بخشی هم اجرا شود تا پس از رفع مشکلات گسترش یابد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به این که وزارت ورزش و جوانان در مجموع سه هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام از صفر تا ۵۵ درصد در مجموع در اختیار دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز ۷۰۰ پروژه نیمه تمام دارد که قصد داریم در جلسه هماهنگی با سازمان نوسازی و تجهیز اماکن ورزشی و با کمک یک درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی این پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین آمادگی وزارت ورزش و جوانان را برای برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری اعلام کرد و گفت: با تمام ظرفیت خود به استثنای حق الزحمه مدرس کلاس‌ها آماده همکاری همه جانبه هستیم. همچنین آمادگی داریم کار گروه مشترکی با آموزش و پرورش برگزار کنیم تا مسائل فیمابین مطرح و برای حل آن اقدام صورت گیرد.

سجادی از موافقت با تشکیل جلسات هیات‌های ورزشی با عضویت متقابل دو وزارتخانه خبر داد و خطاب به مسئولان تربیت بدنی و آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: درخواست خود را درباره نحوه مشارکت وزارت ورزش و جوانان در اجرای طرح " صبا " که مربوط به شنا در مدارس است اعلام کنید تا پس از بررسی نتیجه‌ آن را به استحضار شما برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز