خبرگزاری کار ایران

بودجه امسال ما یک‌سوم سال ۸۹ است؛

علی‌نژاد: با این بلاتکلیفی وزارتخانه نابود می‌شویم / توان من درهمین حد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۵۹

ما اگر می‌خواهیم به قهرمانی جهان دست پیدا کنیم باید نگاه خود را ملی کنیم / قول می‌دهم اگر حمایت‌های مسئولان ادامه داشته باشد بتوانیم در بازی‌های آسیایی اینچئون دو مدال ارزشمند را به دست آوریم.

رئیس فدراسیون ووشو در نشست خبری گفت: سخت‌گیری نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر باعثنابودی ورزش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فدراسیون ووشو پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در مالزی صبح امروز با حضور مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو، مجید ملکی مدیر تیم‌های ملی، حیدری دبیر فدراسیون، حسین اوجاقی سرمربی و مدیر فنی تیم‌های ملی در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص اینکه امسال سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم در جمع خبرنگاران حاضر در این نشست گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال‌جاری چند ماهی باقی مانده هیچ رویداد بین‌المللی پیش رو نخواهیم داشت. ووشوکاران کشورمان امسال در مسابقات ورلد گیمز با ۴ سهمیه‌ای که کسب کرده بودیم شرکت کرد. به لطف خدا توانستیم ۴ مدال‌ خوش‌رنگ دست پیدا کنیم. در مسابقات جوانان آسیا با تلاش بچه‌ها با کسب ۷ مدال طلا و تعدادی مدال‌ نقره و برنز نائب قهرمانی در ساندا و سومی در مجموع را از آن خود کنیم. شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی و کسب ۶ مدال طلا باعثارتقاء جایگاه ایران در رتبه دوم مسابقات کشورهای اسلامی شد. این اتفاق در حالی رخ داد که دوره قبل عنوان چهارمی را کسب کرده بودیم.

علی نژاد درباره ی حضور ووشوکاران در مسابقات کامبت‌گیمز گفت: ملی‌پوشان ما در روسیه نتیجه‌ بسیار خوبی را کسب کردند و موفق شدند ۳ مدال طلا کسب کنند. با این مدال‌های طلا کاروان ایران در جایگاه چهارم مسابقات قرار گرفت. ووشوی ایران در این رقابت‌ها به اندازه ۸ رشته دیگر که در مسابقات حضور داشتند مدال طلا کسب کرد. اگر این ۳ مدال طلا نبود، بدون شک کاروان ایران در جایگاه پایین‌تری قرار می گرفت.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه اظهار داشت: اضافه شدن چهار فرم سنتی به مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۵، استفاده از ساق بند برای امنیت بیشتر، شرایط حضور جوانان در المپیک نانجینگ ۲۰۱۴، ‌ مسابقات قهرمانی جهان جوانان در ترکیه، وزن کشی ورزشکاران به صورت روزانه در مسابقه‌های جهانی، سید بندی کشورهای قوی‌تر، برگزاری مسابقه‌های جام جهانی برای نخستین بار خارج از چین و در ویتنام و سپردن میزبانی مسابقه‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ به اندونزی از جمله موضوعات مهمی بود که در جلسه هیات رییسه جهانی در مورد آن بحثشد و در نهایت به تصویب رسید.

علی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که چه زمانی تابوی قهرمانی‌های چین در ووشو شکسته می‌شود، گفت: نگاه دولت چین به ووشو یک نگاه حاکمیتی است که باعثشده این کشور مقام‌های قهرمانی پی در پی کسب کند. چینی‌ها در افتتاحیه المپیک پکن ووشو را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند. ما اگر می‌خواهیم به قهرمانی جهان دست پیدا کنیم باید نگاه خود را ملی کنیم. چینی‌ها در رشته هایی که از خودشان نیست در المپیک و رقابت های قهرمانی جهان مدال کسب می کنند. این در حالی است که ووشو یک ورزش چینی است و اصلا دوست ندارند عنوان قهرمانی را ازدست دهند. البته یادآور شوم که در بخش ساندا به چینی ها نزدیک شدیم به طوری که در همین مسابقات جهانی مالزی چینی‌ها ۷ طلا گرفتند ما ۶ طلا کسب کردیم. اختلاف مان را به یک مدال رساندیم. اما در بخش تالو فاصله مان زیاد است. یک مدال طلای ما در مالزی در مقابل ۱۰ مدال طلا چینی‌ها بیانگر فاصله ما در این بخش است که باید با یک برنامه ریزی مدون و بلند مدت فاصله مان را به حداقل برسانیم. مقام معظم رهبری در صحبت های اخیر خود در رابطه با ورزش فرمودند که ورزش‌هایی که در سطح جهان و آسیا مدال‌آور هستند باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند. متاسفانه مسئولین امر در این زمینه کوتاهی کردند و دستورات مقام معظم را به درستی اجرا نکردند.

رئیس فدراسیون ووشو در جواب دومین سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اعزام فرشاد عربی به مسابقات جهانی مالزی با توجه به اینکه تازه از بند یک مصدومیت شدید رهایی پیدا کرده، گفت: با دستور پزشک معالج حضور فرشاد عربی در مسابقات منعی نداشت، اما توصیه شده بود که در مسابقات شرکت نکند. وی بعد از عمل جراحی که روی پای خود انجام داده تمرینات ویژه‌ای را دستور کار خود داشت. کادر فنی سعی می‌کرد با طراحی تمرینات اختصاصی از این ملی پوش ارزشمند کشورمان در برابر مصدومیت مجدد مراقبت کند.

وی ادامه داد: مورد دیگری که در هیات رئیسه مطرح گردید و از اهمیت بالایی برخوردار بود، تغییر اساسنامه و منطبق‌تر شدن آن با روح المپیک و نزدیک شدن به معیارهای IOC بود تا ووشو بتواند در آینده‌ای نزدیک وارد المپیک شود. در این بخش کمیته‌ بانوان فدراسیون جهانی هم تشکیل شد و یکی از ورزشکاران زن تیم ما به عضویت هیات رئیسه درآمد. از دیگر مصوبات هیئت رئیسه این بود که دولت‌ها اجازه هیچ گونه دخالتی در امورفدراسیون‌ها نداشته باشند. این مورد در منشور المپیک هم ذکر شده است. از این پس مقرر گردید هرگونه دخالتی که در فدراسیون‌ها صورت گرفت، با تعلیق فدراسیون جهانی روبرو شود.

علی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ چهار فرم سنتی به فرم تالو اضافه خواهد شد این تصمیمی است که فدراسیون جهانی برای گسترش ووشو در دنیا روی آن سرمایه‌ گذاری می‌کند. البته در بخش ساندا هم یک ابزار دیگری به عنوان محافظ به ورزشکاران اضافه شد تا ایمنی مبارزات بالاتر برود. بدلیل اینکه یکی از فاکتورهای نزدیک شدن به المپیک بالا بردن ضریب ایمنی ورزشکاران است. ‌ ووشوکاران باید هر روز وزن کشی کنند تا وزن آنها برای رقابتی برابر با حریفان از سوی مسئولین برگزاری مسابقات کنترل شود.

رئیس فدراسیون ووشو در رابطه با نتایجی که تیم ملی در مسابقات جهانی مالزی کسب شد، به خبرنگاران گفت: تیم ملی ووشو نائب قهرمان جهان شد. این مهم در حالی اتفاق افتاد که مشکلات مالی فراوانی داشتیم. خوشبختانه این توفیق حاصل شد برای اولین بار ۷ مدال طلا و ۳ برنز کسب کنیم. به لطف خدا در بخش ساندا توانستیم فاصله مدالی‌مان را با چینی‌ها به حداقل برسانیم. اگر اتفاقاتی که برای سجاد عباسی و جواد آقایی رخ نمی‌داد ما قطعا می‌توانستیم قهرمان شویم.

وی در مورد کسب مدال طلای الهه منصوریان اظهار داشت: برای نخسین بار بود که بانوان ما سه مدال طلا در یک تورنمنت معتبرکسب کردند. در بازی فینال الهه منصوریان با مصدومیتی شدیدی که از ناحیه صورت روبرو شد با رشادت و غیرت ایرانی توانست مدال طلای مسابقات را کسب کند. در این حالی بود که الهه منصوریان در یک راند با این مصدومیت شدید مقابل حریف قدرتمند خود مبارزه کرد.

علی نژاد در خصوص مدال طلای امیر فضلی، گفت: فضلی مقابل حریف روسی خود که قهرمان چهار دوره جهان بود قرار گرفت و خوشبختانه نماینده کشورمان توانست یکی بهترین ووشوکاران دنیا را شکست دهد. مدال او از این بابت برای تیم ایران ارزش خاصی پیدا کرد. البته من از سجاد عباسی تشکر می‌کنم که بعد از حریف قزاق در بازی اول با ضربه‌ای که باعثمصدومیت او شده بود توانست تا ثانیه‌های آخر مبارزه خود را ادامه دهد، اما متاسفانه به دلیل شکستگی نازک‌نی پای او مدال طلای مسابقات را از دست داد. آقایی هم بازیهای خوبی در این رقابت ها از خود به نمایش گذاشت، در نهایت نتیجه را واگذار کرد در واقع یک فینال زودرس برای او بود که جا دارد از او هم تشکر کنم.

وی از پیشنهاد های فراوان برگزاری اردوهای مشترک خبر داد و در این باره گفت: درخواست های زیادی برای برگزاری اردوهای مشترک به دست ما رسیده است که در حال بررسی آنها هستیم. هم اکنون ووشو ایران الگوی دنیا شده اشت نه ووشو کشورچین. بدلیل اینکه چینی‌ها ۱۶۰ میلیون ووشوکار و ۵ هزار سال قدمت دارند، اما ایران کشوری است که طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ از رتبه ۱۳ دنیا به عنوان نائب قهرمانی دست پیدا کرده است و به همین دلیل کشورهای دیگر بسیار علاقمند هستند با ما اردوی مشترک برگزار کنند.

رئیس فدراسیون ووشو در رابطه با اتحادی که بین مسلمانان دنیا برقرار شده است‌، گفت: برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی نشان داد که اتحاد خوبی بین مسلمانان دنیا وجود دارد چراکه من شاهد بودم کشورهای اسلامی خیلی یکدیگر را حمایت می‌کردند حضور متعدد بانوان در مسابقات ووشو خیلی برای ما مهم است. ما در این رقابت‌هایی که برگزار شد سکویی بدون حضور بانوان اسلامی را شاهد نبودیم.

یکی از خبرنگاران در حین برگزاری نشست، خبر عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور را اعلام کرد که علی نژاد در واکنش به این خبر، با ناراحتی گفت: تداوم بلاتکلیفی وزارتخانه باعثنابودی ورزش می‌شود. من از نمایندگان مجلس می‌خواهم هر چه زودتر تکلیف وزیر ورزش را مشخص کنند. این توهین به ما است که یک فرد ورزشی معرفی می شود، اما رای نمی‌آورد. جدا نمی‌دانم که یک وزیر ورزشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که نمایندگان مجلس به آن رای دهند.

وی در مورد پیشنهاد میزبانی جام جهانی گفت: برای میزبانی سال ۲۰۱۶ در جلساتی که در مالزی برگزار شد این پیشنهاد را به نائب رئیس فدراسیون ورزش اعلام کردیم و حتی اعلام کردیم می‌توانیم مسابقات در دو بخش بانوان و مردان جدا از هم برگزار کنیم و حتی داوران آنها نیز جدا از هم باشند، اما برای اینکه این پیشنهاد تصویب شود هیئت رئیسه جهانی باید قبول کند.

علی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: در مدت حضورم در فدراسیون ووشو بنده توانستم منابع مالی زیادی را تامین کنم، سال گذشته دو و نیم میلیارد هزینه کردیم که در مجموع ۶۲۰ میلیون تومان از وزارت ورزش و ۹۰۰ میلیون تومان از کمیته ملی المپیک به ما داده شد و مابقی آن را از منابع دیگری تامین کردیم. شاید بعد از این من نتوانم این فاصله‌ها را پر کنم. اگر بودجه‌ای پرداختی سال ۹۱ به فدراسیون‌ها را نگاه کنیم شاهدیم فدراسیون‌ها ۸۰ درصد گرفتند، اما ما تنها ۳۳ درصد از بودجه‌مان را دریافت کرده‌ایم این نشان می‌دهد پول بوده، اما به ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی مصاحبه‌هایی از سوی برخی ووشوکاران بانوان مطرح شد که کار به وزارت ورزش و نمایندگان مجلس نیز کشیده شد و در پایان فدراسیون برای دو ووشوکار بانوان یک سال محرومیت در نظر گرفت و آیا این محرومیت همچنان سرسختانه در نظر گرفته شده یا نه، ‌ گفت: ما یک فرایند برای انتخابی نفرات در تیم ملی داریم و در طول این سال‌ها آن فرایند هم رعایت شده است. ما در انتخابی ها عدالت را رعایت کردیم و بهترین‌ها را به مسابقات جهانی اعزام کردیم. برای اعزام به مسابقات جهانی مالزی در این دوره از مسابقات ۷ نفر را انتخاب کردیم و در پایان از بین نفرات سه ووشوکار به مسابقات جهانی اعزام کردیم و انتخاب نفرات در اختیار سرمربی بود.

وی افزود: برخی‌ها از انتخاب نشدن‌شان ناراحت شده بودند و این طبیعی است، اما غیرطبیعی این است که اتهاماتی به مربی و به برخی بازیکنان زده بودند. اینکه از ابزارهای بیرون ورزش بخواهند به ما فشار وارد کنند اصلا برایم قابل قبول نیست و تا روزی که هستم اجازه نمی‌دهم تصمیم‌گیری غیر ورزشی انجام شود. ما نتایج قابل قبولی را کسب کردیم و جلسه‌ای را با دوستان برگزار کردیم و خواستیم رضایت بدهند. قرار است کمیته انضباطی تشکیل دهیم و در مورد رایی که داده‌ایم تجدید نظر کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا تیم ملی ووشو مردان کاپیتان ندارد گفت: این رشته‌های تیمی هستند که کاپیتان دارند و تیم ملی نیازی به کاپیتان ندارد. همه بچه‌های ما خوب هستند و حرف سرمربی تیم را گوش می‌دهند و با این حساب تیم ملی ووشو نیازی به کاپیتان ندارد.

در این نشست بدرالملوک کهرنگی، نایب رییس بانوان فدراسیون در مورد تمدید قرارداد پانگ یان، سرمربی بانوان تیم ملی ساندا، گفت: توافقات اولیه با او انجام شده است و اگر مشکلات مالی برطرف شود، فکر می‌کنم در نیمه اول دی‌ماه به ایران باز گردد و اردوهای تیم ملی را شروع کنیم.

توحید اسدیان، سرمربی تیم ملی تالو هم در بخش پایانی این نشست پیرامون مسائل تالو اظهار داشت: برای حضور در رقابت‌های جهانی تقریبا ما نزدیک به چهار ماه برنامه داشتیم. آن هم در شرایطی که فرشاد عربی مصدومیت شدیدی داشت و پزشک معالج او توصیه کرده بود که نمی‌تواند در هر سه مسابقه شرکت کند، اما فرشاد عربی علی‌رغم این که درد زیادی را از ناحیه زانو تحمل می‌کرد در هر سه مسابقه شرکت ‌کرد و مدال‌های ارزشمندی را به دست آورد.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌های جهانی تالوکاران بیشتری نسبت به دوره‌های قبل شرکت کرده بودند و کار بسیار سخت بود، اما علی‌رغم این مشکلات ملی‌پوشان ما برای نخستین بار طلای تالو را به دست آوردند که حتی با مربیان چینی هم به دست نیامده بود. قول می‌دهم اگر حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون ادامه داشته باشد بتوانیم در بازی‌های آسیایی اینچئون دو مدال ارزشمند را به دست آوریم.

حسین اجاقی سرمربی تیم ملی و مدیر فنی تیم ملی که در این نشست خبری حضور داشت در رابطه با اینکه چرا تیم ملی ساندا در سبک‌ وزن‌ مشکل دارد، گفت: قدرت ما بیشتر در اوزان میانی و رو به بالا است. در سبک وزن‌ مشکل داریم که برنامه‌های مختلفی را برای رفع نقاط ضعف این بخش در نظر گرفتیم. برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون در اوزان ۵۶ یا ۶۰ یک نفر را اعزام خواهیم کرد که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها این مشکل در سبک وزن‌ها هم برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز