خبرگزاری کار ایران

۱۲ راهبرد برای حوزه جوان تدوین شده؛

گودرزی: ورزشی‌ها درد آشناترند / نباید موضوع ورزش به حاشیه کشیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۱

برای بخش جوان حدود ۱۲ راهبرد یا استراتژی پیش‌بینی کردیم که ذیل هر کدام ۱۰ تا ۱۲ اقدام عملی لحاظ شده که که منجر به توسعه حوزه جوان خواهد شد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر اصل مقوله ورزش و پرهیز از حواشی، حوزه جوان را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: با توجه به تفاوت‌های بنیادین این دو محور هر یک نیازمند برنامه‌ریزی‌های ویژه، خاص و کلان هستند.
به گزارش ایلنا، محمود گودرزی با بیان اینکه مساله جوانان موضوعی فرابخشی است و با ورزش تفاوت ساختاری و برنامه‌ای دارد اظهار داشت: جایگاه بخش جوان بسیار فراتر از یک معاونت است اما با توجه به شرایط کنونی مطابق قانون و مقررات باید عمل کرد. برای بخش جوان حدود ۱۲ راهبرد یا استراتژی پیش‌بینی کردیم که ذیل هر کدام ۱۰ تا ۱۲ اقدام عملی لحاظ شده که که منجر به توسعه حوزه جوان خواهد شد.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در توضیح این مطلب افزود: البته با حمایت‌های اعتباری دولت برای برخی از استراتژی‌های مطرح شده، راهبردهای اساسی هم تهیه شده و برای هر کدام اقداماتی عملیاتی هم وجود دارد که انشاء‌الله به حالت بالفعل نزدیک خواهد شد.

گودرزی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش و نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این حوزه اظهار داشت: من معتقدم باید به اصل ورزش بیشتر توجه شود و نباید این موضوع به حاشیه کشیده شود، هرچند این اعتقاد را هم داریم که بررسی وزرای پیشنهادی از جمیع جهات حق نمایندگان محترم است و ما نباید به خودمان اجازه دهیم وارد این حوزه شویم.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران تاکید کرد: ترجیح بر این است، کسی که سوابق ورزشی داشته باشد و در یک کلام از این جنس باشد سکاندار وزارت ورزش و جوانان را به دست گیرد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه به سوابق مدیران پیشین اشاره کرد و افزود: قصد ندارم عملکرد کسی را نقد کنم بلکه بحث‌ ما این است که ورزشی‌ها درد آشناتر هستند و به همین دلیل می‌توانند امراض این حوزه را بهتر درمان کنند.

وی تعامل میان بخش‌های مختلف در جهت توسعه دو حوزه ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: دستیابی به این مرحله همکاری بین قوای مختلف، سازمان‌ها و نهادهایی که در دو بخش ورزش و جوانان فعال هستند را می‌طلبد.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی به مشکلاتی که هم اکنون فدراسیون‌های ورزشی در اجرای برنامه‌هایشان با آن مواجه هستند اشاره کرد و افزود: هم اکنون فدراسیون‌ها به دلیل عدم پرداخت اعتبارات‌شان، فعالیت‌های‌شان متوقف شده این در حالی است که برخی از فدراسیون‌ها بدهی دارند و نگران باز پرداخت آن هستند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: من فکر می‌کنم دولت در این مرحله باید به کمک این فدراسیون‌ها بیاید تا مشکلات روزمره‌شان رفع شود و قطعاً پس از پشت سر گذاشتن این مرحله به بررسی برنامه‌های بلند مدت آنها نیز خواهیم رسید.

گودرزی با بیان اینکه درحال حاضر حمایت از فدراسیون‌ها و برنامه‌های کوتاه‌مدت‌شان ضروری است، ادامه داد: باید به طور مقطعی به فدراسیون‌های ورزشی اعتبار تزریق شود تا ان‌شاء الله بتوانیم زمینه خودکفایی و تامین منابع مالی‌شان از طریق بخش خصوصی را مهیا کنیم. در این خصوص دستورالعمل‌هایی تدوین خواهیم کرد تا فدراسیون‌های ورزشی برای تامین نیازهای مالی شان بتوانند روی پای خود بایستند.

وی درخصوص فرهنگ و اخلاق مداری در ورزش اظهارداشت: مقوله فرهنگ همانند زنجیره به سایر بخش‌های جامعه وصل است و نمی‌توان به طور جداگانه آن را بررسی کرد. درحوزه ورزش باید به منشا ء بروز نارسایی‌های فرهنگی و بی‌اخلاقی توجه کرد و آن را آسیب شناسی کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: اصل شدن ورزش حرفه‌ای و رویکرد عمومی ورزش کشور به سمت ورزش قهرمانی که در نهایت منجر به دوپینگ و پیروزی به هر قیمت و پشت پا زدن به اخلاق می‌شود باید به عنوان آسیب‌های این حوزه مورد توجه قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز