خبرگزاری کار ایران

مسابقات جایزه بزرگ تکواندو - منچستر؛

رقابت تکواندوکاران ایران برای سهمیه المپیک ۲۰۱۶

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۰

اولین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک در شرایطی در منچستر انگلیس برگزار می‌شود که فدراسیون جهانی تکواندو از این پس شانس بیشتری را به قهرمانان تکواندو جهت شرکت در المپیک داده است.

نخستین مرحله از رقابت‌های تکواندو جایزه بزرگ به منظور کسب سهمیه المپیک، آذرماه به میزبانی منچستر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین مرحله مسابقات جایزه بزرگ و کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ بزریل، در رده ۸ رتبه‌بندی مسابقات فدراسیون جهانی، از ۲۲ الی ۲۴ آذرماه سال جاری به میزبانی انگلیس و در شهر منچستر برگزار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها تکواندوکاران در ۴ وزن المپیکی ‌(۵۸ -، ۶۸ -، ۸۰ - و۸۷ +) کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ تکواندو، ۳۲ تکواندوکار در هر رده وزنی و به صورت تک حذفی و بدون در نظر گرفتن مدال برنز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، به مقام اول این دوره از مسابقات ۸۰ امتیاز، مقام دوم ۴۸ امتیاز، مقام سوم ۸ / ۲۸ امتیاز و مقام پنجم ۲۸ / ۱۷ امتیاز تعلق خواهد گرفت و بنا بر قوانین WTF در این دوره از رقابت‌ها مقام چهارم وجود نخواهد داشت.

اولین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۱۶ آذرماه سال‌جاری در شرایطی در منچستر انگلیس برگزار می‌شود که فدراسیون جهانی تکواندو از این پس شانس بیشتری را به قهرمانان تکواندو جهت شرکت در المپیک داده است.

پیش از این هر کشور می توانست با شرکت دادن تنها دو نماینده در دو وزن مسابقات انتخابی المپیک جهانی یا قاره‌ای شانس خود را برای حضور در المپیک بیازماید، اما با تصمیم جدید فدراسیون جهانی کشورها این شانس را دارند که در هر ۴ وزن در شیاپچانگ المپیک نماینده داشته باشند.

در روش جدید، مسابقات انتخابی به صورت جایزه بزرگ و در ۱۰ مرحله تا آغاز المپیک ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد و هر کشور می‌تواند تا ۸ نماینده مرد و ۸ نماینده زن در اوزان چهارگانه مبارزات مذکور و در صورتی که نفرات اعزامی جزو ۳۵ ورزشکار برتر رنکینگ وزن خود باشند، داشته باشد و در نهایت هم با جمع امتیازات هر مبارز به نام ۶ فرد برتر این دیدارها، مجوز حضور در المپیک را به صورت مستقیم کسب خواهند کرد.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی تکواندوی کشورمان به منظور حضور در مسابقات جایزه بزرگ منچستر و نخستین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل، از سه‌شنبه بیست و یکم آبان‌ماه زیر نظر بیژن مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی و هادی افشار به عنوان مربی بدنساز آغاز شد.

در این دوره از تمرینات هادی مستعان، میثم باقری، محمد باقری‌معتمد، ‌ علیرضا نصر آزادانی، بهنام اسبقی، ‌ فرزاد عبدالهی، ‌ حسین تاجیک، ‌ سجاد مردانی، مسعود حجی زواره و مهدی خدابخشی حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز