خبرگزاری کار ایران

والیبال جام‌قهرمانان‌قاره‌‌ها - ژاپن؛

شکست سنگین ایران برابر روس‌ها؛ روز ما نبود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۰۷

ملی‌پوشان ایران فردا ساعت ۶:۴۰ چهارمین دیدار خود را مقابل آمریکا برگزار خواهد کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان مقابل روس‌ها شکست سنگینی را متحمل شد تا نشان دهد امروز روز والیبال ایران نبود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال کشورمان که در سومین دیدار در رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها از ساعت ۱۰:۴۰ در سالن متروپلیتن توکیو برابر روسیه قهرمان المپیک و لیگ جهانی به میدان رفت که در ۳ ست پیاپی مقابل این رقیب قدرتمند خود تن به شکست داد تا بدون کسب امتیاز این دیدار را به پایان ببرد.

روس ها در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۲۳،۲۵ بر ۲۳،۲۵ بر ۱۹ بازی را به سود خود رقم زدند تا هر ۳ امتیاز بازی را نیز به اندوخته‌های خود بیفزایند. در این دیدار میخائیلوف و موزیریسکی ستاره روس‌ها بودند.

** ست نخست(ایران ۲۳ - روسیه ۲۵)
دریافت های خوب بازیکنان ایران در این ست باعثشد توپ ها به خوبی در اختیار سعید معروف قرار بگیرد و تا این بازیکن از برنامه های متنوعی در خط حمله بهره ببرد. استفاده از پاس های سرعتی و بریده بلند خط دفاعی روسیه را با مشکل مواجه کرده بود. دو تیم تا امتیاز ۱۳ به صورت پایاپای پیش رفتند اما چند اشتباه فردی باعثشد روسیه سه امتیاز از ایران پیش بیفتد. در ادامه مسابقه تلاش ملی پوشان کشورمان کار را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند. در این امتیاز آندری وورنکوف سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد تا بازهم تیمش پیش بیفتد. درخشش مدافعین روی تور روسیه دو امتیاز برای این تیم به ارمغان آورد. دو بار درخواست وقت استراحت از سوی ولاسکو هم نتوانست این فاصله را از بین ببرد و در نهایت ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه به پایان رسید. در این ست در میان بازیکنان ایران مجتبی میرزاجانپور در دفاع روی تور و زدن اسپک و فرهاد قائمی در دریافت، سرویس و اسپک عملکرد بسیار خوبی داشتند.

** ست دوم(ایران ۲۳ - روسیه ۲۵)
در این ست بازیکنان روسیه خیلی زود پیش افتادند تا خولیو ولاسکو در امتیاز ۴ بر ۲ به سود روسیه تقاضای وقت استراحت کند. تلاش بازیکنان ایران باعثشد در امتیاز ۱۰ کار دو تیم مساوی شود. ادامه بازی به صورت پایاپای پیش رفت اما روس ها بازهم در امتیاز ۲۰ پیش افتادند. در ادامه مسابقه ولاسکو یک وقت استراحت دیگر درخواست کرد اما نتوانست مانع از شکست تیم ملی ایران شود و این ست هم با نتیجه ۲۵ بر۲۳ به سود روسیه به پایان رسید. در این ست شهرام محمودی در زدن اسپک و فرهاد قائمی در دریافت توپ عملکرد خوبی داشتند. میرزاجانپور در این ست هم بازی درخشان خود را ادامه داد. سرویس های خوب بازیکنان ایران دریافت عقب زمین روسیه را دچار مشکل کرد تا سرگی مارکوف پاسور این تیم به سختی توپ ها را در اختیار بگیرد و همین موضوع اجازه استفاده از پاس های سرعتی را به وی نداد.

** ست سوم(ایران ۱۹ - روسیه ۲۵)
اگرچه بازیکنان ایران در ابتدای این ست پیش افتادند اما در ادامه بازی پر اشتباه ملی پوشان کشورمان باعثشد روسیه به تدریج پیش بیفتد و فاصله امتیازی را بیشتر کند. روس ها در این ست زدن سرویس های با ریسک بالا را در دستور کار داشتند. تلاش های روسیه با درخواست وقت استراحت و تعویض مجتبی میرزاجانپور با حمزه زرینی و شهرام محمودی با رحمان داودی نیز نتوانست این فاصله را کم کند. دیمیتری موزیرسکی در این ست عملکرد فوق العاده ای داشت و نقش پر رنگی در رسیدن روسیه به پیروزی داشت. در نهایت این ست با نتیجه۲۵ بر ۱۹ به سود روسیه به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان در سومین بازی خود سه بر صفر مغلوب روسیه شوند. علیرضا مباشری، رحمان داودی، مهدی مهدوی، حمزه زرینی و آرمین تشکری نیز بازیکنان ذخیره ایران در این دیدار بودند.

ایران در نخستین بازی ۳ بر یک مغلوب برزیل شد و در دومین بازی ۳ بر ۲ ایتالیا را شکت داد تا ۲ امتیاز از ۲ بازی کسب کند.

همچنین روس‌ها در بازی نخست ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شدند و در بازی دوم ۳ بر صفر ژاپن را شکست دادند. در جدول رده‌بندی روسیه و برزیل با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارند. تیم ملی کشورمان نیز با ۲ امتیاز در رده پنجم جدول ۶ تیمی این رقابت‌ها قرار گرفته است. ژاپن تنها تیم بدون امتیاز این رقابت‌ها است.

ملی‌پوشان ایران فردا ساعت ۶:۴۰ چهارمین دیدار خود را مقابل آمریکا برگزار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز