خبرگزاری کار ایران

خوشحالیم در ۱۰۰ روز کابینه تکمیل شد؛

جهانگیری: توجه دولت به ورزش قهرمانی و همگانی است / جمعیت جوان فرصت طلایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۴

ایران کشور جوانی است و جمعیت جوان یک فرصت طلایی است که در اختیار دولت‌ها قرار دارد و اگر به آن توجه نشود این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: در ابتدا هفته بسیج را گرامی می‌داریم و یاد شهدای بسیجی که با فداکاری در ۸ سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند را گرامی می‌داریم و از خدا توفیق می‌خواهیم ادامه‌دهنده راه شهدای عزیز و امام راحل باشیم.

اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه محمود گودرزی وزیر جدید ورزش و جوانان اظهار داشت: امروز آخرین جلسه معارفه دولت است و خوشحالیم در ۱۰۰ روز کابینه دولت تکمیل شد و بعد از ۴ معرفی وزیر ورزش توانست رأی اعتماد از مجلس بگیرد. انشاءالله محمود گودرزی که از چهره‌های علمی و صاحب‌نظر در ورزش است وظایف خودش را به نحو مطلوب انجام داده و کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: از محمد عباسی وزیر سابق ورزش و سرپرستان عزیزی که در این مدت مسئولیت داشتند تشکر می‌کنم. در حوزه ورزش تاکنون صحبت زیاد شده اما تأکید می‌کنم که ورزش کشور مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است چون ورزش با آحاد مردم سر و کار دارد. توجه دولت به ورزش قهرمانی و همگانی است. این توجه باید به صورت همزمان باشد. باید به ورزش همگانی توجه خاصی شود و فرهنگی را بوجود بیاوریم که مردم به ورزش همگانی بپردازند

جهانگیری در ادامه افزود: در بخش ورزش قهرمانی هم باید بگویم که همه جوامع مدرن اهمیت خاصی برای ورزش قهرمانی قائل هستند و از ورزش به عنوان یک دیپلماسی قوی استفاده می‌کنند که ملت‌ها را به هم نزدیک‌ می‌کند. ورزش بانوان هم باید جدی‌تر به آن پرداخته شود و به دلایل متعدد باید ورزش بانوان به طور ویژه پیگیری شود. ضمن اینکه ورزش جانبازان و معلولین هم مورد تأکید دولت است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: مسئله مهم توازن و اعتدال بین ورزش همگانی و قهرمانی در بین آقایان و بانوان است. مسئله مهم دیگر توجه به پیشکسوتان باید باشد و نباید بگذاریم این الگوهای جامعه به فراموشی سپرده شوند و حتماً باید جایگاه ویژه‌ای برای آنها قائل باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه جوانان متذکر شد: در بخش جوانان هم مسئله بسیار زیاد داریم، زیرا ایران کشور جوانی است و جمعیت جوان یک فرصت طلایی است که در اختیار دولت‌ها قرار دارد و اگر به آن توجه نشود این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد. مسئله اشتغال جوانان بسیار مهم است و ازدواج جوانان هم از دغدغه‌ها و آسیب‌های جدی جامعه است که امیدواریم بتوانیم این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز