خبرگزاری کار ایران

داور بین المللی کاراته:

آقایان فاتحه کاراته فارس را خواندند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۰۶

از همان روزی که انتخاب رییس هیات کاراته استان فارس با یک کاندیدا برگزارشد، آقایان فاتحه کاراته این استان را خواندند.

شیراز - ایلنا: داور آسیایی کاراته فارس با انتقاد از عملکرد اداره کل تربیت بدنی و هیات کاراته فارس گفت: از همان روزی که انتخاب رییس هیات کاراته استان فارس با یک کاندیدا برگزارشد، آقایان فاتحه کاراته این استان را خواندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدجواد شلتوک‌کار با اشاره به عملکرد ضعیف هیات کاراته استان در یک سال گذشته گفت: منی‌پلی‌شدن فضا برای عده‌ای خاص در هیات کاراته باعثشده تا بسیاری از اعضای این خانواده بزرگ از خانه خود دور شوند و ترجیح دهند که گوشه‌نشین باشند.

این داور کاراته افزود: از روز اول بسیاری از دلسوزان کاراته استان نسبت به بروز برخی ناهنجاری‌ها، سوءمدیریت‌ها و کج‌سلیقگی‌های احتمالی در این هیات ورزشی هشدار دادند اما نه اداره کل ورزش گوش شنوایی داشت نه شخص رییس این هیات ورزشی.

وی با تاکید بر عملکرد ضعیف هیات کاراته استان افزود: دوستان درست در زمان برداشت محصول هیاتی که آقایان سروش‌نیا و رضایی در راس آن بودند از راه رسیدند و با محصول تلاش ۳-۴ سال قبل از خود ژست مدیریتی گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به افول سطح کیفی و کمی داوری در فارس اشاره کرد و افزود: تغییر در راس کمیته داوران این هیات چیزی جز فضای ریا و نفاق برای کاراته به ارمغان نیاورد و حاصل یک دهه پرورش داوران جوان، پرانرژی و آینده‌دار با تخریب آنها در داخل و خارج از استان از بین رفت.

شلتوک کار افزود: وقتی که مسوول کمیته داوران هیات کاراته فارس داوران خود را بی‌دانش معرفی می‌کند و برای بزرگنمایی خود همه نوع برچسب به آنها می‌چسباند، نباید انتظار داشت رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته از داوران استان فارس حمایت کند.

وی با اشاره به اعزام ۲۵ داور آسیایی به مسابقات قهرمانی آسیا در دبی افزود: جای تاسف دارد از یک استان ۲ یا چند داور به این مسابقات اعزام می‌شوند و از فارس هیچ داوری اعزام نمی‌شود.

وی ادامه داد: تاسف من به این خاطر است که حداقل در یک‌سال گذشته هر زمان که فدراسیون کاراته اعلام کرده برای قضاوت به مسابقات ملی اعزام شده‌ام، اما دستان پشت پرده کاراته فارس نمی‌خواهند تا داوران فارس رشد و نمو کنند.

وی مسولیت عدم اعزام ۲ داور آسیایی فارس به کلینیک آسیایی و احتمال ابطال درجه این دو داور را متوجه مدیرکل تربیت‌بدنی و رییس هیات کاراته استان دانست و افزود: هر کجا که لازم باشد با آقای کمانه و ده‌بزرگی به خاطر سوء مدیریت‌های انجام شده در هیات کاراته مناظره می‌کنم.

شلتوک کار افزود: نتیجه انتصاب یک داور بازنشسته غیر شیرازی به عنوان مسئول کمیته داوران فارس تنها تسویه‌حساب شخصی با برخی داوران جوان و پتانسیل‌دار بود، نتیجه‌ای که اکنون باید برگزار کنندگان انتخابات فرمایشی هیات کاراته استان پاسخگوی آن باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز