خبرگزاری کار ایران

کاراته قهرمانی آسیا - دبی؛

روز طلایی کاروان کاراته در دبی / قدرت‌نمایی ایران در آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۸۴

سومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات هم با افتخار آفرینی کاراته‌کاهای کشورمان در رده سنی بزرگسالان همراه بود.

سومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات هم با افتخار آفرینی کاراته کاهای کشورمان در رده سنی بزرگسالان همراه بود.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که در شهر دبی امارات با حضور ۴۸۲ کاراته کا از ۲۹ کشور قاره کهن برگزار شد، تیم کشورمان در رده سنی بزرگسالان و در بخش کومیته موفق شد به ۵مدال طلا، ۲ نقره و ۴برنز دست یابد.

در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم هامون درفشی پور مقابل نمایندگان عراق و هند با نتایج ۹ بر یک و ۸ بر صفر پیروز شد. درفشی پور در سومین دیدار مقابل حریف ژاپنی قرار گرفت و در یک مبارزه حساس و زیبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد و راهی دیدار پایانی شد. وی در آخرین گام با کومیته کای عربستان روبرو شد و در حالی که مبارزه تا یک دقیقه پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می شد، این نماینده ایران بود که با ارائه تکنیک های مختلف به پیروزی ۶ بر یک رسید.

سجاد گنج زاده در دیدار پایانی وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم به مصاف کازاوا از ژاپن رفت و در حال یکه ۸ بر یک از این حریف عقب بود با ارائه مبارزه ای جانانه و به یاد ماندنی به برتری ۱۴ بر ۱۲ دست یافت تا مدال طلا را از آن خود و کاروان کشورمان کند. وی برای رسیدن به دیدار پایانی حریفانی از نپال، ماکائو و کویت را از پیش رو برداشته بود.

بهمن عسگری که با برتری مقتدرانه مقابل نمایندگان تاجیکستان، اردن و چین تایپه به دیدار نهایی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم دست یافته بود در آخرین گام با نتیجه ۹ بر صفر حریف کویتی را شکست داد و طلایی شد. عسگری در این مبارزه بسیار هوشمندانه رقابت کرد و اجازه خودنمایی به نماینده کویت نداد.

حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم ابتدا ۴ بر صفر از سد نماینده قزاقستان گذشت، در دیدار دوم موفق شد حریف هندی را با همین نتیجه شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود. وی در دیدار پایانی به مصاف حریفی از ژاپن رفت که پس از گذشت یک دقیقه از مبارزه با ضربه جودانگری ۳ امتیاز پیشی گرفت و به خوبی مبارزه را کنترل کرد. عباسعلی در لحظات پایانی نیز با کسب یک امتیاز دیگر با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد تا به مدال طلا دست یابد.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم مجید حسن نیا در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد حریف قطری گذشت، در دیدار دوم هم با همین نتیجه حریف اردنی را درهم کوبید. حسن نیا در مبارزه سوم مقابل نماینده هنگ کنگ درحالی که یک بر صفر عقب بود ۹ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. پسر محجوب کاراته ایران در دیدار پایانی به مصاف نماینده عربستان رفت که این کاراته کا توانسته بود در مرحله نیمه نهایی قهرمان دوره گذشته مسابقات از چین را شکست دهد. مبارزه نفس گیر حسن نیا و عربستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما داروان در هانتی رای به برتری کاراته کا ۵۵ کیلوگرم ایران دادند.

ذبیح اله پورشیب که با شکست دادن حریفانی از هند، قزاقستان و عراق به دیدار پایانی رسیده بود برابر آراگا نایب قهرمان جهان، نفر دوم بازیهای آسیایی گوانگژو و دارنده مدال نقره کامبت گیمز صف آرایی کرد و با وجود تلاش فراوان از رسیدن به پیروزی بازماند. پورشیشب که پیش از این ۳ مدال طلای کومیته انفرادی در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم و یک طلای کومیته تیمی آسیا را در کارنامه داشت برابر آراگای ژاپنی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم پگاه زنگنه در دیدار نخست حریف چین تایپه ای خود را یک بر صفر از پیش رو برداشت و در دومین مبارزه برابر کومیته کای ژاپنی پس از تساوی یک بر یک با رای داوران در هانتی برنده شد. زنگنه در دیدار نهایی با نتیجه ۴ بر صفر از حریف چینی باخت و به مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

سعید احمدی در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در نخستین گام نماینده عراق را ۹ بر ۳ شکست داد، او در حالی که از ناحیه انگشت دست راست دچار مصدومیت شده بود مقابل نماینده عربستان دارنده مدال طلای بازیهای کشورهای اسلامی ۸ بر ۲ پیروز شد و در سومین مبارزه خود به مصاف حریف قزاقستانی قهرمان سال ۲۰۱۲ مسابقات آسیایی ازبکستان رفت و یک بر صفر نتیجه را واگذارکرد تا در گروه بازنده ها به مبارزاتش ادامه دهد. در این گروه احمدی در مبارزه نخست مقابل حریفی از ویتنام قرار گرفت و ۶ بر ۲ به برتری رسید او در مبارزه دوم هم کاراته کایی از اردن را ۸ بر ۴ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

فاطمه چالاکی در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم ابتدا ۸ بر صفر نماینده سری لانکا را مغلوب کرد، در مبارزه دوم ۴ بر یک مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد، در دیدار سوم برابر کاراته کای چین تایپه ۳ بر یک شکست خورد تا در دیدار رده بندی به مصاف حریفی از ویتنام برود. چالاکی موفق شد در یک مبارزه یک طرفه ۹ بر صفر این کاراته کا را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

سحر کرجی نماینده وزن منهای ۵۰ کیلوگرم پس از برتری مقابل حریفانی از سری لانکا و ژاپن در سومین مبارزه با حریف چین تایپه ۲ بر یک شکست خورد تا در دیدار رده بندی به مصاف نماینده قزاقستان برود. در این دیدار لباس حریف قزاقستانی مورد تایید داوران قرار نگرفت و با توجه اینکه این کاراته کا نتوانست در زمان یک دقیقه ای اشکالات خود را برطرف کند " هانسکو " شد و کرجی فرد پیروز میدان لقب گرفت و به مدال برنز رسید.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم دلارام دوستی در مبارزه نخست مقابل نماینده چین با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. در ادامه مقابل نماینده قزاقستان در حالی که به تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه رسیده بود با رای داوران در هاتنی شکست خورد. تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه ابتدا با نتیجه ۸ بر یک حریف ژاپنی را مغلوب کرد و سپس ۸ بر صفر حریفی از کره جنوبی را برد و صاحب مدال برنز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز