خبرگزاری کار ایران

با کسب ۷طلا، ۴ نقره و ۵ برنز؛

کاراته ایران برای اولین بار بر بام آسیا ایستاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۵

ایران با ۱۲ طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز در جای دوم قرار گرفت، کویت با ۲ طلا، ۴ نقره و ۶ برنز، قزاقستان با ۲ طلا، ۲ نقره و ۵ برنز و ازبکستان با ۲ طلا و ۲ نقره سوم تا پنجم شدند.

دوازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در شرایطی شب گذشته به اتمام رسید که تیم ملی بزرگسالان کشورمان با کسب ۷ نشان طلا، ۴ نقره و ۵ برنز برای نخستین بار موفق شد در مجموع دو رده مردان و زنان بر سکوی اول کاراته قاره کهن بایستد و قهرمان شود.

به گزارش ایلنا، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور کاراته‌کاهای ۲۹ کشور در دبی امارات برگزار شد پس از تیم ملی کاراته ایران، تیم ژاپن با کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در جای دوم قرار گرفت. تیم چین با ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز عنوان سوم را به خود اختصاص داد. تیم‌های قزاقستان با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و امارات میزبان بازیها با یک طلا و ۲ برنز به ترتیب در جای چهارم و پنجم جدول رده بندی قرار گرفتند.

ازبکستان با یک طلا، چین تایپه با ۳ نقره و ۴ برنز، عربستان با ۲ نقره و یک برنز، کویت با یک نقره و ۲ برنز، ویتنام با یک نقره و یک برنز تیم های ششم تا دهم دوازدهمین دوره مسابقات کاراته بزرگسالان آسیا بودند. هنگ کنگ با ۴برنز، اردن و مالزی هر کدام با دو برنز و ماکائو، هند و پاکستان نیز هر کدام با یک برنز دیگر کشورهایی بودند که کاراته کاهایشان سهمی از مدالهای توزیع شده در جام دوازدهم آسیا را داشتند.

حمیده عباسعلی، مجید حسن‌نیا، هامون درفشی‌پور، بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده(مدال‌طلا)، پگاه زنگنه و ذبیح‌الله پورشیب(مدال نقره) و مهسا افسانه، سحر کرجی، فاطمه چالاکی، سعید احمدی، دلارام دوستی مدال‌های برنز رده سنی بزرگسالان را کسب کردند. همچنین کومیته تیمی مردان و زنان مدال طلا را کسب کردند، کاتای تیمی مردان و زنان هم صاحب مدال های نقره شدند.

اما در جدول رده‌بندی سیزدهمین دوره مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ آذر ماه در سالن حمدان شیخ محمد دبی برگزار شد تیم ژاپن با کسب ۱۱ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز به مقام قهرمانی دست یافت. آینده‌سازان کاراته کشورمان با ۵ طلا، ۵ نقره و ۶ برنز در جای دوم قرار گرفتند، ازبکستان با یک طلا و ۲ نقره مقام سوم را از آن خود کرد. تیم‌های قزاقستان با یک طلا و ۳ برنز و امارت نیز با یک طلا و ۲ برنز در جای چهارم و پنجم جدول رده بندی توزیع مدال‌های رده نوجوانان و جوانان آسیا قرار گرفتند.

در مجموع رده‌بندی مدال‌های رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ژاپن با ۱۶ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز رتبه اول را به خود اختصاص داد، ایران با ۱۲ طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز در جای دوم قرار گرفت، کویت با ۲ طلا، ۴ نقره و ۶ برنز، قزاقستان با ۲ طلا، ۲ نقره و ۵ برنز و ازبکستان با ۲ طلا و ۲ نقره سوم تا پنجم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز