خبرگزاری کار ایران

ورزش ایران نیازنند مدیریت علمی است؛

جعفری: خاستگاه رشته ورزشی چوگان ایران باستان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۸

نباید فراموش کنیم بسیاری چشم طمع به این ثروت ملی را دارند که دست درازی برخی کشورها در سال‌های اخیر به بعضی از آئین‌ها و حتی ثبت برخی از ورزش‌ها به نام خود را باید در این راستا دانست و آن را بسیار جدی گرفت.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی: گفت: من به صورت رسمی و از طرف انجمن جهانی ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی تاکید می‌کنم خاستگاه رشته ورزشی چوگان ایران باستان است و بر گرفته از فرهنگ پرشیا(پارس) است و هر چیزی غیر از این خلاف واقع است..

به گزارش ایلنا، غلامرضا جعفری افزود: خانواده ورزش ایران نظر مثبتی به مدیریت علمی دارند و آن را به عنوان یک نیاز در سال‌های گذشته خواستار بودند از همین رو می توان به آینده امید زیادی داشت.

این مدیر ورزشی با اشاره به وضعیت خاص ورزش ایران متذکر شد: در شرایط فعلی که رویدادهای مهمی در آینده نزدیک، ورزش ایران را در تقابل آزمون‌های سختی مانند حضور موفق در بازی‌های آسیایی قرار داده باید علاوه بر همدلی در جهت کمک به مدیریت کلان ورزش ایران که علمی بودن مهمترین شاخصه آن به شمار می‌رود، اگر از تجارب گذشته نیز در کنار این مدیریت به خوبی استفاده شود، بی‌تردید می‌توانیم موفقیت‌های گذشته را تکرار و حتی نتایج بهتری را نیزبدست آوریم. در بخش‌های دیگری از ورزش مانند ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، فدراسیون و هیت‌های تابعه با توجه به انتصاب وزیر ورزش از قشر دانشگاهی در این حوزه تخصصی امید زیادی به توانمندی علمی دارد.

وی در ادامه با اشاره به مقوله فرهنگ در ورزش اظهار داشت: ورزش قهرمانی با موفقیت در میادین بین‌المللی نام کشورها را در عرصه بین‌الملل مطرح می‌سازد، از این رو بسیاری از کشورهای توسعه یافته برنامه‌ریزی و تلاش زیادی را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ خود از طریق ابعاد مختلف ورزش که بعد قهرمانی تنها یکی از آنها به شمار می‌رود در پیش گرفته‌اند و به طور ویژه بر معرفی فرهنگ و داشته های تاریخی خود در ورزش تاکید دارند، از این رومی باید فعالیت‌های فرهنگی در ابعاد گوناگون ورزش را بسیار جدی گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ایران افزود: ورزش روستایی در ایران علاوه بر پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته کسب کرده، از سال‌جاری و با توجه به کرسی کسب شده برای کشور در انجمن جهانی، زمینه فعالیت بیشتری را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در راستای وظایف حاکمیتی و ارزشی خود به عمل خواهد آورد که به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در جهت احیا و ترویج ارزش‌های فرهنگی و فرهنگ ارزشی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت فراوان این مقوله وقتی دو چندان می‌شود که تنوع اقوام و طوایف مختلف با تاریخی غنی در ایران، کشور ما را با گوناگونی فرهنگ‌ها وسنت‌های اصیلی روبرو می‌کند که بسیاری از کشورهای دنیا از آن محروم هستند و در آرزوی داشتن فرهنگ و تاریخ غنی حتی یکی از اقوام ایرانی هستند، البته نباید فراموش کنیم بسیاری چشم طمع به این ثروت ملی را دارند که دست درازی برخی کشورها در سال‌های اخیر به بعضی از آئین‌ها و حتی ثبت برخی از ورزش‌ها به نام خود را باید در این راستا دانست و آن را بسیار جدی گرفت.

جعفری در پایان تصریح کرد: بنده برای چندمین بار تاکید می‌کنم بازی‌های بومی محلی در سطح بین‌المللی خاستگاه تعامل فرهنگ‌ها است و ما برنامه‌ریزی خود را بر اساس تبیین کارکردهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این بازی‌ها برنامه‌ریزی کرده، اما با توجه به گستردگی فعالیت‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ در بخش ورزش برای اجرای اهداف خود نیازمند مساعدت دولت و مجلس هستیم. بی تردید پتانسیل‌های زیادی در این بخش وجود دارد که باید آنها را فعال کرد، این مهم نیز بدون هم‌افزایی، هم اندیشی و همکاری نهادها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور میسر نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز