خبرگزاری کار ایران

خوشحالم انتخابات مثل قبل فرمایشی و دولتی نیست؛

صفایی: رئیس جمهور مقابل افراد سودجو بایستد / می‌خواهند رقبای جدی را از صحنه بیرون کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۹

برخی افراد هستند که در این برهه می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. کسانی که در دولت های قبل بدون داشتن تخصص به ورزش ورود کردند و از نظر مدیریتی نیز هیچ کاری برای ورزش کشور انجام ندادند.

ثبت نام کاندیداهای فراوان برای مسئولیت‌های مختلف کمیته ملی المپیک به خصوص پست ریاست و دبیر کلی امیدوار کننده است و شائبه مهندسی از پیش تعیین شده انتخابات را کمتر می‌کند، با این حال کسانی هستند که در این میان می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

به گزارش ایلنا، مهلت نام‌نویسی کاندیداها برای حضور در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک روز شنبه ۱۴ دی ماه به پایان رسید که از جمله نکات جالب ثبت‌نام به ویژه در روز آخر، اعلام آمادگی ۱۰ نفر برای نشستن بر روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک است. پس از پایان ثبت‌نام کاندیداهای مجمع کمیته ملی المپیک، با کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان گفت‌وگویی انجام دادیم که وی در مورد انتخابات پیش‌رو به سوالات خبرنگار ایلنا چنین پاسخ داد:

نظر شما در خصوص کاندیداهای کمیته ملی المپیک چیست؟

- از دو جهت این اتفاق را به فال‌نیک می‌گیرم. ابتدا خوشحالم که انتخابات در این دوره پرجنب و جوش است و مثل قبل فرمایشی و البته دولتی نیست. این حجم استقبال نامزدها نشان‌دهنده عدم ورود دولت به انتخابات حوزه ورزش است که برای نخستین بار رخ می‌دهد. خوشحالی دوم من این است که افرادی برای پست‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که به این باور رسیده‌اند که می‌توانند در مسئولیت‌های مختلف ورود کرده و به ورزش خدمت کنند. همین مسائل شائبه انتخابات مهندسی شده را ار بین می‌برد که این دستاورد بزرگ مرهون عدم ورود دولتی‌هاست.

چقدر به برگزاری انتخابات بدون مشکل و دموکراتیک امیدوار هستید؟

- بخشی از امیدواری بنده به برگزاری مجمعی عادلانه و دموکراتیک به دخالت به موقع i. o. c مربوط می‌شود. ما هرچه بتوانیم پای مجامع بین المللی را به موضوعات ورزشی کشورمان باز کنیم، فساد در ورزش مان کمتر می شود. ضمن این‌که احتمال برگزاری انتخابات مهندسی شده را که دو سال پیش خواب هایی برای آن دیده بودند، از بین می رود.

در این میان ثبت‌نام ۹ کاندیدا که در واقع رقبای رئیس کنونی کمیته ملی هستند، یکی از نکات جالب انتخابات این دوره و از مصادیق دموکراسی در ورزش است.

- بله، با این حال همچنان برخی افراد هستند که در این برهه می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. کسانی که در دولت‌های قبل بدون داشتن تخصص به ورزش ورود کردند و از نظر مدیریتی نیز هیچ کاری برای ورزش کشور انجام ندادند.

از محاسن انتخابات این دوره گفتید. این دوره چه معایب احتمالی دارد؟

- نکته مهم در لیست کسانی که ثبت نام کرده اند، این است که چه تعداد از آنها ورزشی هستند و به ویِژه برای مردم و جوانان چه اندازه دلسوزی می کنند. ما متاسفانه مدیرانی در ورزش مان داریم که دلسوز صندلی خودشان هستند.

برخی از کارشناسان معتقدند ترکیب نامزدها نشان می‌دهد احتمال پیروزی مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک در انتخابات پیش رو چندان زیاد نیست. شما چه نظری دارید؟

- با توجه به ثبت‌نام افرادی مثل هاشمی‌طبا این قضیه محتمل است. هاشمی‌طبا بعد از انقلاب اولین کسی بود که در i. o. c صاحب کرسی شد، اما این موقعیت بزرگ به خاطر بی کفایتی مسئولان وقت ورزش از بین رفت. در حالیکه اگر در ۳۵ سال گذشته افرادی را در کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم، خیلی از مشکلات فعلی برای ورزش کشورمان پیش نمی‌آمد. متاسفانه ما خودمان زیر پای نیروهای نخبه ورزش‌مان را خالی می‌کنیم.

شما مشخصا از هاشمی‌طبا نام می‌برید و البته خیلی‌ها وی را رقیبی جدی برای سایر کاندیداهای پست ریاست کمیته ملی از جمله علی‌آبادی می‌دانند، اما گفته می‌شود وی نمی‌تواند در مجمع ۳۰ دی‌ماه شرکت کند چون در ۶ ماه گذشته عضو هیات رئیسه هیچ فدراسیونی نبوده، هر چند اخیرا به عنوان هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شده…

- درست است، اما کار مسئولان ورزش اشکال دارد نه هاشمی‌طبا. در ضمن به نظرم می‌خواهند رقبای جدی از جمله هاشمی‌طبا را از صحنه بیرون کنند. به همین جهت از وزیر ورزش می‌خواهم با درایت و تدبیر، کنترل اوضاع را در دست بگیرد. باید افراد سالم به ورزش خدمت کنند نه آنهایی که به دنبال منافع شخصی هستند، به ویژه در هیات اجرایی که برخی‌ها در دوره قبل دست به هر کاری زدند.

در ماه‌های اخیر حاشیه‌های پیرامون کمیته ملی کم نبود مثل ساختمان گاندی. آیا این حواشی در روند برگزاری مجمعی عادلانه تاثیرگذار خواهد بود؟

- فروش ساختمان گاندی تنها یک نمونه بود. چطور شخصی که دبیرکل است، به مراکز بین‌المللی آن هم به دروغ نامه‌نگاری می‌کند؟ به همین جهت از محمود گودرزی وزیر ورزش و بالاتر از وی دکتر روحانی می‌خواهم در این مسائل ورود کنند و در مقابل کارهای خطرناک افراد سودجو بایستند و نگذارند مثل بلایی که بر سر فدراسیون تیراندازی با کمان درآوردند، در فدراسیون‌های دیگر تکرار شود. به نظرم کسی که به مجامع بین‌المللی دروغ بگوید، جرم مرتکب شده و کسی هم که در قبال این دروغ سکوت کند، او هم مجرم است. جالب است این نامه نگاری‌ها با سکوت هیات اجرایی روبرو شد و تاسف بارتر اینکه در انتخابات این دوره این افراد رد صلاحیت نشدند. دستگاه‌های نظارتی کجا هستند و چرا وارد عمل نمی‌شوند؟

به عنوان سوال پایانی، با توجه به ترکیب آینده کمیته ملی که به احتمال فراوان با دوره کنونی متفاوت خواهد بود، چقدر احتمال دارد مجددا به عرصه مدیریتی ورزش کشور و مشخصا فدراسیون تیراندازی با کمان بازگردید؟

- اخیرا نامه‌ای به c. a. s(دادگاه حکمیت ورزش) فرستاده‌ام و آنها مدارک من را خواسته‌اند. ان‌شاءالله تا چند روز دیگر رای صادر می‌شود و نگارنده آن نامه دروغ، برای ابد از حضور در ورزش ایران محروم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز