خبرگزاری کار ایران

پای نهادهای نظارتی را به ورزش باز کردند؛

حسینی: مهندسی آرا امکان ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی را از من گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۹

در متن انگلیسی آمده «رئیس فدراسیون و یا نماینده فدراسیون می‌تواند در انتخابات شرکت کند، اما دوستان می‌گویند فقط روسای فدراسیون‌ها حق شرکت در انتخابات را دارند».

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با انتقاد شدید از نحوه ثبت‌نام از کاندیداهای مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: آیین‌نامه اجرایی اجازه نداد بزرگان ورزش در این انتخابات شرکت کنند.

سید امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد عدم ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: مهندسی آرا اعمال شده در آیین‌نامه، امکان حضور من و همچنین سایر کسانی که قابلیت مطرح شدن را داشتند، از آنها سلب کرد. حال چه رای می‌آوردند، چه نمی‌آوردند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب که ۴۰ مجمع برگزار شده، مجمع آتی با اشکالات زیادی روبروست. اول اینکه با تاخیر بیش از ۱۴ ماهه برگزار می‌شود. ثانیا مغایر با روحیه جوانمردی و منشور المپیک است.

معاون اسبق کمیته فرهنگی سازمان تربیت‌بدنی وقت به سایر اشکالات موجود در آیین‌نامه اجرایی کمیته ملی المپیک اشاره کرد و ادامه داد: آیین‌نامه موجود ترجمه و تفسیرهای متفاوتی با متن انگلیسی‌اش دارد. مثلا در متن انگلیسی آمده «رئیس فدراسیون و یا نماینده فدراسیون می‌تواند در انتخابات شرکت کند، اما دوستان می گویند فقط روسای فدراسیون‌ها حق شرکت در انتخابات را دارند».

حسینی تصریح کرد: اشکال دیگر آیین‌نامه فعلی این است که براساس قانون، آیین‌نامه مقدم بر اساسنامه نیست و در مواردی که اساسنامه ابهام دارد، به آیین‌نامه رجوع می‌شود. اما آقایان همه چیز را به این آیین‌نامه پر از اشکال موکول می‌کنند.

مدیر کل اسبق تربیت بدنی آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از حذف بزرگان ورزش از گردونه انتخابات گفت: آنها با استناد به این آیین‌نامه کاری کردند که فقط افراد خاص و مورد نظر خودشان در انتخابات شرکت کنند.

وی در مورد ورود سازمان بازرسی کل کشور به عرصه ورزش اظهار داشت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب سابقه نداشته که پای نهادهای نظارتی از جمله بازرسی کل کشور به ورزش باز شده باشد، اما آقایان این کار را کردند.

دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک در پایان پیگیری رد صلاحیت‌شدگان از سوی مراجع بین‌المللی را حق آنها دانست و یاد آور شد: هر کسی این حق را دارد که از طریق مراجع بین‌المللی از جمله i. o. c نسبت به احقاق حق خود اقدام کند چراکه سازمان‌های بین‌المللی بهتر از هر کسی می‌توانند سلامت انتخابات پیش‌روی کمیته ملی المپیک را تایید و یا رد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز