خبرگزاری کار ایران

مدیر باید تنها یک کار را در دست بگیرد؛

گودرزی: جایز نبود رئیس کمیته ملی المپیک هم باشم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۳

شیرانی از اینکه رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفته است انتقاد کرد.

محمود گودرزی صبح امروز با حضور در منزل مرادعلی شیرانی از تلاش‌های این پیشکسوت کشتی کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، گودرزی در این دیدار در مورد خاطرات گذشته و زمانی که در امجدیه با هم تمرین می‌کردند صحبت کرد. شیرانی با تبریک به گودرزی پیشنهاد داد توجه به ورزش‌های پایه در اولویت باشد و ورزشکاران بیشتر روی بدنسازی تمرکز کنند.

شیرانی گفت: زمانی که من کشتی می‌‎گرفتم وسط کشتی متوجه می‌شدم جان ندارم و نمی‌توانستم روی پاهایم بایستم اما حریفانم تازه آن موقع موتورشان روشن می‌شد. بعدها که دانشگاه رفتم متوجه شدم علت، ضعف بدنسازی بوده است. بیش از ۲ سال وقت داریم تا در المپیک بعدی موفق باشیم ما باید در دوومیدانی و تیراندازی که مدال‌آور هستند سرمایه‌گذاری کنیم.

یکی دیگر از پیشنهادهای شیرانی برای المپیک، تصویب پاداش یک میلیاردی برای قهرمانان المپیکی بود. وی در این باره گفت: با این پاداش ورزشکاران بسیاری جذب ورزش می‌شوند چراکه در المپیک همه ورزشکاران‌مان سعی می‌کنند با چنگ و دندان مدال بگیرند. شیرانی از اینکه رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده گرفته است انتقاد کرد.

وزیر ورزش و جوانان هم در این دیدار اظهار داشت: در یک ماه اخیر خیلی من را به این سمت هل داده‌اند که رئیس کمیته ملی المپیک شوم. آنها می‌گویند صلاح این است که رئیس هر ۲ سازمان یکی باشد تا ورزش یک دست‌تر شود اما من پرهیز و مقابله کردم. از نظر من ۲ جریان باید هماهنگ شود اما جایز نیست که من به آنجا بروم. مدیر باید تنها یک کار را در دست بگیرد تا آن را به نحو احسن انجام برساند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این صحبت‌ها به پتانسیل منفی که در ورزش وجود دارد اشاره کردو گفت: در ۲سال و نیم گذشته ۱۴ فدراسیون با سرپرست اداره شده است. سرپرستانی که تقریباً غیرفنی بودند. این اتفاق پتانسیل منفی در ورزش ایجاد کرده است. نظر ما اما این است که بر اساس قانون حرکت کنیم. اگر فدراسیون‌ها با سرپرستان غیر متخصص اداره شوند، گردش امور به روزمرگی می‌افتد و افراد فنی که عزت نفس دارند بیرون از این مجموعه می‌مانند.

برومند: با حضور وزیر متخصص اتفاقات مثبتی در ورزش می‌افتد

گودرزی همچنین ظهر امروز در دیداری با برومند، وزنه‌بردار و مربی سابق تیم ملی این رشته گفت‌وگو کرد. برومند که از وزنه‌برداران ایران در مسابقات آسیایی و جهانی و بازی‌های المپیک بوده، مدتی هم سرمربیگری تیم ملی و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده داشته است. در ابتدای این جلسه وزیر دورانی را یاد آوری کرد که معاون سازمان تربیت بدنی وقت بود و برومند هم رییس فدراسیون وزنه‌برداری. برومند هم از خاطرات گذشته گفت: «من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. این حرف را امام خمینی‌(ره) زد. آن جلسه را که امام با ورزشکاران داشت، من هم بودم. محمد نصیری را به امام معرفی کردیم، گفتیم که رکوردار جهان است و قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک دارد. امام خطاب به نصیری گفت؛ اینکه خیلی کوچک است.»

دکتر گودرزی از زحماتی که برومند برای وزنه‌برداری کشیده است صحبت کرد و برومند هم گفت که بعد از سال‌ها هنوز پیگیر اتفاقات وزنه‌برداری است: «کس که عمرش را در وزنه‌برداری گذاشته، هرچقدر هم کنار باشد، باز هم گرفتارش است. من واقعا به وزنه‌برداری خدمت کرده‌ام، آن هم در شریط سخت.»

پیشکسوت وزنه‌برداری ایران حضور دکتر گودرزی در وزارت ورزش و جوانان را به نفع ورزش دانست: «هر رشته‌ای مدیران متخصص خودش را می‌خواهد. متاسفانه ما مسئولان متخصصی نداشته‌ایم. اما حالا خوشبختانه یک متخصص به ورزش آمده. دوستانش هم به او کمک می‌کنند. ما امیدوارم وزیر با گذشته‌ ورزشی که دارد، برنامه‌های مثتبی را پیاده کند.»

برومند درباره مدیریت حسین رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری هم صحبت کرد: رضازاده قهرمان بزرگ جهان است و افتخار ورزش و کشور ما است. اما دباره مربیگری و مدیریت او نمی‌توانم قضاوت کنم. زمانی که بهرام افشارزاده در فدراسیون بود، من مشاور بودم اما با انتخاب رضازاده به عنوان سرپرست، من استعفاء دادم.» در پایان این دیدار وزیر با اهدای تابلو فرش از برومند تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز