خبرگزاری کار ایران

شهنازی تعاملات و مناسبات بین‌المللی را بلد است؛

فائقی: انتخابات کمیته ملی، انتخابات آرامی بود / هاشمی یک شبه در ورزش بالا نیامده

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۹

در مجموع انتخابات خوبی بود اما کمیته ملی المپیک یک طرفش ورزش است و از طرفی باید بخش خصوصی در آن لحاظ شود.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک انتخابات آرامی بود.

سعید فائقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: انتخابات کمیته ملی المپیک به نظر من انتخابات آرامی بود. کیومرثهاشمی به لحاظ ورزشی یکی از مدیران برجسته و خوب کشور است و در مجموع انتخابات خوبی بود اما کمیته ملی المپیک یک طرفش ورزش است و از طرفی باید بخش خصوصی در آن لحاظ شود.

وی افزود: در دنیا نهاد کمیته ملی المپیک را یک فرد به وجود آورده و یک نهاد مردمی است. در المپیک دو نماد خیلی خودش را نشان می‌دهد؛ یکی خصوصی‌بودن و یکی ورزش قهرمانی که خصوصی بودن را در کمیته ملی المپیک ایران نمی‌بینیم چون نماینده‌ای از بخش خصوصی در آن نیست و همه افرادی که در انتخابات حضور داشتند از وزارت ورزش بودند یا وابسته به این وزارتخانه بودند. کمیته ملی المپیک یک نهاد خصوصی است و در تمام دنیا نماینده بخش خصوصی و NGO ها در آن حضور دارند اما آیین‌نامه را به گونه‌ای تنظیم کردند که داوطلبانی که از بیرون می‌خواهند شرکت کنند، نمی‌توانند. در گذشته این اجازه وجود داشت و افرادی مثل محلوجی، کلانتری و هاشمی‌طبا در انتخابات شرکت کردند و منشأ خیر هم بودند.

معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سوال که آیا کیومرثهاشمی گزینه خوبی برای ریاست کمیته ملی المپیک است یا نه، گفت: بالاخره مجمع کمیته ملی المپیک به گونه‌ای بود که اکثر افرادی که کاندیدا بودند، کنار رفتند و مجمع کیومرثهاشمی را انتخاب کرد و از بین گزینه‌های موجود هاشمی گزینه خوبی بود چون وی یک شبه بالا نیامده و سال‌ها زحمت کشیده و پله‌های پیشرفت را یکی یکی طی کرده و تجربیات خوبی در ورزش ایران به دست آورده و به نظرم برای ریاست کمیته ملی المپیک گزینه خوبی است.

فائقی در پایان گفت: شاهرخ شهنازی هم برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک گزینه خوبی است چون سال‌ها در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بوده است. دبیرکل کمیته ملی المپیک باید مناسبات بین‌المللی را بلد باشد که شهنازی بلد است. یکی از مسائلی که اینجا خیلی مهم است اینکه دبیرکل کمیته ملی المپیک یک زبان بین‌المللی بلد باشد که شهنازی بلد است. او سرپرست کاروان المپیک ایران در سیدنی بود که بهترین نتیجه المپیک ما قبل از لندن در سیدنی بود پس وی تعاملات بین‌المللی را بلد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز