خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مصطفی مدبر؛

گودرزی: با تدبیر بر تحریم‌ها فائق می‌آئیم / برای اتمام پروژه‌ها مشکلات زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۸۳

شرکت توسعه و نگهداری باید طبق برنامه چابک می‌شده اما الان ببینید که چاق‌تر و لَخت‌تر نشده؟ سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که تدبیر کنیم تا امید محقق شود.

مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم صبح امروز با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و حسین نوروزی، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان در سالن همایش‌های مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رحیمی، معاون فنی شرکت توسعه و نگهدای اماکن ورزشی در مورد فعالیت‌های اجرایی این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد. سپس مصطفی مدبر که به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت از وزیر ورزش و جوانان حکم گرفته است، از برنامه‌هایی که دارد، گفت: «در گذشته زحمات زیادی کشیده شده و امکان ورزشی زیادی ساخته شده است هرچند بعضی از این اماکن به خوبی بهره‌برداری و نگهداری نشده‌اند. اولویت ما اتمام پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی باالایی دارند. امیدوارم دولت و مجلس عنایت ویژه‌ای به ساخت و نگهداری اماکن ورزشی داشته باشند.»

گودرزی هم که در این مراسم حاضر بود، مدبر را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی معرفی کرد. وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی یکی از اصلی‌ترین معیارها و محورهای توسعه ورزشی در هر کشوری است. امروز از زحمات ترکاشوند و سایر عزیزان در این حوزه تکریم و مدبر را به عنوان مدیر جدید این شرکت معرفی می‌کنیم.

وزیر گفت: باید توسعه زیرساخت‌ها با خودکفایی مالی همراه شود. سازمان‌های ماتریسی، مدرن‌ترین نوع سازما‌ن‌های حوزه مدیریت هستند. در این سازمان‌ها بناست حوزه‌های تخصصی تفکیک شوند و در تعامل، این سازمان‌ها با هم خدمت‌رسانی هماهنگ کنند. باید به این سمت برویم که این‌ سازمان‌های ماتریسی توسعه یابند. در این شرایط هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند. آنچه از ظاهر فعالیت‌های شرکت توسعه و نگهداری برمی‌آید، توفیق است اما به نظرم آن منظوری که از تاسیس شرکت مدنظر بوده، به دست نیامده است. بحثبودجه هر چند جز شروط اساسی است، اما به تنهایی کافی نیست. توسعه زیرساخت‌ها باید با خودکفایی مالی همراه باشد. شرکت توسعه و نگهداری باید طبق برنامه چابک می‌شده اما الان ببینید که چاق‌تر و لَخت‌تر نشده؟ سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که تدبیر کنیم تا امید محقق شود.

گودرزی از کاهش اعتبارات ورزش طی سال‌های اخیر گفت و افزود: بودجه سال ۹۰ از سال ۹۱،۹۱ از ۹۲ و ۹۲ از ۹۳ بیشتر بوده است. سال ۹۳ ارزش اعتبارات اجرایی با توجه به کاهش ارزش پول و افزایش قیمت‌ها حدود ۱۰ درصد سنوات قبل خواهد بود. پس ما برای اتمام این پروژه‌ها مشکلات بسیار زیادی داریم. ۱۰ برابر تعداد پروژه‌های در دست ساخت شرکت توسعه و نگهداری در شهرهای مختلف کلنگ به زمین زده شده و برای مردم آن منطقه یک حق ایجاد شده است. باید‌ روش‌های دیگری غیر از تخصیص‌های دولت برای گذر از این بحران پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل پروژه‌های در حال ساخت و رفع مشکل اعتبارات راه‌ حل‌هایی را پیشنهاد داد: یکی تغییر کاربری است. می‌توان مجموعه‌های ورزشی را فروخت و با پول آن به اتمام پروژه‌های خود کمک کنیم. راه دیگر کمک گرفتن از بخش خصوصی است. یک راهکار دیگر هم استفاده از استطاعت و توان‌ مندی‌های سایر نهادها مانند شهرداری‌ها است. پروژه‌هایی را که زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، حتی به نظر من زیر ۷۵ درصد، واگذار کنیم و مشارکتی پروژه را پیش ببریم. راهکار دیگر فاینانس است. دوستان درحال تلاش هستند که از منابع خارجی یا مطالبات بتوانیم استفاده کنیم. سنت حسنه وقف هم همچنان مورد توجه خیرین است. وقف یک فضای ورزشی از وقف یک مدرسته حتی اولی‌تر است چون ایجاد فضای ورزشی از بزه و جرم جلوگیری می‌کند و ثواب قابل توجهی خواهد داشت.

گودرزی ساخت‌ و سازهای بی‌رویه را یکی از مشکلات جدی وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: چالشی که در آینده خود را نشان خواهد داد، معارضین هستند. متاسفم اعلام کنم در اکثریت دعواهایی که در دادگاه‌ها برگزار شده، ما بازنده‌ بوده‌ایم. مشکل دیگر ساخت‌ و سازهای بی‌رویه و بدون مطالعه و تخصص در امکان ورزشی است. همین مجموعه انقلاب به یک پارکینگ متوقف تبدیل شده است. این ساخت‌و سازها باید توسط شرکت توسعه و نگهداری با منابع مالی خود فدراسیون‌ها انجام شود. امیدوارم با تدبیر بتوانیم بر تحریم‌ها و مضایق فائق بیاییم و تلاش کنیم یک وحدت عمومی در حوزه ساخت و اجرا به وجود بیاید.

در پایان این مراسم از زحمات علی ترکاشوند و محمد خاک‌کار که دو ماه سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بود، قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز