خبرگزاری کار ایران

هر وقت مصاحبه می‌کنم، باشگاهم را می‌بندند!

قمی: وزیر ورزش فریاد اعتراض خانواده جودو را بشنود / بیایند من را اعدام کنند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۴

ممکن است در آینده چند تا شهاب سنگ به زمین بخورد و افرادی مثل میران و یا مرحوم ساریخانی بیایند و مدال بگیرند، اما در جودوی ما کار اساسی نمی‌شود. الان کمیته فنی ما چه کار می‌کند؟

خیلی دوست دارم با وزیر ورزش ملاقات کنم و درد دل‌های اهالی جودو را به بگویم اما متاسفانه کسی فریاد اعتراض‌های دلسوزان جودو را نمی‌شنود!

به گزارش ایلنا، مربی سازنده و قدیمی جودوی ایران که به گفته خیلی‌ها، بسیاری از قهرمانان این ورزش و در رأس آنها آرش میراسماعیلی را شناسایی و به تیم ملی معرفی کرده، معتقد است تا در جودو عدالت حاکم نشود، وضعیت به همین منوال خواهد بود.

امیر قمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از وضعیت کنونی جودوی کشور و بی تفاوتی های مسئولان ورزش به مشکلات این رشته المپیکی سخن گفت.

* اخیرا خواهر شما که نایب رئیس بانوان هیات جودوی تهران بود، برکنار شد. دلیل این اقدام مسئولان هیات چه بود؟
- تمام خانواده من اهل جودو هستند و به همین خاطر و برای اینکه نشان دهند برای من و خانواده‌ام عملا شمشیر را از رو بسته ‌ند، این کار را کردند. آن هم در حالیکه جودوکاران خانم از بسیاری از مردان شرایط فنی بهتری دارند.

* چند سال قبل هم باشگاه شما که از جمله باشگاه‌های سازنده در شهرری بود را تعطیل کردند که البته بعد از مدتی مجددا کار خود را از سر گرفت.
- بله، البته همین الان هم باشگاهم روی هواست. چون هر وقت مصاحبه می‌کنم، در باشگاهم را می‌بندند.

* فکر می‌کنید این‌گونه رفتارها با یکی از مربیان سازنده جودوی کشور بیشتر حالت تسویه‌حساب دارد یا دلایل دیگری در میان است؟
- این کارها مگر معنایی جز تسویه‌حساب دارد؟ جالب است در شرایطی این رفتارها را با من می‌کنند که نایب رئیس فعلی فدراسیون را من کشف و قهرمان جهان کردم. هرچند احتمالا این قضیه را قبول ندارد.

* قبول دارید شما هم کلا مربی پرحاشیه و خبرسازی هستید؟
- ببینید قبول دارم چندی پیش به خاطر آن رفتاری که در جام رمضان با یکی از داورها کردم، مقصر هستم که البته محروم هم شدم، اما این محرومیت برای کسی است که ۳ بار در المپیک مربی تیم ملی بوده و بیش از ۶۰۰ شاگرد به جودوی کشور و تیم ملی معرفی کرده؟! من اشتباه کردم، اما همین نایب رئیس فعلی فدراسیون چند سال پیش با سیلی به صورت مرحوم کاظم ساریخانی زد، ولی هیچ‌کس او را محروم نکرد. با این حال در مورد کاری که انجام داده‌ام، هیچ حرفی ندارم و تاوانش را هم دارم پس می‌دهم. اصلا بیایند من را اعدام کنند!

* آیا تا به حال شده با مسئولان فدراسیون جلسه داشته باشید و یا اینکه آنها از شما بخواهند به جودوی کشور کمک کنید؟
- نه، البته فدراسیونی‌ها هر وقت بخواهند این کار را انجام دهند، به رسانه‌های مورد نظر خود از جمله برنامه ۲۰:۳۰ هم می‌گویند بیایند!

* این جواب سوال ما نبود. خب، الان حرف حساب شما چیست؟
- من دلم برای جودو می‌سوزد که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم، اما شما ببینید رئیس فدراسیون چه کار می‌کند؟ او همه کارهای فدراسیون را به نایب رئیس‌اش سپرده. شاید باور نکنید همین آقا را من برای دبیری فدراسیون به سردار درخشان پیشنهاد دادم. می‌توانید صحت و سقم این موضوع را از درخشان بپرسید.

* اما این مسائل دردی از جودو دوا نمی‌کند، تنها شما را به عنوان فردی همواره منتقد بر سرزبان‌ها می‌اندازد.
- این را قبول دارم، اما اگر به گذشته برگردید می‌بینید رئیس قبلی فدراسیون یک شبه شد سرمربی تیم ملی و بعد از سال‌های طولانی حضور در تیم ملی و در حالیکه خیلی‌ها را از سر راه برداشت، رئیس فدراسیون شد. توقع دارید من دم برنیاورم؟

* خیلی‌ها معتقدند باید کسی فدراسیون جودو را اداره کند که از اهالی این رشته نباشد. نظر شما چیست؟
- بله، مثلا رویانیان در باشگاه پرسپولیس خیلی کار کرد و واقعا آدم بزرگ و منطقی بود، هرچند به خاطر اختلافش با وزیر ورزش برکنار شد.

* اما رویانیان برکنار نشد، استعفا داد!
- خسته‌اش کردند و وی هم مجبور به استعفا شد.

* پرسش ما در مورد جودو بود نه فوتبال...
- ورزش ما از جمله جودو مدیری مثل رویانیان می‌خواهد. اینهایی که الان در فدراسیون هستند به خصوص رئیس، اصلا این کاره نیستند. معتقدم باید کسی رئیس فدراسیون شود که دلسوز باشد، نه اینکه از روی ناچاری مسئولیت قبول کند.

* تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی و انتخاب مسعود حاجی‌آخوندزاده به عنوان سرمربی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- مسعود ۵-۶ سال است با تیم ملی کار می‌کند و به نظرم مربی خوبی است. البته ما مربیان بسیار قابلی داریم. به نظرم مربی تیم ملی هر که می‌خواهد باشد، فقط از کسی خط نگیرد.

* شما نمونه‌ای برای این ادعای خود دارید؟
- من یک مثال می‌زنم. در وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی، ورزشکاری داریم که تا حالا در همه اعزام‌های خارجی همراه با تیم ملی بوده که البته چندان هم موفق نبوده، این جودوکار اخیرا در مسابقات کشوری و در حالیکه می‌دانست مقامی کسب نمی‌کند، سالن را ترک کرد. اما باز هم به تیم ملی دعوت شد. این کارها به درد جودو به خصوص تیم ملی نمی‌خورد.

* با تمامی این اوصاف، آیا می‌توان به رشد جودوی ایران امیدوار بود یا نه؟ چون پیشرفت جودوی جهان فوق‌العاده است و شاید تا چندین سال دیگر هم ما به پای کشورهای صاحب‌نام در جودو نرسیم.
- ممکن است در آینده چند تا شهاب سنگ به زمین بخورد و افرادی مثل میران و یا مرحوم ساریخانی بیایند و مدال بگیرند، اما در جودوی ما کار اساسی نمی‌شود. الان کمیته فنی ما چه کار می‌کند؟

* پس شما آینده روشنی برای جودو پیش بینی نمی‌کنید؟
- با این شرایط جودوی ما هیچ‌وقت رشد نمی‌کند چون در جودوی ما عدالت وجود ندارد.

* فکر می‌کنید برای المپیک ریودوژانیرو برزیل چند سهمیه بگیریم؟
- در خوش بینانه‌ترین حالت دو سهمیه.

* حرف پایانی…
- به نظرم مشکل اصلی از وزارت ورزش است که اگر نبود، رویانیان مجبور به استعفا نمی‌شد و یا طالقانی را برکنار نمی‌کردند. بنده تاکنون بارها خواسته‌ام با وزیر ورزش صحبت کنم، اما به من فرصت نداده‌اند. خیلی دوست دارم با وزیر ورزش ملاقات کنم و درد دل‌های اهالی جودو را به وی بگویم. واقعا چرا کسی فریاد اعتراض خانواده جودو را نمی‌شنود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز