خبرگزاری کار ایران

مربی فرانسوی سنگنوردی به ایران می‌آید؛

زارعی: نیاز به حمایت وزارت ورزش داریم / سنگنوردی شاید المپیکی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۱۸

در حال حاضر برای اجاره دیواره سنگنوردی مجموعه شیرودی مبلغ زیادی می‌پردازیم، اما این دیواره امکانات زیادی برای پاسخگویی به استقبال علاقه‌مندان ندارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در حال حاضر برای اجاره دیواره سنگنوردی مجموعه شیرودی مبلغ زیادی می‌پردازیم، اما این دیواره امکانات زیادی برای پاسخگویی به استقبال علاقه‌مندان ندارد.

به گزارش ایلنا، رضا زارعی در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد برگزاری جشنواره کوهنوردی، سنگنوردی، یخ‌نوردی و کنگره غارشناسی تصریح کرد: این جشنواره به مناسبت دهه فجر و از روز ۳۰ بهمن ماه جاری آغاز شده و تا ۱۴ اسفند ماه ادامه می یابد. در این رویداد قرار است به نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۷۰۰،۵۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان جایزه نقدی نیز اهداء شود.

وی افزود: ۳۰۰ سنگنورد داخلی در این جشنواره حضور خواهند داشت. البته چون بنده به تازگی ریاست فدراسیون را برعهده گرفته‌ام، این مسابقات بدون حضور تیم‌های خارجی برگزار خواهد شد. اما مطمئنا از سال آینده رقابت‌ها را با حضور کشورهای خارجی و با عنوان بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

زارعی درخصوص کنگره غارشناسی افزود: این ورزش یکی از رشته‌های مهم فدراسیون است که اتحادیه جهانی نیز دارد. در ایران، سازمان زمین‌شناسی متولی امور مربوط به غارشناسی و غارنوردی است. فدراسیون کوهنوردی نیز نزدیک به ۳ دهه است در غارنوردی فعالیت می‌کند که بر این اساس قرار است در کنگره غارشناسی پیش رو، ۳۰۰ غارشناس داخلی و ۱۵ میهمان خارجی در خصوص افزایش آگاهی های مرتبط با این ورزش به تبادل اطلاعات بپردازند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در ادامه به مشکلات این فدراسیون اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعثشده مسابقات سنگنوردی در کشور و به خصوص تهران کم برگزار شود، این است که ما کمپ اختصاصی و همچنین تیم‌های ملی را در تهران نداریم و به همین جهت اکثر رقابت هایمان را در استان هایی که این امکانات را دارند، برگزار می کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته دو رشته سنگنوردی و کشتی برای حضور در المپیک شانه به شانه یکدیگر حرکت کردند که این نشان می‌دهد سنگنوردی چه جایگاه رفیعی در ورزش جهان دارد و احتمال المپیکی شدن آن بسیار زیاد است.

زارعی حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان را خواستار شد و گفت: امیدوارم با توجه به جایگاه خوب رشته سنگنوردی در دنیا، مسئولان وزارت ورزش نسبت به حمایت های بیشتر و بهتر از این ورزش و البته فدراسیون کوهنوردی اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اعلام این خبر که فروردین سال دو مربی فرانسوی به ایران می آیند، خاطر نشان کرد: این دو مربی برای بازدید از دیواره های بیستون و پل خواب کرج، فروردین سال ۹۳ به کشورمان سفر می کنند. یکی از این مربیان از دیواره بیستون نقشه برداری کرده است. چرا که این دیواره یکی از دیواره های برتر جهان است.

زارعی در پایان تصریح کرد: این دو مربی همچنین قرار است به مربیان ایران آموزش دهند و بر کار قهرمانان نیز نظارت کنند. ضمنا از یکی از آنها به عنوان مشاور در تیم ملی سنگنوردی استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز