خبرگزاری کار ایران

رتبه پنجاه و هشتم المپیک تبریک دارد؟!

شمشکی: آقایان برای حفظ صندلی‌شان به مردم دروغ می‌گویند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۷

در تلویزیون، شخصی به عنوان کارشناس صحبت می‌کرد و می‌گفت باید به فدراسیون اسکی بابت این موفقیت‌ها تبریک گفت. آیا واقعا رتبه پنجاه و هشتم مسابقات جای تبریک دارد؟!

کارشناس اسکی ایران گفت: المپیک جای کسب تجربه نیست، بلکه یک ورزشکار یا یک تیم می‌بایست اندوخته‌های خود را به معرض نمایش بگذارد و نهایتا پرچم کشورش را بالا ببرد.

اسدالله شمشکی در گفت‌, گو با خبرنگار ایلنا در خصوص عملکرد اسکی بازان ایران در المپیک سوچی روسیه خاطر نشان کرد: ملی پوشان ایران در این رقابت ها، رتبه های پایینی را به دست آوردند و تنها در رشته مارپیچ کوچک موفق به کسب عنوان سی و یکم شدند.

وی افزود: البته این مقام نیز در شرایطی حاصل شد که در رشته مارپیچ کوچک ۳۷ نفر از خط پایان گذشتند که نفر سی و یکم عضو تیم کشورمان بود، بنابراین کار خارق العاده ای انجام نشده است.

دبیر اسبق فدراسیون اسکی با انتقاد از برخی کارشناسانی که به ویژه در صدا و سیما نتایج نمایندگان ایران در المپیک سوچی را خوب ارزیابی می‌کنند، اظهار داشت: در تلویزیون، شخصی به عنوان کارشناس صحبت می‌کرد و می‌گفت باید به فدراسیون اسکی بابت این موفقیت‌ها تبریک گفت. آیا واقعا رتبه پنجاه و هشتم مسابقات جای تبریک دارد؟!

شمشکی به سابقه طولانی حضور اسکی‌بازان ایران در مسابقات مختلف المپیک اشاره کرد و گفت: از سال ۱۹۵۶ تیم ملی اسکی کشورمان در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده و سابقه زیادی در زمینه شرکت در المپیک دارد. بعد از این همه سال، باز هم آقایان می‌گویند برای کسب تجربه به المپیک سوچی رفته بودیم، در حالیکه رقابت‌های المپیک جای کسب تجربه نیست، بلکه میدانی است که هر ورزشکار و هر تیمی اندوخته‌هایش را به معرض نمایش می‌گذارد و در نهایت پرچم کشورش را به اهتزار درمی‌آورد.

وی در پاسخ به این سوال که عیسی ساوه‌شمشکی رئیس سابق فدراسیون به چه دلیل سرپرست کاروان ایران در المپیک اسکی بود، تصریح کرد: این را باید از مسئولان وزارت ورزش بپرسید که چرا چنین کاری انجام داده‌اند. دوستان حاضرند برای حفظ صندلی خود انواع و اقسام دروغ‌ها را به مردم بگویند، اما باید بدانند که همه از دروغ‌های آنها مطلع هستند.

دبیر اسبق فدراسیون اسکی همچنین درباره مشکلات کنونی اسکی ایران یادآور شد: با چند جمله و چند دقیقه نمی‌توان مشکلات اسکی کشور را بیان کرد. با این حال بنده به نکته مهمی اشاره می‌کنم که متاسفانه فدراسیونی‌ها اصلا به آن توجهی ندارند. طی سال‌های ۶۰ تا ۶۸ و در آن شرایط خاص کشور، در هر جمعه و روزهای تعطیل، بیش از ۵ هزار اسکی باز در پیست‌ها آموزش داده می‌شدند. به همین دلیل قهرمانان خوبی برای تیم‌های ملی ساخته شدند. اما الان این حرکت را نمی‌بینیم.

شمشکی در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا بازرس فدراسیون بوکس در حال حاضر سرپرست فدراسیون اسکی شده، اظهار داشت: وی قبلا و در زمان ریاست قلم‌سیاه در فدراسیون قایقرانی، دبیر او بود، اما حالا نمی‌دانم چطور سر از فدراسیون اسکی درآورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز