خبرگزاری کار ایران

هفته آینده زمان مزایده اعلام می‌شود؛

خادم: وزارت ورزش موظف به اجرای قانون است / باید اهلیت در واگذاری سرخابی‌ها رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۹۳

مسئولان سازمان خصوصی سازی با دیدگاههای تخصصی و استفاده از الگوهای خارجی در واگذاری آنها با رعایت دیدگاههای فرهنگی، شرایط را برای واگذاری این دو تیم با وضعیت موجود مناسب اعلام کردند.

نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه در واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس بر اجرای قانون خصوصی سازی و اصل ۴۴ تاکید دارد، گفت: در صورتی‌که اهلیت در این واگذاری رعایت شود اجرای خصوصی سازی به نفع تیم‌های استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

امیر رضا خادم در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: در صورتی که انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فرد یا گروه خاصی با رعایت اصل اهلیت باشد و آنها بتوانند منابع مورد نیاز برای اداره این دو باشگاه را فراهم کنند در مجموع به نفع ماندگاری و رفع مشکلات این دو تیم خواهد بود و وزارت ورزش نیز از آن حمایتخواهد کرد.

خادم با اشاره به جلسه اخیر با وزیراقتصاد و مسئولان سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: جلسه بسیار کاربردی و مفیدی داشتیم و وزیر محترم اقتصاد با اشراف کامل بر موضوع و دیدگاه‌های منطقی و کارگشا در حیطه ورزش نسبت به خروج استقلال و پرسپولیس از بحران مالی و ایجاد شرایط مناسب و پایدار برای مدیریت آینده این دو تیم تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسئولان سازمان خصوصی‌سازی با دیدگاه‌های تخصصی و استفاده از الگوهای خارجی در واگذاری آنها با رعایت دیدگاههای فرهنگی، شرایط را برای واگذاری این دو تیم با وضعیت موجود مناسب اعلام کردند.

خادم با بیان اینکه رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این جلسه اعلام کرد هفته آینده زمان برگزاری مزایده مشخص خواهد شد و پس از آن حداکثر تا پایان سال برنده مزایده اعلام می شود.

نماینده وزارت ورزش و جوانان در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: در مجموع برداشت من از این جلسه این است که با توجه به تاکید وزارت ورزش و جوانان بر اجرای قانون و انجام انتظارات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در قالب بودجه سال ۹۳ حکم قانونی برای واگذاری این باشگاه‌ها آورده شده و در کنار آن حفظ چارچوب تیم‌های استقلال و پرسپولیس و عدم ضربه خوردن آنها در این نقل و انتقال از یک سو و از سوی دیگر نگاه منطقی و مناسب وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به پروسه اجرای این قانون باید انتظار داشت سازمان محترم خصوصی‌سازی بتواند بنابر اظهاراتی که در گذشته و در جلسه فی مابین داشته به بهترین شکل، مجری این روند قانونی باشد. ما هم به عنوان وزارت ورزش و جوانان هرگونه همکاری و دیدگاه مشورتی و فنی که در این خصوص لازم باشد را به دوستان ارائه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با شرایط موجود و مشخص نبودن تراز مالی و زیان‌ده بودن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اساسا واگذاری این دو باشگاه امکان پذیر خواهد بود، گفت: در اصل ۴۴ راه‌های مختلفی برای این واگذاری دیده شده ولی مجلس خواستار واگذاری از طریق مزایده است که ساز و کارهای لازم در این زمینه از سوی سازمان خصوصی‌سازی پیش بینی شده و مسئولان این سازمان راهکارهای لازم را طراحی کرده اند.

خادم در مورد اینکه آیا شخصا به انجام این واگذاری امیدوارید یا نه گفت: در این زمینه نظر شخصی چندان وارد نیست و این الزام قانونی است که ما را به انجام آن ملزم کرده است.

وی تصریح کرد: به هر حال باید نگرانی هواداران و علاقه‌مندان این دو تیم در این واگذاری در نظر گرفته شود و به همین دلیل وزارت ورزش در تمام مراحل بر این پروسه نظارت دارد و آن را جزو ضروریت‌ها می‌داند. همانطور که گفتم اگر در واگذاری اهلیت اتفاق بیفتد با وجود اینکه در جامعه تصور قالب این است که این دو باشگاه زیان‌ده هستند، می‌توانند از تنگناهای مالی فاصله بگیرند و با رفع نگرانی‌های روزمره بفکر ساختارسازی باشند.

خادم در پایان تاکید کرد: به شخصه معتقدم در روند اجرای قانون باید تمامی زوایا و حساسیت‌ها در نظر گرفته شود تا موجب نارضایتی عمومی نشود و از سوی دیگر مطالبات بازیکنان و کادرفنی به عنوان یک موضوع جدی باید در اولویت پرداخت قرار گیرد تا لطمه‌ای به بستن تیم‌ها برای فصل بعد اتفاق نیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز