خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا؛

سه طلای آسیا بر سینه رضا بیرالوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۲۶

در چهارمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا و در دسته ۸۵ کیلوگرم، رضا بیرالوند خوش درخشید.

رضا بیرالوند نماینده دسته ۸۵ کیلوگرم تیم وزنه برداری نوجوانان ایران با اقتدار عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا را به دست آورد و هر سه مدال طلای این وزن را به گردن آویخت.

به گزارش ایلنا، در چهارمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا و در دسته ۸۵ کیلوگرم، رضا بیرالوند خوش درخشید و با مهار وزنه های ۱۴۲ کیلوگرم در یکضرب و ۱۷۱ در دوضرب، با حدنصاب مجموع ۳۱۳ روی سکوی قهرمانی ایستاد.

بیرالوند در حرکت یکضرب در همان اولین حرکت با مهار وزنه ۱۳۶ کیلوگرمی، مدال طلای خود را مسجل کرد و در ادامه با مهار وزنه ۱۴۲ کیلوگرمی فاصله خود با نفر دوم را به هشت کیلوگرم افزایش داد. او برای سومین فرصت خود پشت وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی ایستاد تا رکورد نوجوانان ایران را یک کیلوگرم افزایش دهد اما موفق به انجام این کار نشد. بیرالوند در دوضرب رقابت نزدیکی با نماینده چینی ها یودا ژائو داشت به طوری که هر دو وزنه بردار با مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرمی به کار خود خاتمه دادند اما نماینده کشورمان به دلیل آنکه وزن بدنش ۲۳۰ گرم سبک تر بود، مدال طلای دوضرب را هم از آن خود کرد و در مجموع نیز با هشت کیلوگرم برتری نسبت به این وزنه بردار چینی صاحب سومین و با ارزشمند ترین مدال خود شد.

نماینده کشورمان در انتخاب های اول و دوم دوضرب خود نیز وزنه های ۱۶۵ و ۱۷۰ کیلوگرم را بالای سر برده بود تا در روزی که پنج وزنه از شش وزنه انتخابی را بالای سر برد، همچون علیرضا دهقان که سال گذشته قهرمان دسته ۸۵ کیلوگرم آسیا شد، عنوان قهرمانی این وزن را به دست بیاورد.

رده بندی سه وزنه بردار برتر دسته ۸۵ کیلوگرم

۱ - رضا بیرالوند(ایران): یکضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۷۱، مجموع ۳۱۳ کیلوگرم

۲ - یودا ژائو(چین): یکضرب ۱۳۴، دوضرب ۱۷۱، مجموع ۳۰۵ کیلوگرم

۳ - سینگ هوان هوانگ(کره جنوبی): یکضرب ۱۳۳، دوضرب ۱۶۳، مجموع ۲۹۹ کیلوگرم

تیم وزنه برداری نوجوانان ایران تاکنون صاحب شش مدال طلا، یک نقره، یک برنز و ۳۶۱ امتیاز تیمی شده است. مهدی فروتن در دسته ۶۲ کیلوگرم مدال برنز یکضرب را به دست آورد، کیانوش باقری در دسته ۶۹ کیلوگرم صاحب دو مدال طلای دوضرب و مجموع شد، رامین ولی پور در دسته ۷۷ کیلوگرم یک طلای یکضرب و یک نقره مجموع را به گردن آویخت و رضا بیرالوند هم هر سه مدال طلای دسته ۸۵ کیلوگرم را از آن خود کرد.
فردا و در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران مصطفی خلیلی گروه A دسته ۹۴ کیلوگرم روی تخته می رود. همچنین از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه مهرشاد محمودی و سعید رضازاده در گروه A دسته ۹۴ + کیلوگرم به رقابت با حریفان آسیایی خود می پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز