خبرگزاری کار ایران

دوستان تا کنار می‌روند منتقد و مخالف می‌شوند؛

رنجبر: بزرگترین مشکل موی‌تای بی پولی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۷۰

از سوی مسئولان وقت وزارت ورزش یعنی عباسی و سجادی، ۵۰۰ میلیون تومان به برگزاری این مسابقات اختصاص یافت. ولی از سایر منابع مالی و نوع قرارداد با اسپانسرها مطلع نیستم.

عضو هیات رئیسه انجمن موی‌تای گفت: معمولا در ورزش ما عرف است افراد تا وقتی در یک مجموعه هستند، مشکلی ندارند و از همه چیز راضی هستند، اما هنگامی که کنار می‌روند، به منتقد و مخالف تبدیل می‌شوند.

جلال رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص موارد مطرح شده توسط منتقدان رئیس انجمن موی‌تای از جمله منابع مالی جهت برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم این بنده بودم که پیشنهاد دادم این مسابقات با نام ریاست جمهوری برگزار شود که در دوره اول این رقابت‌ها که در کیش برگزار شد، ۲۹ کشور خارجی حضور داشتند، اما در دوره دوم و به خاطر مشغله‌های شخصی نتوانستم تمام وقت به برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری کمک کنم.

وی درباره بودجه ۲ میلیاردی جام ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنده از جزئیات این مساله خبر ندارم، اما تا آنجا که می‌دانم از سوی مسئولان وقت وزارت ورزش یعنی عباسی و سجادی، ۵۰۰ میلیون تومان به برگزاری این مسابقات اختصاص یافت. ولی از سایر منابع مالی و نوع قرارداد با اسپانسرها مطلع نیستم.

مشاور عالی انجمن موی‌تای در مورد اینکه گویا شما بابت برگزاری رقابت‌های جام ریاست جمهوری از رئیس انجمن طلب دارید، افزود: در دوره نخست رقابت‌ها، بنده از هزینه شخصی خودم مبلغ ۱۴ میلیون تومان خرج کردم که بعد از گذشت ۱۴ ماه این مبلغ به بنده پرداخت شد.

وی در پاسخ به این پرسش که علی‌رغم دریافت بودجه ۲ میلیاردی برای برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری، چرا هنوز برخی از قهرمانان کشورمان پاداش دلاری خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: بنده چون در جریان مسائل مالی نیستم، از این موضوع اطلاعی ندارم.

انجمن موی‌تای زمانی از هیات رئیسه‌ای قدرتمند برخوردار بود که حمایت‌های خوبی از این رشته رزمی می‌کردند، اما اکثر آنها به یک‌باره عطای کار را به لقایش بخشیدند. عضو هیات رئیسه انجمن موی‌تای در این باره تصریح کرد: بعد از انتقال موی‌تای به فدراسیون انجمن‌های ورزشی، نمی‌دانم چه شد که این اتفاقات افتاد. با این حال هنوز هم در خدمت برخی از این دوستان هستیم.

رنجبر ادامه داد: یکی از اعضای سابق هیات رئیسه انجمن با رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی اختلاف پیدا کرد. ضمن این‌که وی در مجموع ۲ یا شاید ۳ بار در جلسات هیات رئیسه شرکت کرد و در بقیه موارد در کنار سایر دوستان نبود. بقیه اعضا هم که به دلایل مختلف ادامه همکاری ندادند.

وی به برگزاری نشست ویژه هیات رئیسه انجمن برای حل مشکلات کنونی موی‌تای اشاره کرد و یادآور شد: پنجشنبه شب صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شد. با این حال در نظر داریم روز دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای را با حضور اعضای هیات رئیسه و ریاست انجمن برگزار کنیم تا در مورد مسائل کنونی رشته موی‌تای به خصوص حضور پرقدرت در مسابقات جهانی مالزی به جمع‌بندی برسیم.

مشاور عالی انجمن موی‌تای در ادامه درخصوص انتقادات اخیر نسبت به عملکرد ریاست انجمن اظهار داشت: ببینید در ورزش ما معمولا مرسوم شده کسانی که تا همین دیروز در جایی پست داشتند، وقتی مسئولیت خود را به هر دلیلی از دست می‌دهند، تبدیل به منتقد و یا مخالف می‌شوند.

رنجبر در پاسخ به این سوال که چرا از کسانی که در انجمن و همچنین تیم ملی موی‌تای مسئولیت داشتند رأی‌گیری شد، گفت: مگر چنین چیزی می‌شود؟ شاید در جلسه هیات رئیسه مطرح شده و رئیس انجمن آن را اجرایی کرد. هر چند که با توجه به انتصابی بودن مسئولیت‌ها، هم در انجمن و هم در تیم ملی، ریاست انجمن می تواند تغییر و تحولات مورد نظر خود را اعمال کند.

عضو هیات رئیسه انجمن موی تای نارضایتی عمومی در این ورزش را تایید نکرد و افزود: تا وقتی که کسی ۱۰ سال سرمربی تیم ملی باشد و در تمامی اعزام‌ها نیز حضور داشته باشد، مشکلی نیست، اما هنگامی که یک شخص دیگر جایگزین وی شود، نفرات قبلی معترض خواهند شد.

مشاور عالی انجمن موی‌تای، آینده این ورزش در ایران را روشن دانست و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ما این است که به این رشته خدمت کنیم و آن را به سمت رشد و موفقیت سوق دهیم. اگر هم جایی مشکلی احساس می‌شود، تنها به دلیل کمبود بودجه است و در حقیقت بی‌پولی بزرگترین معضل موی‌تای ایران محسوب می‌شود.

مسئول کمیته تشریفات فدراسیون بوکس همچنین در مورد وضعیت کنونی این فدراسیون گفت: نامه‌ای از سوی اداره قوانین مجلس شورای اسلامی صادر شده مبنی بر اینکه ناطق‌نوری به عنوان " مقام " شناخته شده و از این جهت حضور وی در وزارتخانه ورزش و البته فدراسیون بوکس بلامانع است.

رنجبر در پایان در خصوص اینکه چرا مسابقات بوکس جام فجر ۲ سال است برگزار نمی‌شود، یاد آور شد: این بازی‌ها در تقویم فدراسیون گنجانده شده بود، اما به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم آن را برگزار کنیم. از بودجه یک میلیاردی فدراسیون تنها ۴۰۰ میلیون آن پرداخت شده. پرسنل فدراسیون ۲ ماه است حقوق نگرفته‌اند. آیا با این شرایط می‌توان جام فجر را برگزار کرد؟ ضمن اینکه عدم پخش تلویزیونی نیز مشکل بزرگ بوکس ایران است که باعثمی‌شود اسپانسرها برای ورود به ورزش بوکس انگیزه‌ای نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز