خبرگزاری کار ایران

می‌توانیم از نمونه‌های خارجی الگو بگیریم؛

بت‌کلیا: واگذاری استقلال و پرسپولیس نباید شتابزده باشد / پیشکسوتان از هر نظر اهلیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۴۶

وابستگی مدیران به بودجه‌های دولتی آنها را به مدیران هزینه تبدیل کرده که همه ساله باشگاه را با بدهی‌های گزاف روبرو می‌کند. باید مدیریت ورزش به سمت مردمی شدن سوق می‌یافت تا باشگاه‌های دولتی از کمک‌های مردمی جدا شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه هرگونه واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید با برنامه دقیق و در نظر گرفتن مصالح این دو باشگاه باشد، تصریح کرد: باید از هرگونه شتابزدگی و تصمیمات عجولانه در این واگذاری پرهیز شود.

یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به افزایش سالیانه هزینه تیمداری در کشور، اصل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس تصمیم درست و به جایی است ولی نباید تحت هر شرایطی و با هر کیفیتی حاضر به واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار شویم چراکه این امکان وجود دارد که این شتابزدگی مشکلات جانبی دیگری را برای این تیم‌ها ایجاد کند.

بت کلیا تصریح کرد: آنچه مشخص است، دولت توان تامین هزینه‌های سنگین این دو باشگاه را ندارد و این مسئله به دغدغه باشگاه‌ها تبدیل شده و هر فصل شاهدیم که بازیکنان نگران وضعیت قراردادشان هستند و این برای کشور ما اتفاق خوبی نیست. از سوی دیگر وابستگی مدیران به بودجه‌های دولتی آنها را به مدیران هزینه تبدیل کرده که همه ساله باشگاه را با بدهی‌های گزاف روبرو می‌کند. در این شرایط باید مدیریت ورزش به سمت مردمی شدن سوق می‌یافت تا باشگاه‌های دولتی از کمک‌های مردمی جدا شوند.

وی یادآور شد: امروز در دنیا نزدیک به ۹۵ باشگاه‌ها خصوصی هستند و یا توسط مالکان شخصی اداره می‌شوند و شاهدیم که توانستند بازدهی بهتری هم داشته باشند و در درآمد و هزینه مسائل بسیاری را رعایت می‌کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: این می‌تواند الگوی خوبی برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باشد و در مسیر واگذاری می‌توانیم از الگوهای موفق دنیا استفاده کنیم و به الگوسازی برای واگذاری بهینه بپردازیم.

بت‌کلیا با بیان اینکه پیشکسوتان بهترین و شایسته ترین افراد برای واگذاری استقلال و پرسپولیس هستند، اظهار داشت: پیشکسوتان سال‌ها برای این دو باشگاه زحمت کشیدند و عرق ریختند و از هر نظر برای واگذاری اهلیت دارند، ولی مشکل اصلی اینجاست که این عزیزان از نظر مسائل مالی با محدودیت روبرو هستند که آن هم می‌شود با کمک‌های مردمی و وام‌های بلندمدت این مشکل را حل کرد تا آنها در بلند مدت به خودکفایی برسند.

نماینده آشوریان مجلس در مورد نحوه نظارت وزارت ورزش بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از واگذاری این دو باشگاه گفت: وزارت ورزش همانگونه که بر فدراسیون‌ها و دیگر باشگاه‌ها نظارت عالیه دارد پس از واگذاری نیز این نظارت را بر کلیه امور این دو باشگاه خواهد داشت و صرف واگذاری وزارت ورزش را در ماموریت‌های ذاتی خود محدود نخواهد کرد.

وی یادآور شد: اینکه یک فرد صرفا به دلیل تمکن مالی این دو باشگاه را خریداری کند و به هیچ نهاد و مرجعی پاسخگو نباشد اینگونه نیست و قطعا دولت بر عملکرد مدیریت جدید نظارت خواهد داشت و باشگاه نیز موظف است در چارچوب سیاست ها و رویکردهای وزارت ورزش حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز