خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری نوجوانان آسیا – تایلند؛

خلیلی نایب قهرمان دسته ۹۴ کیلوگرم آسیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۲۰

شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا با برگزاری رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم در تایلند پیگیری شد.

نماینده وزن ۹۴ کیلوگرم کشورمان با حدنصاب مجموع ۲۸۲ کیلوگرم، ضمن کسب مدال برنز یکضرب و مدال نقره دوضرب، روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مدال نقره مجموع را نیز به گردن آویخت.

به گزارش ایلنا، شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا با برگزاری رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم در تایلند پیگیری شد که سید مصطفی خلیلی در حرکت یک‌ضرب کار خود را با مهار وزنه ۱۲۲ کیلوگرمی آغاز کرد و در ادامه با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی در جمع سه وزنه بردار برتر قرار گرفت. او که مدال برنزش را قطعی می دید در آخرین فرصت خود برای کسب مدال طلای حرکت یکضرب پشت وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی ایستاد اما نتوانست آن را بالای سر نگه دارد. در این حرکت میونگچان ها از کره جنوبی با حدنصاب ۱۲۹ کیلوگرم در صدر ایستاد و نماینده هند، سینگ بال کارانبیر با رکورد ۱۲۷ کیلوگرم و وزن کمتر بدن نسبت به سید مصطفی خلیلی دوم شد.

در دو ضرب اما رقابت اصلی میان نماینده ایران و نماینده کره جنوبی بود، چراکه نماینده هند با حدنصاب ۱۵۳ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد. این درحالی بود که خلیلی در همان نخستین فرصت خود وزنه ۱۵۵ کیلویی را بالای سر برد و نماینده کره جنوبی هم با مهار وزنه ۱۶۰ کیلویی کار خود را آغاز کرد. در ادامه نماینده کشورمان دو بار در مهار وزنه ۱۷۱ و ۱۷۲ کیلوگرمی ناموفق عمل کرد و وزنه بردار کره ای نیز دو بار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را انداخت. به این ترتیب میونگچان ها از کره جنوبی با حدنصاب مجموع ۲۸۹ کیلوگرم قهرمان دسته ۹۴ کیلوگرم شد و سید مصطفی خلیلی بعد از او با حدنصاب مجموع ۲۸۲ کیلوگرم روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. خلیلی با این عملکرد ۷۳ امتیاز تیمی به دست آورد و جمع امتیازات تیم کشورمان را در آستانه رقابت‌های دسته فوق سنگین به ۴۳۵ رساند.

در دسته ۹۴ کیلوگرم نماینده چین هم حضور داشت که با حدنصاب مجموع ۲۶۰ کیلوگرم در مکان پنجم قرار گرفت. رده بندی سه وزنه بردار برتر دسته ۹۴ کیلوگرم در زیر آمده است:
۱ - میونگچان ها(کره جنوبی): یکضرب ۱۲۹، دوضرب ۱۶۰، مجموع ۲۸۹ کیلوگرم
۲ - سید مصطفی خلیلی(ایران): یکضرب ۱۲۷، دوضرب ۱۵۵، مجموع ۲۸۲ کیلوگرم
۳ - سینگ بال کارانبیر(هند): یکضرب ۱۲۷، دوضرب ۱۵۳، مجموع ۲۸۰ کیلوگرم

از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه مهرشاد محمودی و سعید رضازاده در گروه A دسته ۹۴ + کیلوگرم به رقابت با حریفان آسیایی خود می پردازند تا پرونده شانزدهمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا به طور کامل بسته شود.
تیم وزنه برداری نوجوانان ایران تاکنون صاحب ۶ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز