خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ووشوی جوانان - ترکیه؛

روز خوب ووشوکاران جوان ایرانی / سانداکاران با پیروزی آغاز کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۶۹

نخستین روز از پنجمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که با حضور نمایندگان ۴۸ کشور به میزبانی ترکیه و در شهر آنتالیا پیگیری می شود، با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز برای تیم ایران همراه شد.

کاروان اعزامی ووشوی ایران در رقابت های جهانی جوانان در ترکیه کارش را در حالی آغاز کرد که موفق به کسب مدل های رنگارنگی شد.

به گزارش ایلنا، نخستین روز از پنجمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که با حضور نمایندگان ۴۸ کشور به میزبانی ترکیه و در شهر آنتالیا پیگیری می شود، با کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز برای تیم ایران همراه شد.

مدال های خوشرنگ بانوان تالوکار

این مسابقات امروز(جمعه) آغاز شد و منیره پناهی توانست در فرم چانگ چوان به مدال برنز دست یافته و ششمین مدال کاروان ووشوی ایران را به نام خود ثبت کند. وی با امتیاز ۸،۹۶ پس از نمایندگان آمریکا و ماکائو برسکوی سوم تکیه زد. پناهی صبح امروز نیز توانسته بود در فرم دائو شو رده سنی نونهالان با امتیاز ۸،۹۵ به مدال نقره دست یابد. در این فرم نماینده اندونزی با امتیاز ۹ و سنگاپور با ۸،۹۳ اول و سوم شدند.

همچنین امروز، ناهید پورشبانان دختر تالوکار ایران در فرم نن دائو رده سنی نوجوانان با کسب امتیاز ۹،۲۲ بر سکوی نخست تکیه زد و نخستین مدال طلای ایران را به نام خود ثبت کرد. پس از وی نفرات ویتنام با ۹،۱۵ و کره جنوبی با ۹،۱۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

در فرم تای چی چوان رده سنی جوانان دختر، حمیده برخور با نمایشی تحسین برانگیز و کسب امتیاز ۹،۴۵ به مدال نقره دست یافت و نماینده چین با ۹،۷۰ طلایی شد. در این فرم تالوکار اهل اندونزی با ۹،۴۳ به مدال برنز دست یافت.

در فرم چانگ چوان بخش پسران و در رده سنی نونهالان، تیم ایران دو نماینده داشت که طاها بدیعی با امتیاز ۸،۹۵ به مدال نقره دست یافت و شاهین بنی طالبی با ۸،۹۰ امتیاز چهارم شد. در این فرم نماینده هنگ کنگ با امتیاز ۹ اول شد و به مدال طلا رسید و تالوکار فیلیپین با امتیاز ۸،۹۳ به مدال برنز دست یافت.

نفیسه پورگنجی در فرم دائو شو دختران و در رده سنی جوانان، با امتیاز ۹،۱۹ به مدال برنز رسید. نماینده چینی الاصل تیم آمریکا با ۹،۴۴ امتیاز به مدال طلا دست یافت و تالوکار نوجوان سنگاپور با ۹،۳۹ امتیاز مدال نقره گرفت.

امروز همچنین طاها بدیعی(دائو شو نونهالان)، نفیسه پورگنجی(چانگ چوان جوانان) و مهدی مختارور(چیانگ شو جوانان) اجزای فرم کردند که موفق به مدال آوری نشدند.

همه سانداکاران بردند

اما در بخش ساندا(مبارزه) نیز تیم ایران امروز به چهار پیروزی رسید که صبا شریفی در وزن ۶۰ کیلوگرم دختران در دو راند متوالی نماینده هند را مغلوب کرد و به دور بعدی راه یافت.

در وزن ۵۶ کیلوگرم دختران، زهرا سلحشور برابر استفانو از روسیه در ۲ راند پیاپی پیروز شد. وی در مرحله بعدی به مصاف حریفی از مصر خواهد رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم پسران، عرفان آهنگریان با قدرت نماینده ترکمنستان به نام «تیمور دوگوشین» را شکست داد. وی باید در مرحله بعدی به مصاف برنده مبارزه فرانسه و اندونزی می رفت که هر دو ساندکار فرانسه و اندونزی از جدول مسابقات کنار گذاشته شده اند. در مبارزه این دو ساندکار، نماینده فرانسه با پا ضربه خطایی را به حریف اهل اندونزی وارد کرد تا از سوی تیم داوری اخراج شود و نماینده اندونزی نیز ناک اوت شد تا هر دو نفر از جدول مسابقات کنار بروند. با این اوصاف آهنگریان جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد.

همچنین در وزن ۷۵ کیلوگرم، میلاد عارفی مقام برابر ناوین جاتین از هندوستان پیروز شد تا در مرحله بعدی به مصاف حریفی از افغانستان برود.

با این اوصاف تیم ایران در روز نخست به یک مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز دست یافت تا رقابت خود را با چین، آمریکا، روسیه، ویتنام، اندونزی و مالزی برای سکونشینی آغاز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز