خبرگزاری کار ایران

اعتماد به مربیان جوان از واقعیت تا شعار؛

مربیان وطنی واترپلو همچنان مورد بی‌مهری / دلارها در جیب چشم‌آبی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۶۵

به نظر می‌رسد فدراسیو‌ن‌نشین‌ها تمامی مسابقات واترپلو در سطح قاره را یکپارچه می‌بینند و تفاوتی بین حضور در مسابقات جهانی واترپلوی جوانان و بازی‌های آسیایی اینچئون قائل نیستند.

تمرینات تیم واترپلوی جوانان پس از اردوی یک هفته‌ای در روزهای ابتدایی سال که با غیبت سرمربی این تیم همراه بود نشان داد مسئولان فدراسیون درصدد تغییراتی در کادر فنی این تیم هستند و تمایلی به هدایت تیم جوانان با سرمربی ایرانی ندارند و این در حالی است که این تیم ظرف ۶ ماه گذشته تمامی اردوها و تمرینات آماده‌سازی و حضور در مسابقات انتخابی سنگاپور را با مربیان وطنی دنبال کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جوانان ملی‌پوش واترپلو که تابستان امسال مسابقات مهم و سختی در رقابت‌های جهانی ترکیه پیش رو دارند در حالی تنها یک هفته اول سال(۵-۱۲ فروردین) در استخر ۹ دی تمرین کردند که در غیاب سرمربی، رضا مخیلفی به عنوان مربی کار تمرینات تیم جوانان را زیر نظر داشت.

از سوی دیگر با طولانی شدن غیبت سرمربی تیم جوانان، دانیال خاکبان که سابقه دستیاری ودیم اسکراتوف و قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال ۹۰ را در کارنامه خود دارد مدتی تمرینات جوانان واترپلو را زیر نظر گرفت و گفته می‌شود در صورت عدم توافق و یا جدایی وحید رضایی وی گزینه مورد نظر فدراسیون برای جایگزینی در تیم جوانان خواهد بود.

تیم واترپلوی جوانان که پس از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در سنگاپور سال گذشته در اقدامی بی‌سابقه در تمام لیگ‌های کشور با نام " آینده‌سازان " در لیگ برتر شرکت داده شد تا بازیکنان این تیم از تجربه و کیفیت فنی لازم برای حضور در مسابقات جهانی برخوردار شوند، در حالی قرار است به مرد چشم آبی آلمانی سپرده شود که او کمترین شناخت و ذهنیتی از بازیکنان تیم جوانان ندارد و همچنان برای هدایت تیم باید به اطلاعات مربیان و دستیاران ایرانی تکیه کند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون شنا در نظر دارند به طور همزمان هدایت تیم‌های واترپلوی جوانان و بزرگسالان را به مولر آلمانی بسپارند، مربی که کمترین شناختی از واترپلو ایران ندارد و حداقل در کوتاه مدت نمی‌تواند در واترپلوی ایران تاثیرگذار باشد.

همگروهی ایران با تیم‌های قدرتمندی چون استرالیا، آرژانتین، مونته‌نگرو و ژاپن در مسابقات استانبول ترکیه می‌طلبید تا فدراسیون شنا حداقل برنامه‌ریزی جداگانه و مستقلی برای تیم جوانان و کادر فنی این تیم طراحی کند، ولی به نظر می‌رسد فدراسیو‌ن‌نشین‌ها تمامی مسابقات واترپلو در سطح قاره را یکپارچه می‌بینند و تفاوتی بین حضور در مسابقات جهانی واترپلوی جوانان و بازی‌های آسیایی اینچئون قائل نیستند.

با وجود اینکه فدراسیون شنا تلاش می‌کند اوضاع داخلی و برنامه تیم‌های ملی را آرام و بدون حاشیه جلوه دهد، اما به نظر می‌رسد با این وضعیت و البته شرایط نامناسب مالی نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برای تیم جوانان واترپلو متصور بود.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد تمرکز فدراسیون بر روی تیم واترپلوی بزرگسالان و حضور این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی است که با استخدام سرمربی آلمانی وارد فاز اصلی خواهد شد، ولی توجه به تیم واترپلوی بزرگسالان که بواسطه هم‌رشته بودن بیشتر مورد توجه رئیس فدراسیون است نباید باعثغفلت فدراسیون نشین‌ها از دیگر تیم‌های پایه شود.

تیم واترپلوی جوانان در دوره گذشته رقابت‌های جهانی جوانان در استرالیا با هدایت یک مربی ایرانی(داود رضا سلطانی) به مقام دهمی جهان دست یافت، عنوانی که به نظر می‌رسد با شرایط موجود و بی‌برنامگی‌های فدراسیون در برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب و آشفتگی در وضعیت کادر فنی قابل تکرار نخواهد بود.

رضوانی که سال ۹۳ را سال تمرکز بر روی جوانان عنوان کرده تا در آینده بتوانیم تیم‌های خوبی مانند والیبال و بسکتبال داشته باشیم از همین روزهای ابتدایی سال و وضعیت مبهم سرمربی ایرانی تیم واترپلوی جوانان مشخص است تا چه اندازه در هدف‌گذاری سال به چهره‌های جوان و استعدادهای ایرانی توجه دارد!

در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاری شده باید فرهنگ اتکا به سرمایه‌های ایرانی در تمامی زمینه‌ها و حتی ورزش در سرلوحه برنامه مدیران ورزش کشور باشد و در شرایط جنگ اقتصادی و در اولویت قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی نباید با داشتن سرمایه‌های ایرانی پول کشور را به جیب کشورهایی ریخت که در خط مقدم تحریم‌های ایران قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز