خبرگزاری کار ایران

فقط مجمع می تواند مرا برکنار کند؛

حسینی: ۳۰ هزار دلار اسپانسر به حساب شخصی مهرعلیزاده واریز شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۷۸

طبق اساسنامه، رئیس فدراسیون نمی تواند دبیرکل و یا هیچ یک از اعضا را بدون برگزاری جلسه آن هم با حضور اعضای هیات رئیسه یا هیات اجرایی برکنار کند.

دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: طبق اساسنامه، رئیس فدراسیون نمی زطتواند دبیرکل و یا هیچ یک از اعضا را بدون برگزاری جلسه آن هم با حضور اعضای هیات رئیسه یا هیات اجرایی برکنار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اختلافات محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و سید امیر حسینی دبیر کل این فدراسیون که از دو سال پیش آغاز شده بود، اخیرا به اوج خود رسید که در نهایت منجر به تعلیق حکم دبیرکلی حسینی از سوی مهرعلیزاده شد. به همین منظور حسینی، نشستی خبری برگزار کرد تا در مورد مسائل و اتفاقات اخیر، پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای ابتدا به شکل گیری این فدراسیون اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم، تلاش های زیادی برای احیاء و توسعه ورزش های: چوگان، تیراندازی با کمان و ورزش باستانی و زورخانه ای انجام دادم که در نهایت روز ۲۰ مهرماه ۸۳ ورزش باستانی را به عنوان ورزشی جهانی مطرح کردیم.

وی افزود: در این سال ها تصور می کردم تجربیات بین المللی من برای رشد ورزش زورخانه ای موثر باشد. ضمن این که تز دکترای بنده نیز در همین زمینه بود. تا سال ۲۰۱۱ نیز فعالیت های فدراسیون روند رو به رشدی داشت، اما متاسفانه بعد از آن سیر نزولی به خود گرفت.

حسینی با انتقاد از نوع مدیریت مهرعلیزاده بر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای تصریح کرد: رئیس فدراسیون به دلیل رویکرد اقتدارگرایانه خود نتوانست از ظرفیت های مفاد اساسنامه استفاده کند. به همین دلیل بود که در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تنها یک دوره مسابقات آسیایی در نپال برگزار شد. در حالی که در سال ۲۰۱۱ رقابت های آسیایی، قهرمانی اروپا، جهانی و قهرمانی آفریقا را برگزار کردیم.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک ادامه داد: مهرعلیزاده با ارسال نامه به کشورهای عضو فدراسیون، اتهامات واهی را به من نسبت داده و مدعی شده بنده تعلیق شده ام. در حالی که در اساسنامه آمده رئیس فدراسیون نمی تواند دبیرکل و یا هیچ یک از اعضای فدراسیون را بدون برگزاری مجمع آن هم با حضور اعضای هیات رئیسه یا هیات اجرایی برکنار کند.

دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با بیان این که مهرعلیزاده از مراودات بین المللی در حوزه ورزش مطلع نیست، گفت: وی اگر قصد انجام برکناری بنده یا هر کس دیگر را داشت، باید این موضوع را در جلسه یا اعضای هیات رئیسه یا هیات اجرایی مطرح می کرد تا آنها در مورد اقدام وی تصمیم گیری کنند.

وی افزود: شما در هیچ کجای دنیا چنین کاری را سراغ ندارید که رئیس یک فدراسیون بین المللی دبیرکل خود را بدون برگزاری مجمع برکنار کند. وی به نایب رئیس و معاون فدراسیون نامه زده که البته آنها از این بابت ابراز نارحتی کردند. ضمن این که سایر اعضاء نیز خواستار تشکیل مجمع فوق العاده برای بررسی این مساله شدند.

حسینی در ادامه به تخلفات مالی رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای اشاره کرد و یاد آور شد: برای مسابقات آسیایی نپال ۳۰ هزار دلار بابت اسپانسری رقابت ها به حساب شخصی مهرعلیزاده واریز شد. اما بنده در جایی دیگر و تنها به خاطر پیشبرد اهداف فدراسیون، ۱۰۰ میلیون تومان قرض کردم و در ازای آن یک چک شخصی دادم.

وی ادامه داد: مهرعلیزاده از امکانات و فرصت های حضورش در فدراسیون برای منافع اقتصادی و سیاسی خود استفاده می کند. مثلا در مسابقات سال گذشته در لرستان، یکی از مسئولان فدراسیون از مجری می خواهد که پشت تریبون اعلام کند مردم لرستان از کاندیداتوری مهرعلیزاده برای تصدی پست وزارت ورزش حمایت کنند.

دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در مورد سفرهای شخصی مهرعلیزاده افزود: وی اسفند ماه ۹۱ به همراه یکی از دوستانش، سفری شخصی به آلمان داشت که هزینه های این سفر را از بودجه فدراسیون تامین کرد.

معاون اسبق فرهنگی سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه همچنان دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای است، خاطر نشان کرد: بنده قانونا دبیرکل فدراسیون هستم و تا زمانی که مجمع مرا برکنار نکند، در مسئولیت خود باقی خواهم ماند.

حسینی در پایان اظهار داشت: رفتارهای مهرعلیزاده باعثشده بسیاری از دلسوزان و بزرگان ورزش های زورخانه ای و باستانی کنار بروند. همین کارهای وی باعثشده آینده این ورزش ملی به خطر بیفتد و متاسفانه وی پیشنهادها و تذکرات من را قبول نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز