خبرگزاری کار ایران

آلمان در فوتبال مطرح است، نه در واترپلو؛

غفوری: مولر مربی بزرگی نیست / تسلط رضوانی فنی است / رضایی نباید برکنار می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۰۱

سوابق مولر نشان می دهد او در سطحی نیست که بخواهد سرمربی تیم ملی ایران شود چراکه ایران پیش از این یکی از ۱۰ مربی برتر دنیا(مالارا) را در خدمت داشت و حالا نباید مربی سطح پایین تری را به ایران بیاورد.

کارشناس واترپلوی کشور با بیان اینکه تغییر سرمربی تیم واترپلوی جوانان آن‌هم در آستانه مسابقات جهانی تصمیم درستی نبود، تاکید کرد: مولر مربی سطح بالا و امتحان پس‌داده‌ای نیست و نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مربی‌جوان و شایسته ایرانی باشد.

نادر غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: وحید رضایی در طول یک‌سال گذشته با بازیکنان تیم جوانان زندگی کرده و از هر نظر روی این تیم تسلط دارد و برکناری او و جایگزینی یک مربی آلمانی ناآشنا به مسائل در مقطع کنونی تصمیم درستی نیست چراکه بهترین مربی دنیا هم نمی‌تواند در فاصله چند ماه تاثیر چندانی روی بازیکنان داشته باشد.

غفوری با بیان اینکه مولر مربی امتحان پس داده‌ای نیست، تصریح کرد: مسئولان فدراسیون در حالی قصد دارند این مربی آلمانی را جایگزین وحید رضایی کنند که این مربی وطنی در عین ناباوری تیم واترپلو جوانان را نایب قهرمان آسیا کرد و نشان داد از توان فنی و مدیریتی بالایی برخوردار است و جدایی او از تیم جوانان قطعا به این تیم لطمه خواهد زد.

داور بین‌المللی واترپلو با اشاره به اینکه کشور آلمان در واترپلوی دنیا جایگاهی ندارد و جزو کشورهای مطرح نیست، اظهار داشت: مولر در حالی برای سرمربیگری تیم ملی برگزیده شده که واترپلوی ایران سال گذشته مربی مطرحی چون پائولو مالارای ایتالیایی را کنار گذاشت و حالا سراغ مربی‌ای رفته که در سطح تیم ملی بزرگسالان هیچ‌گونه کارنامه‌ای ندارد و تنها فعالیت او در سطح باشگاهی و بوندس‌لیگای آلمان بوده در حالی‌که تنها فوتبال بوندس‌لیگای آلمان سطح بالایی دارد و در واترپلو تیم‌ها و مربیان فعال آن چندان مطرح نیستند.

وی یادآور شد: حتی دو سال پیش که برای شرکت در مسابقات جوانان جهان همراه تیم جوانان ایران به استرالیا رفته بودم، تیم جوانان آلمان در این مسابقات جایی در بین تیم‌های صعود کننده اروپایی نداشت.

رئیس پیشین کمیته فنی واترپلو تاکید کرد: کشورهای اروپای شرقی مهد واترپلوی دنیا هستند و پیش از این هم تیم‌های ملی ایران از مربیان اروپای شرقی در رأس تیم‌های ملی استفاده کرده‌اند ولی نمی‌دانم حالا با چه منطقی مسئولان فدراسیون سراغ یک مربی اروپای غربی رفته‌اند که جایگاهی در بین کشورهای مطرح دنیا ندارد.

غفوری ادامه داد: سوابق مولر نشان می‌دهد او در سطحی نیست که بخواهد سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران شود چراکه واترپلوی ایران پیش از این به مدت چند سال یکی از ۱۰ مربی برتر دنیا(مالارا) را در خدمت داشت و حالا نباید مربی سطح پایین‌تری را به ایران بیاورد. این مثل آن است که تیم ملی فوتبال کی‌روش را کنار بگذارد و یک مربی درجه ۳ خارجی را جایگزین او کند!

وی با بیان اینکه اگر مسئولان فدراسیون شنا بر روی استفاده از مولر در تیم جوانان تاکید دارند می‌توانند از او در کنار تیم جوانان و یا تیم‌های پایه دیگر استفاده کنند، اظهار داشت: در مقطع فعلی که تنها چند ماه تا مسابقات جهانی ترکیه زمان باقی است، بهترین گزینه برای هدایت تیم جوانان رضایی است و مولر باید در کنار او کار کند چون رضایی شناخت کامل و بیشتری از بازیکنان، توان فنی و روحی آنها دارد.

کارشناس واترپلو با تاکید بر اینکه کنار گذاشتن رضایی به این شکل صحیح نبود و این شیوه به دور از اخلاق جوانمردانه و روحیه قهرمانی است، اظهارداشت: رضایی در طول یک‌سال گذشته بدون کمترین چشم‌داشت مالی و خالصانه با تیم جوانان کار کرد و بدون حتی یک بازی تدارکاتی و در رقابتی نابرابر با آماده‌ترین تیم‌ها، ایران را به نایب قهرمانی آسیا رساند و مجوز مسابقات جهانی ترکیه را بدست آورد و کنار گذاشتن یک‌باره او بدون قدردانی و تشکر از زحماتش نمی‌تواند برای بازیکنان تیم جوانان الگوی رفتاری مناسبی باشد.

داور بین المللی واترپلو درخصوص برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی واترپلو برای بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: واقعیت این است که فدراسیون زمان را برای کسب نتیجه قابل قبول در این مسابقات از دست داده و صرف حضور یک مربی خارجی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت ما در اینچئون باشد. این در شرایطی است که حریفان ما نظیر چین، کره، ژاپن، قزاقستان و حتی کشورهای عربی از ۴ سال قبل برای این مسابقات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما در فاصله ۶ ماه تا این مسابقات تازه به فکر انتخاب سرمربی افتاده‌ایم!

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازیکنان هم برای حضور تمام وقت در اردوی تیم ملی نیاز به انگیزه و حمایت دارند در حالی‌که فدراسیون نه برنامه مشخصی دارد و نه توان مالی مناسبی که بتواند بازیکنان را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

غفوری در پایان گفت: فدراسیون شنا با مشکلات عدیده‌ای در راهبرد سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو روبروست، البته رضوانی با توجه به سابقه ورزشی‌اش در بخش فنی تسلط بالایی دارد، ولی شنا در کنار مسائل فنی نیاز به مدیریت قوی و کارآمد دارد که ان‌شا‌ءالله تا دو سال آینده وی بتواند به این مهم دست پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز