خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا؛

متین ایران فینالیست شد / درخشش موسوی روی تور

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۶۴

تیم والیبال متین ورامین با پیروزی ۳ بر صفر مقابل بایک موتور چین به فینال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا صعود کرد.

تیم والیبال متین ورامین با پیروزی ۳ بر صفر مقابل بایک موتور چین به فینال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا صعود کرد.

به گزارش ایلنا، تیم متین ورامین نماینده ایران در باشگاه های آسیا در نیمه نهایی برابر بایک موتور چین به میدان رفت که متین با پیراهن سورمه ای برابر سفید پوشان چین به میدان رفت. نماینده ایران در این مسابقات میانگین قدی ۱۹۶ و میانگین سنی ۲۶ سال داشت. در مقابل بایک موتور چین میانگین قدی ۱۹۸ و میانگین سنی ۲۷ سال داشت. چینی ها در این دوره از مسابقات از وجود دو بازیکن خارجی خوب بهره می بردند. وایزمن بازیکن بلژیکی الاصل ایتالیایی و وینتر بازیکن کانادایی نقش موثری در پیروزی های قبلی این تیم داشتند. متین ورامین در آغاز این مسابقه با ترکیب وحید سید عباسی، علیرضا نصر اصفهانی، محمد موسوی، میکائیل تاجر، مجتبی میرزاجانپور و احسن شیرکوند به میدان رفت.

در ست نخست دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. با این حال بازی خیره کننده از میکائیل تاجر و سرویس های بی تقص او موجب شد تا برتری نسبی با تیم متین ورامین ایران باشد. چینی ها که به خوبی روی تور بازی می کردند و با بهره گیری از دست دفاع ما متین امیتاز می گرفتند. بازی ۱۱ بر ۱۱ برای دو تیم پایاپای پیش می رفت. اما سرویس های تماشایی تاجر دو امتیاز پیاپی برای متین گرفت تا سرمربی چین مجبور شود وقت استراحت بگیرد.

بازیکنان متین غیرتی بازی می کردند. دو تیم تا امتیاز ۲۲ با هم برابر بودند. هیچ یک سر تسلیم شدن نداشتند. در ادامه سعید معروف و شهرام محمودی هم به میدان رفتند تا موتور تیم متین ایران با قدرت بیشتری کار کند. در امتیاز ۲۴ بر۲۴ داور یک رای مشکوک به سود چین داد. اما تنها دو سرویس طلایی از موسوی کافی بود تا متین ورامین ست نخست را با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ ببرد. در ست دوم هم برتری با تیم متین ورامین بود. متین از ابتدا از حریف چشم بادامی خود پیش بود. بازیکنان چین انگار دیگر حرفی برای گفتن نداشتندو تنها وایزمن با تجربه ایتالیایی خود به داد بایک موتور می رسید.

تقابل او با شهرام محمودی و موسوی دیدنی بود. موسوی یکی از بی نظیر ترین بازی های خود را ارائه می داد. توپ گیری های خوب احسن الله شیرکوند اجازه نمی داد توپ در زمین ایران بخوابد. متین ایران به حمایت پرشور یکصد هوادار حاضر در سالن در ست دوم این بازی به راحتی جولان می داد. میکائیل تاجر بدون تردید ستاره این دیدار بود که به خوبی مقابل سد دفاع سه نفره حریف اسپک می زد.

قبل از وقت استراحت فنی دوم معروف بار دیگر به میدان رفت. هماهنگی او با شهرام محمودی مثال زدنی بود. چینی ها که نمی خواستند به راحتی در ست دوم هم تسلیم شوند با بازی خوب وایزمن اختلاف را کاهش دادند. او تمام تجربه اش را به کار بسته بود تا آبشارهایش را در منقطه شش زمین متین بنشاند. در نهایت دو تیم در امتیاز ۱۷ به تساوی رسیدند. اما باز هم دفاع بهترین مدافع روی تور لیگ جهانی یعنی موسوی بود که به کمک متین آمد و ایران را پیش انداخت. انگار موسوی در این بازی انگیزه دو چندانی پیدا کرده بود و متین ست دوم بازی را هم ۲۵ بر ۲۳ برد.

در ست سوم توپ و میدان مال بازیکنان متین ایران بود. دیگر حریف حرفی برای گفتن نداشت. بازیکنان ایران آنقدر خوب بازی می کردند که اجازه نمی دادند چین بازی کند. احسن الله شیرکوند تمام توپ را دریافت می کرد و انگیزه ای برای اسپکرهای حریف نگذاشته بود. مصطفی شریفات هم به خوبی از پاس های بریده معروف امتیاز می ساخت. متین ورامین در ست سوم هم ۴ امتیاز از حریف جلو افتاده بود و در آستانه یک پیرزوی شیرین قرار داشت. مجتبی میرزاجانپور دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت و متین را به امتیاز ۱۵ رساند.

متین در نیمه نهایی واقعا تماشایی بازی می‌کرد. تماشاگران فیلیپینی حاضر در سالن هم بازیکنان ایران را تشویق می کردند. بانیولی و برقی با لبخند رضایت کار شاگردان خود را زیر نظر داشتند. چینی ها دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند. آن ها باید با فینال خداحافظی می کردند. پروازهای محمودی همچنان برای ایران امتیاز می گرفت. متین ست سوم مسابقه را هم با امتیاز ۲۵ بر ۲۰ برد.

متین ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر و امتیازهای(۲۶-۲۴،۲۵-۲۳ و ۲۵ بر ۲۰) چین را شکست داد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. بدین ترتیب متین ورامین باید فردا چهارشنبه در بازی فینال ساعت ۱۳به وقت تهران مقابل الریان قطر به میدان برود.


موسوی امتیاز آورترین بازیکن دیدار متین و بایک

سرعتی زن ملی‌پوش متین ورامین در پایان بازی با بایک موتور چین ۱۶ امتیاز گرفت و به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد. محمد موسوی در بازی مرحله نیمه نهایی باشگاه‌های آسیا با کسب ۱۶ امتیاز برابر بایک موتور چین به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز