خبرگزاری کار ایران

نسل آینده متعلق به نوجوانان است؛

کشتکار: مسابقات ترکیه تجربه بین المللی مفیدی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۰۰

شناگران اعزامی به رقابت های ترکیه به منظور بالا بردن انگیزه و روحیه شناگران نوجوان و همچنین برای کسب تجربه بین المللی در این مسابقات حضور پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی شنا گفت: آینده نسل ورزش کشور در هر رشته ای نوجوانان هستند که برنامه ها و زیر ساخت ها از حمایت و توجه به آنها آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا با توجه به اعزام شناگران نوجوان به رقابت های ترکیه گفت: هشت شناگر که از ماه ها پیش تحت نظر بودند به رقابت های ترکیه اعزام شدند. البته ما از دی ماه تقاضای حضور در این رقابت ها را داشتیم که بهترین ها را انتخاب کردیم و به غیر از دو نفر که مشکل پاسپورت داشتند باقی شناگران اعزام شدند.

وی در مورد نحوه انتخاب این شناگران ادامه داد: همانطور که اشاره کردم زیر ساخت های فدراسیون گروه های سنی نوجوانان هستند که زحمت آنها بر دوش هیات های استان ها است. دو دوره اردوی خوب برای شناگران نوجوان برگزار کردیم که اولین اردو با حضور ۷۰ شناگر در استان کردستان به نحو مطلوبی انجام شد. در دومین دوره ۳۰ نفر از بهترین های اردوی اول در استان قزوین حضور یافتند که این اردو نیز از کیفیت خوبی برخوردار بود. در نهایت این اردوها به مسابقات قهرمانی کشور رسید و ۱۷ شناگر برتر این رقابت ها زیر نظر قرار گرفتند.

کشتکار در ادامه افزود: در نهایت از ۱۷ شناگر برتر مسابقات قهرمانی کشور شناگران اعزامی به رقابت های ترکیه انتخاب شدند که به منظور بالا بردن انگیزه و روحیه شناگران نوجوان و همچنین برای کسب تجربه حضور در رقابت های بین المللی که کشورهای خوبی نیز در آن شرکت می کنند در این مسابقات حضور پیدا کردند. البته بعد از پایان این رقابت ها و اتمام امتحانات شناگران تمرینات و اردوهای مترکز و نیمه متمرکز برای آنها ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی شنا با اشاره به دو شناگری که نتوانستند در مسابقات ترکیه شرکت کنند اظهار داشت: متاسفانه دو شناگر بسیار خوب کشور از حضور در این رقابت ها باز مانند که برای آن ها نیز برنامه هایی را تنظیم کرده ایم که آنها می توانند ۲۸ خرداد ماه در یک اردوی تمرینی که در کشور قطر و زیر نظر IOC برگزار می شود شرکت کنند.

وی حضور نوجوانان در رقابت های برون مرزی را بسیار مثبت و موثر دانست و تصریح کرد: حضور در رقابت های این چنینی فوق العاده ایجاد انگیزه می کند. این شناگران همیشه در حال تمرین کردن هستند و در نهایت فقط با خودشان مسابقه می دهند. اما در چنین مسابقاتی آنها رقیبانشان را می شناسند به طوری که پیش از مسابقه می دانند که چه کسی چه مقامی می آورد. شرکت در چنین مسابقاتی می تواند به کسب تجربه حضور در رقابت های بزرگ تر کمک کند همانطور که قبلاً هم گفتم این نوجوانان آینده شنای ایران هستند و باید بیش از همه به آنها توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز