خبرگزاری کار ایران

شکایتی به فراکسیون ورزش ارجاع نشده؛

حسینی: مجلس مانع برگزاری انتخابات برخی‌ از فدراسیون‌ها نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۹۴

به نظر می‌رسد وزارت ورزش بواسطه برگزاری برخی مجامع انتخاباتی با ابهامات و پرسش‌های بی‌پاسخی از سوی دستگاه‌های نظارتی روبروست و نتوانسته این نهادها را در بی‌طرفی به برگزاری مجامع قانع کند.

وضعیت مدیریت برخی از فدراسیون‌ها پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و همچنین تاخیر در برگزاری مجامع انتخاباتی شائبه‌هایی را برانگیخته و حتی کار به جایی رسیده که برخی‌ها دم از مخالفت مجلسی‌ها با برگزاری انتخابات را مطرح کرده‌اند که البتته سخنگوی فراکسیون ورزش این موضوع را رد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که انتظار می‌رفت وزارت ورزش نظیر ۴ ماه پایانی سال گذشته برگزاری منظم و بدون وقفه مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد، تاخیر یک ماهه در اعلام زمان برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرده که در همین راستا عدم برگزاری انتخابات ۳ فدراسیون بوکس، تیراندازی و سوارکاری خود گواه اتفاقاتی در این زمینه است که فرضیه‌های مختلفی را نیز بوجود آورده که البته فدراسیون بوکس بالاخره از بلاتکلیفی خارج شد ولی همچنان برخی دیگر از فدراسیون‌ها با این مشکل روبرو هستند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد وزارت ورزش همچنان بواسطه برگزاری برخی مجامع انتخاباتی با ابهامات و پرسش‌های بی پاسخی از سوی دستگاه‌های نظارتی روبروست و تاکنون نتوانسته این نهادها را در بی‌طرفی و عدم مداخله خود در برگزاری اینگونه مجامع قانع کند. پیش از این برخی نمایندگان برگزاری مجامع فدراسیون‌هایی نظیر چوگان، تکواندو، شنا و… را ابهام‌آمیز و یا همراه با بی‌قانونی‌‌ها می‌دانستند و اعتقاد داشتند این مجامع در شرایط عادی و عادلانه برگزار نشده است.

در این‌باره سید هادی حسینی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس نظر دیگری دارد و می‌گوید: تاکنون شکایتی در این زمینه به این فراکسیون ارجاع نشده، اما در صورتی‌که چنین موضوعی مطرح شود آن را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود وزیر ورزش در حال رایزنی با نمایندگان مجلس برای رفع موانع موجود در این زمینه است، تصریح کرد: این روزها پیگیر مسائل مهمتر کشور هستیم و جلسه‌ای با وزیر ورزش برای این موضوع خاص نداشتیم.

اگر چه مشکلات ناطق‌نوری برای حضور در فدراسیون بوکس به هر طریقی حل شده ولی قانون منع حضور افراد بازنشسته، بازخرید شده، دوشغله، نمایندگان مجلس و اعضای شورای‌شهر از جمله موانعی است که حضور برخی چهره‌های سرشناس و پرنفوذ مانند سید مهدی هاشمی - رئیس فدراسیون تیراندازی - را در صحنه انتخابات فدراسیون‌ها با محدودیت روبرو کرده و گویا صدور مجوزهای لازم در این زمینه نیز با مخالفت‌هایی روبرو شده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد وزارت ورزش نیز در این بلاتکلیفی‌ها نسبت به برگزار نشدن انتخابات برخی از فدراسیون‌های ورزشی سیاست سکوت را در پیش گرفته و تلاش می‌کند با اعلام آغاز زمان ثبت‌نام دیگر فدراسیون‌ها اذهان عمومی را به سمت دیگری سوق دهد، ولی با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون و لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت با ثبات برای مدال‌آوری این دست فدراسیون‌های ورزشی، ادامه روند بی‌ثباتی و بلاتکلیفی فدراسیون‌ها می‌تواند بر سبد مدالی ایران در بازی‌های آسیایی تاثیر منفی بگذارد و بر دشواری‌های تکرار جایگاه چهارمی ایران در این مسابقات بیفزاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز