خبرگزاری کار ایران

شاورانی مطرح کرد:

امکان عضویت ایران در هیات رییسه فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک

کد خبر : ۱۶۳۹۶۷

بازی‌های رایانه‌ای در کشور نزدیک به بیست میلیون مخاطب دارد که در حوزه‌های ورزش و جوانان بدون شک مهم ترین بخش از اوقات فراغت جوانان با این بازی ها سپری می‌شود.

رییس انجمن ورزش های الکترونیک گفت: در صورت حمایت وزارت ورزش و جوانان و با توجه به عدم حضور کشورهای عربی در فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک، این امکان وجود دارد که کشورمان در هیات رییسه صاحب کرسی شود و در صورت به دست آوردن آرای مجمع جهانی، ایران می تواند میزبان کنفدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا در تهران باشد.

به گزارش ایلنا، رییس انجمن ورزش های الکترونیک(بازی‌های رایانه‌ای) با بیان این مطلب اظهار کرد: رییس، دبیر و نایب رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک با درخواست رسمی از کشورمان خواهان حضور در ایران و ملاقات رسمی وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک هستند که ان‌شالله مقدمات این سفر مهیا می‌شود.

لقمان شاورانی با بیان اینکه سال ۹۳ بدون شک سال شکوفایی ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای است، اظهار کرد: در سال گذشته برای بار سوم در طول این ۸ سال مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست محترم جمهور بر اهمیت بازی‌های رایانه‌ای جدید و بر ساخت بازی های بومی ایرانی تاکید مجدد داشتند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته رییس انجمن از طرف کمیته ملی الپیک به فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک معرفی شد و توانست با کسب آرای اعضای مجمع آن فدراسیون به عنوان ۴۳ عضو فدراسیون جهانی پذیرفته شود. بازی‌های رایانه‌ای در کشور نزدیک به بیست میلیون مخاطب دارد که در حوزه‌های ورزش و جوانان بدون شک مهمترین بخش از اوقات فراغت جوانان با این بازی ها سپری می‌شود.

شاورانی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل و راه‌اندازی فدراسیون ورزش‌های الکترونیک در جهت ساماندهی بهتر و مناسب‌تر این رشته به وزیر ورزش و جوانان ارائه شده افزود: البته این مهم در صورت موافقت وزیر مستلزم بررسی بیشتر است و با توجه به موافقت وزیر در حوزه ورزش و جوانان کشور فصل نوینی از مدیریت را خانواده ورزش و مخاطبان آن یعنی جوانان آغاز می کند.

رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین ابتکارات وزیر ورزش و جوانان تشکیل شورایی در جهت ساماندهی نمایندگان ایرانی در مجامع جهانی و آسیایی رشته‌های ورزشی است که تا کنون دو بار این شورا با حضور وزیر محترم و نمایندگان جهانی و آسیایی رشته‌های ورزشی برگزار شده و در نهایت با این هدف که نمایندگان کشورمان در مجامع جهانی حضوری فعال تر و موثرتری داشته باشند آیین نامه ای تهیه و به اجرا گذاشته می شود.

رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک گفت: در سال جاری انجمن در نظر دارد با نزدیک شدن به فصل تابستان برنامه های آموزشی و مسابقات ورزشی مناسبی را با حمایت فدراسیون ورزش‌های همگانی و کمیته‌های استانی خود برگزار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز