خبرگزاری کار ایران

مولر در واترپلو تئوریسین بزرگی است!

خاکبان: برخی از ملی پوشان را از ۷ سالگی می شناسم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۲۵

من سال ها در رده سنی زیر ۱۷ سال کار کردم، خیلی از نفراتی که در تیم ملی جوانان هستند از ۷ سالگی شاگرد من بودند، حتی ۵-۶ نفر از آنها در حال حاضر جزء تیم بزرگسالان هستند.

مربی تیم ملی واترپلو ایران با ابراز رضایت از روند آماده سازی ملی پوشان برای رقابت های پیش رو، گفت: خیلی از آن هایی که در تیم ملی جوانان هستند از ۷ سالگی شاگرد من بودند و هماهنگی خوبی با هم داریم.

به گزارش ایلنا، دانیال خاکبان درباره حضور خود در کادر فنی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: من سال ها در رده سنی زیر ۱۷ سال کار کردم، خیلی از نفراتی که در تیم ملی جوانان هستند از ۷ سالگی شاگرد من بودند، حتی ۵-۶ نفر از آنها در حال حاضر جزء تیم بزرگسالان هستند. دو سال پیش تیم جوانان قهرمان آسیا شد و سال گذشته نیز به مقام نایب قهرمانی رسید بنابراین فدراسیون تصمیم گرفت که به کادر فنی تیم ملی اضافه شوم بنابراین با صحبتی که با فدراسیون داشتم از پنجم فروردین کارم را در تیم ملی آغاز کردم.

خاکبان با اشاره همکاری با مولر در تیم ملی واترپلو ایران بیان کرد: مولر یکی از تئوریست های بزرگ واترپلو محسوب می شود. چون قبلا سرمربی تیم های جوانان بوده می تواند خیلی خوب با بازیکنان کنار بیاید. همچنین او در دانشگاه نیز تدریس می کند بنابراین از علم بالایی برخوردار است. در کل مولر مربی خوبی است و تک به تک نقاط ضعف بازیکنان را شناسایی می کند. از آنجا که من شناخت بیشتری نسبت به تیم های ملی جوانان و بزرگسالان دارم کمک می کنم تا مشکلات برطرف شود.

وی با ابراز رضایت از پتانسیل و پشتوانه سازی در واترپلو تصریح کرد: در حال حاضر سطح واتر پلو جوانان خوب است و در سال های اخیر قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را بدست آورده است. البته واترپلو در گذشته از رشته های پرمدال و صاحب سکو بوده که ما نیز تلاش می کنیم بازیکنانی که در حال حاضر هستند، بهتر شوند و واتر پلو را به جایگاه قبلی خود برگردانیم. در واقع پتانسیل واترپلو خیلی خوب است و جوانانی که ۲ سال پیش قهرمان آسیا شدند اکنون جذب تیم بزرگسالان شده اند. بازیکنانی که در سال گذشته به مقام نایب قهرمانی آسیا رسیدند نیز از تکنیک و فیزیک بدنی خوبی برخوردارند بنابراین پشتوانه سازی خوبی انجام گرفته و با بازیکنانی که اکنون در رده های ۱۷-۲۲ سال قرار دارند، در بازی های آسیایی دور بعد می توانیم جزء تیم هایی قرار بگیریم که شانس بیشتری برای کسب مقام دارند.

مربی تیم ملی واترپلو در پاسخ به اینکه شرایط تیم های جوانان و بزرگسالان برای حضور در رقابت های پیش رو تا کنون را ضی کننده بوده است یا خیر؟ گفت: ما امسال سه رقابت مهم را پیش رو داریم، تیم جوانان به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ترکیه اعزام می شود، پس از آن بازی های آسیایی را پیش رو داریم و در نهایت نیز تیم زیر ۱۹ سال به مسابقات آسیایی اعزام می شود که البته ۸۰ در صد آن را نفرات حاضر در جهانی ترکیه تشکیل خواهند داد. تا این جای کار روند آماده سازی تیم خوب است و بازیکنان به سختی تمرین می کنند. البته بی نقص نیستند. در حال حاضر آنها در شنا و حرکت پا مشکل دارند که بیشتر تمرینات اخیر نیز برای رفع این مشکلات بوده است. پس از آن تمرینات تکنیکی و تاکتیکی تیمی از مهم ترین برنامه های ما هستند تا به شرایط ایده آل برسیم.

خاکبان در مورد پیش بینی خود از نتیجه گیری تیم های ملی واترپلو در رقابت های پیش رو بیان کرد: ما در سطح آسیا و با وجود کشور های چین و ژاپن توانستیم نتایج خوبی بگیریم. اما در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم های مونته نگرو و استرالیا هم گروه هستیم که جزء تیم های ۶-۸ دنیا هستند. همچنین آرژانتین و ژاپن نیز دیگر همگروه های ایران هستند که امیدوارم در مقابل آنها بازی قابل قبولی داشته باشیم. در مورد بازی های آسیایی نیز فعلا تمرینات خوب بوده و برنامه ها در حال اجرا است. در کل من پیش بینی خوبی برای آینده واترپلو دارم و مربیان، فدراسیون دست به دست هم دادند تا بهترین نتایج را در آینده بگیریم.

او در پایان با اشاره به همکاری فدراسیون برای پیشبرد برنامه ها، گفت: از آنجا که رضوانی از قهرمانان ملی واترپلو بوده، خیلی کمک می کند تا مشکلی نداشته باشیم. بالاخره تمام فدراسیون‌ها با مشکل مالی روبرو هستند اما فدراسیون شنا با تمام بضاعت و توان کمک می کند تا مشکلات بر طرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز