خبرگزاری کار ایران

ورزشکار باید ۳۶۵ روز سال پاک باشد؛

پورکاظمی: نادو مسئول شمارش روزهای‌پاک بودن ورزشکار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۰۰

در وهله اول وظیفه ما آموزش و اطلاع رسانی لازم در این رابطه بوده و در وهله دوم نمونه‌گیری که به گواه آمار و ارقام و همچنین فدراسیون‌های مختلف به خوبی در این دو زمینه موفق بوده‌ایم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) با اشاره به مثبت شدن تست مهدی فروتن وزنه‌برداران دسته ۶۲ کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: پیش از اعزام به رقابت‌ها، تست دوپینگ ورزشکار فوق از سوی افسران نادو انجام شده بود که نتیجه منفی اعلام شد.

به گزارش ایلنا، لطفعلی پورکاظمی افزود: دو - سه هفته پیش از اعزام تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا ماموران نادو از اعضای این تیم تست دوپینگ گرفتند و بر اساس پاسخ ارسالی از سوی آزمایشگاه کلن آلمان، نمونه تمامی این وزنه‌برداران منفی بود.

وی تصریح کرد: بنابراین واضح و مبرهن است که تا تاریخ یاد شده ورزشکاران مربوطه هیچ کدام دوپینگی نبوده‌اند و پس از تستی که توسط نادو گرفته شده مواد نیروزا مصرف کرده‌اند.

پورکاظمی درباره طرح برخی مسایل در این زمینه خاطرنشان کرد: ورزشکار باید در تمامی ۳۶۵ روز سال پاک باشد و نادو مسئول شمارش روزهای پاک بودن هیچ ورزشکاری نیست، بلکه در وهله اول وظیفه ما آموزش و اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه بوده و در وهله دوم نمونه‌گیری که به گواه آمار و ارقام و همچنین فدراسیون‌های مختلف به خوبی در این دو زمینه موفق بوده‌ایم.

دبیر کل نادو خاطر نشان کرد: نباید به خاطر لغزش یک ورزشکار مجموعه سیستم مبارزه با دوپینگ و به نوعی ورزش کشور را زیر سوال برد و انتظار ما از همه ورزشکاران نیز این است که با همه وجود این مهم را درک کنند.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه فدراسیون پزشکی ورزشی و وزنه‌برداری در ۴ سال گذشته مهمترین اصل، آموزش ورزشکاران در مبارزه با دوپینگ و سپس تست‌های سرزده بوده که خوشبختانه این اقدامات به عمل آمده، اما متاسفانه همواره تعداد اندکی از ورزشکاران با مشاوره افراد خارج از اردو، اقدام به مصرف خودسرانه مواد نیروزا می‌کند و خیلی زود نتیجه این اقدام خودسرانه خود را با مثبت شدن تست دوپینگ‌شان می‌بینند.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: در جلسات نادو که با حضور نصرالله سجادی رئیس نادو برگزار می شود همواره تاکید می شود که کاروان پاک و عاری از دوپینگ به بازی‌های آسیایی اینچوان و دیگر مسابقات برون‌مرزی اعزام شود و در این رابطه هیچ‌گونه کوتاهی انجام نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز