خبرگزاری کار ایران

سرمربیگری تیم‌ملی برای شمسایی زود است؛

شمس: مدیرانی که خسوس را آوردند باید بازخواست شوند / توانایی پروفسور تاکتیک مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۴۹

شمس که در گذشته هدایت ملی‌پوشان فوتسال ایران را برعهده داشته و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورده معتقد است به جای کاندلاس مدیرانی که او را آورده‌اند باید بازخواست شوند.

ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا باعثشد تا عده زیادی از جمله رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال ایران حرف از برکناری خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بزنند، اما حسین شمس که در گذشته هدایت ملی‌پوشان فوتسال ایران را برعهده داشته و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورده معتقد است به جای کاندلاس مدیرانی که او را آورده‌اند باید بازخواست شوند.

گفت‌وگوی حسین شمس با خبرنگار ایلنا را بخوانید:

نائب قهرمانی ایران در آسیا باعثشد عده‌ای حرف از بر کناری کاندلاس بزنند، آیا کنار گذاشتن او دوای درد است؟

فکر می‌کنم کسانی که او را در تیم ملی گذاشتند بیشتر از کاندلاس مقصرند. آنهایی که ماهانه ۱۴هزار یورو با او قرارداد بستند به نظر من حراست فدارسیون فوتبال، حراست وزارت ورزش و بازرسی کل کشور باید به این مسئله ورود کنند که چطوری بوده که کاندلاس ۶ سال مربیگری نکرده بود و او را به ایران آوردند و بعد از ۶ ماه به او گفتند که ماهانه ۷هزار یورو بیشتر نمی‌توانیم بدهیم و او قبول کرد در حالی‌که با ماهی ۱۰۰۰ یورو هم کار می‌کرد.

در توجیه این قرارداد گفتند یک پروفسور تاکتیکی آوردیم. واقعاً او شایسته چنین لقبی بود؟

وقتی ترابیان او را آورد قبل از اینکه اسمش را بگوید گفت یک پروفسور تاکتیکی آوردیم به نام کاندلاس و حالا در بازی با ژاپن کاملا مشخص شد این پروفسور تاکتیکی آقایان چقدر تخصص دارد که وقتی بازی مساوی می‌شد رنگ از رخسارش می‌پرید و هیچ طرح و نقشه‌ای نداشت.

به نظر شما کمیته فوتسال بیش از حد به کاندلاس میدان نداد؟

نکته دقیقاً همین جاست، چون آقایان سرپرستی تمامی تیم‌های ملی فوتسال ایران را به او دادند به کسی که ۶ سال از فوتسال دور بوده و هیچ‌وقت سرمربی تیم ملی هیچ کشوری نبوده است. اگر نیروهای نظارتی هستند باید یقه مدیرانی را بگیرند که این آدم را آوردند. به نظرم کنار گذاشتن کاندلاس راحت‌ترین کار ممکن است. راحت‌ترین راه ممکن این است که تمام تقصیرها را گردن این آدم بیاندازند. اگر واقعاً نظارت درستی باشد باید مدیرانی که کاندلاس را آوردند بازخواست شوند.

بحثسرمربیگری وحید شمسایی در تیم ملی مطرح است، در این رابطه چه نظری دارید؟

به اعتقاد من زود است وحید سرمربی تیم ملی شود. او هنوز باید بازی کند و دو یا سه سال دیگر تجربه کسب کند و کلاس‌های مختلف مربیگری را بگذراند تا مشکلی که برای علی دایی پیش آمد و بعد از قهرمانی با سایپا نتوانست در تیم ملی موفق شود و یک سرمایه ملی را سوزاندیم این مشکل برای وحید پیش نیاید و این سرمایه‌سوزی را با وحید انجام ندهیم.

پس از شکست مقابل ژاپن به عنوان یک ایرانی چه احساسی داشتید؟

احساس سر شکستگی، ‌ احساس پوچی. واقعا متاسفم کسی که لیاقت ندارد بالا سر ما می‌ایستد. پس از شکست مقابل ژاپن میلیون‌ها نفر پای تلویزیون گریه کردند و بدترین ژاپن چند سال اخیر ما را برد. در هر صورت مسئولین فوتبال و فوتسال پاسخگو نیستند و فقط پس از پیروزی‌ها شریک می‌شوند، اما راه مردم از راه اینها جداست. ببینید مردم در کوچه وخیابان راجع به اینها چه می‌گویند، اما اینها با پررویی تمام پست‌ها را اشغال کرده‌اند و از جای خودشان تکان نمی‌خورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز