خبرگزاری کار ایران

نشست هم‌اندیشی نقش‌فرهنگی‌فدراسیون‌ها؛

هاشمی: بودجه فرهنگی کشور به نیم درصد هم نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۰۶

هیچ افتخاری بالاتر از به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در خاک بیگانه نیست اما باید درکنار همه این‌ها کارهای فرهنگی هم انجام شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش با بیان اینکه فرهنگ از مهمترین دغدغه های ما در وزارت ورزش و جوانان است اظهار داشت: متاسفانه در تمامی ادارات به این حوزه بسیار بی توجهی شده است.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در نخستین نشست هم اندیشی تبیین نقش فرهنگی فدراسیون‌های ورزشی به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت: اگر این ۳ کلید واژه را به دقت مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که رهبر درخصوص این موضوعات دغدغه دارند ضمن اینکه ایشان بارها در بیاناتشان اعلام کرده اند فرهنگ از اقتصاد بسیارمهم تراست.

وی با طرح این سوال که اساساً چرا چنین بحثی مطرح می شود؟ توضیح داد: ما در دنیا کشوری متفاوت هستیم. شعائر دینی و مذهبی ما را با سایر کشورهای جهان متفاوت ساخته و همین تفاوت، گاهی اوقات دنیا را هم می‌ترساند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به هوش و ذکاوت ایرانیان ادامه داد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم می‌توان قدرت ایران را دید. برای دنیا قابل هضم نیست که کشوری در آسیا برای ابر قدرت‌ها تعیین تکلیف کند اما ایران این کار را کرده است.

وی به مضامین قرآنی و احادیثدر حوزه فرهنگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در رفتار علما می‌بینیم نقش پررنگ فرهنگ چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد.

معاون وزیر در ادامه به نقش اثر گذار ورزش درحوزه فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: ازهمین حیثحوزه ورزش و جوانان نیز مستثنی نیست جوانان ما با حداقل امکانات پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین بین‌المللی به اهتزاز در می‌آورند و ما باید از این فضاها برای توسعه فرهنگ بهره ببریم. هیچ افتخاری بالاتر از به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در خاک بیگانه نیست اما باید درکنار همه این‌ها کارهای فرهنگی هم انجام شود.

مناف هاشمی با تاکید بر برنامه ریزی فرهنگی درحوزه ورزش اظهار داشت: نقایص بزرگی در امور فرهنگی وجود دارد، باید کارگاه آموزشی بگذاریم و از راهکارهای جدید استفاده کرده و الگو سازی کنیم. ما هزاران الگو و قهرمان داریم اما چند تختی داریم؟ اینها آسیب است، شاید من متخصص نباشم اما آسیبها را می شناسم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور به نیم درصد از بودجه کل کشور هم نمی‌رسد، افزود: چطور می توانیم با اعتبارات ناچیز حوزه های فرهنگی، جوانان و امور ورزش را مدیریت کنیم؟

وی گفت: کمیسیون فرهنگی، کمیسیون اجتماعی و کمیسیون ورزشی مجلس فعالیت های خود را انجام می‌دهند اما آیا حوزه تونسته‌ایم این کمیسیون‌ها را برای توجه بیشتر به ورزش و جوانان و در کل مسائل فرهنگی مربوط به آنها قانع کنیم؟ واقعیت این است که ما نتوانسته ایم اطلاعات کافی در اختیار بزرگان کمیسیون قرار دهیم.

مناف هاشمی تاکید کرد: ما باید با نمایندگان مجلس که قانونگذار هستند تعامل و همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشیم. فرهنگ از مهمترین دغدغه‌های ماست اما متاسفانه بیشترین ظلم در پرداخت‌ها به این حوزه شده است.

معاون وزیر همچنین ادامه داد: ما باید با کمیسیون‌های مربوطه صحبت و مشکلاتمان را برای‌شان بازگو کنیم من به شخصه ظرفیت‌های بزرگی دراین کمیسیون دیده‌ام اگر مورد توجه قرار بگیرد بسیاری ازمشکلاتمان مرتفع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز