خبرگزاری کار ایران

خرم مطرح کرد:

تشکیل کمیته ایثارگران در فدراسیون‌های ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۰۴

کارگروه فرهنگی مشاوران وزرا با مسئولیت مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران آغاز به کار کرد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان از تشکیل کمیته ایثارگران در فدراسیون‌های ورزشی خبرداد و گفت: با حمایت وزیر ایثارگر ورزش و جوانان فدراسیون‌ها دارای یک رابط و مسوول ایثارگران می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، کارگروه فرهنگی مشاوران وزرا با مسئولیت مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران آغاز به کار کرد.

محمد خرم در این خصوص گفت: اولین کارگروه فرهنگی مشاوران وزرا متشکل از ۱۴ وزارتخانه و دستگاه مربوط با توجه به نامگذاری امسال به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، در وزارت ورزش و جوانان تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: از جمله نهادهای کارگروه می‌توان به وزارت علوم، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، ‌ شهرداری، و دانشگاه آزاد و… اشاره کرد که با مسئولیت وزارت ورزش و جوانان آغاز به کار کرده است.

خرم در ارتباط با نخستین جلسه برگزار شده گفت: جلسه بسیار خوبی بود و بحث‌ها و مسائل مختلفی درخصوص مسائل فرهنگی خانواده ایثارگران، فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان و رسیدگی به مشکلات آنها به صورت مفصل بحثو تبادل نظر شد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران اظهار داشت: قرار شد این جلسات به صورت مستمر به صورت دو هفته یک بار و گردشی در وزارتخانه های مختلف تشکیل و نسبت به پیگیری مسائل فرهنگی خانواده‌های آنها اقدام شود. همچنین مقرر شد که در خصوص بحثمسائل رسیدگی به اوقات فراغت فرزندان ایثارگران برای تابستان امسال نیز برنامه‌ریزی شود که از این بین می‌توان به مسابقات مشترک بین ایثارگران و فرزندان‌شان و هم چنین اردوهای مشترک برای خانواده‌های آنها اشاره کرد.

خرم با بیان اینکه ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با موضوع این کارگروه درخصوص کتاب و هنر است گفت: دیدن فیلم‌های انقلابی و مرتبط با موضوع دفاع‌مقدس شرایطی را فراهم خواهد کرد تا خانواده‌های ایثارگران از این فضاهای هنری بهره‌مند شوند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان هم برای استفاده خانواده‌های ایثارگران، ‌جانبازان و شهدا از مجموعه‌های ورزشی اعلام آمادگی کرده که با توجه به زمان و فصل این برنامه‌ها تغییر می‌کند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران نکته حائز اهمیت در این جلسه این‌گونه عنوان کرد: مهمترین مسئله این است که هر ارگان و سازمان چگونه می‌تواند در جهت ارتقای فرهنگی این خانواده‌ها بکوشد تا در کنار هم و با هماهنگی هم بتوان این حوزه را ارتقا داد.

وی ادامه داد: دفتر ایثارگران وزارت ورزش و جوانان کار خوبی که انجام داده برگزاری جلسه با مسوولان و نمایندگان ایثارگران در فدراسیون‌های ورزشی است که سعی کردیم همه فدراسیون‌ها یک رابط و مسوول ایثارگران داشته باشند تا بتوانیم کمیته ایثارگران را در فدراسیون‌ها تشکیل دهیم و با حمایت وزیر ورزش فدراسیون‌های ما دارای یک مسوول ایثارگران شوند.

خرم هدف از این کار را نهادینه کردن روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در ورزش و معرفی الگو به جوانان اعلام کرد و گفت: با توجه به این نکته که ورزش مورد توجه و علاقه جوانان است سعی کردیم این فضای معنوی و اخلاقی و رفتارهای بزرگ انسانی را که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته به جوانان معرفی کنیم که این خود می‌تواند به رشد اخلاق در ورزش منجر شود.

وی ادامه داد: سعی ما این است که با فدراسیون‌ها برای نامگذاری برگزاری لیگ‌ها و مسابقات آنها مذاکره کنیم. امیدواریم فدراسیون‌ها در این راستا و در نشان دادن الگو به جوانان از این فرصت استفاده کنند. به همین منظور ار فدراسیون کشتی برای نام‌گذاری لیگ امسال به نام لیگ شاهد قدردانی می‌کنیم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در ادامه از مسابقات اتومبیلرانی خانوادگی خبر داد و گفت: برنامه های خانوادگی که هم مفرح باشد و هم ورزشی در دستور کار قرار گرفته و ما به همین منظور مسابقات اتومبیلرانی خانوادگی را برگزار کردیم که ایثارگران با خانواده در آن شرکت می‌کنند.

خرم خاطرنشان کرد: این مسابقه از حرم حضرت امام خمینی(ره) و بیعت با آرمان‌های آن بزرگوار و شهدا آغاز و با زیارت حضرت معصومه(س)، ‌ جمکران، ‌زیارت امام‌زاده آقاعلی عباس(ع) ادامه و با دو روز اردو در اصفهان پایان می‌یابد.

وی در پایان به چند برنامه دیگر این دفتر نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های تابستانی نظیر آموزش شنا، فوتبال و کوهنوردی، ‌اردوهای زیارتی و اردوهای چندروزه به اتفاق کلیه اعضای خانواده‌، مسابقات خاطره‌نویسی، ‌ مسابقات فوتبال برای بچه‌های ایثارگران همزمان با هفته دفاع مقدس و مسابقات نقاشی برای فرزندان ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز