خبرگزاری کار ایران

برای دلجویی نرفته بودیم!

پیروانی: توافقات با فدراسیون شنا تعاملی بود نه تحمیلی / به کسی بی‌احترامی نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۲۴

متاسفانه برخی‌ها با بی‌تدبیری باعثشدند در سال‌های اخیر بسیاری از شناگران مستعد کشور از تیم ملی کنار بروند و اگر وضع به همین منوال باشد رهام هم می تواند یکی از همین شنا گران باشد.

مربی و پدر شناگر تیم ملی با بیان اینکه توافقات با مسئولان فدراسیون شنا در راستای تعامل و همکاری بود، تاکید کرد: باید منتظر اتفاقات آینده بنشینیم و ببینیم نوع همکاری فدراسیون شنا با رهام چگونه رقم خواهد خورد.

پیمان پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه اخیر با مسئولان فدراسیون شنا و وزارت ورزش گفت: این جلسه در راستای تعامل بود و همواره نیز این تعامل را با فدراسیون شنا داشته‌ایم و تلاش کردیم در همین راستا حرکت کنیم، اما شاید برخی‌ها این جلسه را به نوعی دیگری تعبیر کرده باشند.

وی افزود: در توافقات شفاهی صورت گرفته مقرر شد رهام در مقاطعی که به تیم ملی دعوت می‌شود در اردوهای ملی حضور یابد اما تمرینات اختصاصی خود را پیگیری کند، چراکه با همین تمرینات توانسته در سال‌های اخیر رکوردهای خود را به طور مداوم کاهش دهد و به تازگی نیز سهمیه المپیک نوجوانان چین را به دست آورد.

مربی رهام پیروانی درخصوص خواسته " قانون‌مداری " مسئولان فدراسیون شنا، تصریح کرد: ما همواره این قانون‌مداری را داشته‌ایم و به‌ آن احترام گذاشته‌ایم و ذره‌ای از آن تخطی نکرده‌ایم، ولی دوستان بهتر از من می‌دانند که شرایط رشته‌های انفرادی با رشته‌های تیمی کاملا متفاوت است و آقایان باید بپذیرند که نوع تمریناتی که رهام انجام می‌دهد با تمرینات تیم ملی فرق می‌کند. همان‌طور که احسان حدادی در طول سال با مربی اختصاصی‌اش تمرین می‌کند و تنها در زمان اعزام به مسابقات به تیم ملی ملحق می‌شود.

وی افزود: این حق هر ورزشکاری است که نوع تمرین، تیم و مربی‌اش را خودش انتخاب کند و با توجه به اینکه شنا یک رشته رکوردی است با برگزاری مسابقات انتخابی می‌توان نفرات برتر را به تیم ملی دعوت کرد.

پیروانی با بیان اینکه گفته شده این جلسه به نوعی دلجویی از فدراسیون بوده، اظهار داشت: چنین چیزی نبوده و کسی که برای ایران افتخار کسب می‌کند و سهمیه المپیک بدست می‌آورد نیازی به دلجویی از کسی ندارد. حضور ما در این جلسه تنها برای نشان دادن حسن نیت خود بود و اینکه می‌خواهیم تعامل کنیم و تقابلی با کسی نداریم.

وی در مورد اینکه سایت فدراسیون شنا مصاحبه‌های قبلی وی را کذب دانسته، اظهار داشت: مسئولان فدارسیون اعلام کردند که در این گفت‌وگوها به برخی افراد توهین شده در حالیکه هیچ‌گونه توهینی در کار نبوده و ما تنها واقعیت‌ها را گفته‌ایم و به کسی هم بی‌احترامی نکرده‌ایم. حتی برادرم در جلسه با مسئولان شنا باز هم همان شعری که در رسانه‌ها منعکس شده بود را تکرار کرد.

مربی رهام پیروانی درباره این موضوع که عنوان شده " تکلیف رهام پیروانی روشن شد " نیز گفت: تکلیف ما از ابتدا روشن بود و زمانی که رهام از تیم ملی خط خورد تصمیم گرفتم او را بطور شخصی در مسابقات دبی شرکت دهم که خوشبختانه با کسب رکورد ورودی A همراه شد که شاید دلخوری برخی‌ها به همین خاطر بود.

پیروانی با بیان اینکه هدف رهام اعتلای نام ایران و افتخار آفرینی زیر پرچم کشور است، اظهار داشت: ما وظیفه خود را با کسب سهمیه المپیک انجام دادیم و بهترین رکورد ورودی را بدست آوردیم و حالا مسئولیت اعزام رهام به المپیک نانجینگ برعهده مسئولان کمیته ملی المپیک است و تصور نمی‌کنم مسئولان کمیته المپیک خواسته‌ای جز اعزام این شناگر مستعد و آینده‌دار داشته باشند. ما باید دنبال برنامه‌هایی باشیم که به نتیجه‌گیری بهتر منجر شود، نه برگشت به عقب. چگونه برنامه‌ای که شناگر با آن هماهنگ نیست می‌تواند باعثرشد او شود. باید از رهام پرسید با کدام روش تمرین هماهنگ‌تری چراکه این ورزشکار است که باید پیشرفت کند و برنامه به تنهایی جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه رهام پیروانی ظرف ۳ سال گذشته با یک مربی خارجی تمرین کرده و تاکنون نیز توانسته ۵۷ رکورد رده سنی و بزرگسال را جا به جا کند، تصریح کرد: ما پذیرفته‌ایم رهام در تیم ملی حضور پیدا کند، اما این به معنای آن نیست که تمرینات کادر فنی را پیگیری کند، بلکه باید تمرینات خودش را دنبال کند و توافقی که با مسئولان فدراسیون شنا داشتیم هم همین بوده است.

پیروانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: متاسفانه برخی‌ها باعثشدند در سال‌های اخیر بسیاری از شناگران نخبه و مستعد کشور نظیر محمد علیرضایی، سعید آشتیانی، امیر طاهری و… از تیم ملی کنار بروند و اتفاقی هم نیفتاده و اگر وضع به همین منوال باشد رهام هم می‌تواند یکی از همین شناگران باشد. امیدوارم دوستان دلسوز در فدراسیون شنا به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که به آینده این سرمایه ملی ضربه وارد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز