خبرگزاری کار ایران

نباید مغرور شویم؛

قرائت: روئینگ کار سختی تا بازی‌های آسیایی در پیش دارد

کد خبر : ۱۶۹۸۷۵

نباید مغرور شویم و کار ما تازه پس از کسب این مدال ها شروع شده و تا بازی‌های آسیایی راه سختی پیش رو داریم. سطح بازی‌های آسیایی با این رقابت ها بسیار متفاوت است

مربی تیم ملی‌روئینگ‌درخصوص رقابت‌های کاپ آسیایی‌ اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار خوب بود چراکه در مواد مختلف نسبت به قهرمانی آسیا، تعداد ورزشکاران افزایش داشت و در بعضی مواد ۲ برابر شده بود. البته بعضی تیم‌ها ۲ یا ۳ قایق در هر ماده شرکت داده بودند که این خود باعثافزایش سطح رقابت می‌شد چون این تعداد قایق برای رقابت و انتخاب نهایی آمده بودند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی قرائت ادامه داد: مثلا تیم ژاپن در تک‌نفره سبک وزن ۳ قایق داشت که رقبای هم بودند. نفر اول این تیم که در نهایت صاحب مدال طلا شد کسی بود که رقیب ژاپنی محسن شادی در گوانگجو را پشت سر گذاشته و موفق شده بود به عنوان نفر اول در این مسابقات شرکت کند. دیگر قایقرانان ژاپنی هم در دونفره مدال بازی‌های آسیایی داشتند.

وی بیان کرد: با تمام این احوال نتایج بچه‌ها بسیار درخشان بود. البته نباید مغرور شویم و کار ما تازه پس از کسب این مدال ها شروع شده و تا بازی‌های آسیایی راه سختی پیش رو داریم. سطح بازی‌های آسیایی با این رقابت‌ها بسیار متفاوت است و باید در بهترین شرایط به مسابقات اعزام شویم.

قرائت در مورد مسابقات قایق چهارنفره تصریح کرد: در چهارنفره نیز برای اولین بار در سطح آسیا ۱۱ قایق حضور داشتند. بچه ها در ژاپن تایم ۶:۰۷ را ثبت کردند در حالی که رکورد قهرمانی آسیای سال گذشته آن ها ۶:۲۱ بود و بچه ها در شرایط آمادگی حداکثر ۸۰ درصدی ۱۴ ثانیه تایم بهتری زدند. من با شرایط بچه ها در چهارنفره کاملا آشنا هستم چون همه آن ها شاگردانم هستند و از پایگاه قهرمانی و پایه، روئینگ را با خودم شروع کردند.

مربی تیم ملی روئینگ مردان تشریح کرد: البته ما در پیست ۱۰۰۰ متر تمرین کردیم و به دلیل اینکه قایق نداشتیم تنها ۱۴ روز با قایق چهارنفره تمرین کردیم و قطعا در اینچئون شرایط بهتری خواهیم داشت.

قرائت ضمن ابراز رضایت از وضعیت بچه‌ها در این مسابقات عنوان کرد: ژاپن یک دیدار تدارکاتی بسیار عالی بود و توانستیم نقاط ضعف و قوتمان را بشناسیم و تحلیل خوبی از شرایط رقبا داشته باشیم. ولی کار اصلی تازه شروع شده و باید برای موفقیت، بیشتر تلاش کنیم. البته شرایط ما با رقبا فرق می کند چراکه آن ها با تمرین در پیست استاندارد به آمادگی بالایی تاکنون دست پیدا کردند، اما ما با حضور در دیدارها و اردوهای تدارکاتی، تمرینات اصلی مان تازه آغاز شده است. به همین دلیل تا بازی‌های آسیایی در اوج آمادگی، به بالاترین سطح خواهیم رسید.

وی در خصوص مسابقات پیش روی تیم ملی روئینگ تاکید کرد: ۳ رقابت تدارکاتی دیگر و یک اردوی برون مرزی در نظر داریم که با هماهنگی فدراسیون به آن ها خواهیم رفت. چون در کشور پیست استاندارد روئینگ نداریم مسابقات و اردوهای برون مرزی، نقش بسزایی در آمادگی ما خواهد داشت.

مربی تیم ملی روئینگ مردان خاطرنشان کرد: ۳ ماه است که با تیم روئینگ مردان کار می کنم. در این مدت هم تست ها و هم گفته های بچه ها نشان می دهد که پیشرفت محسوسی داشتند. این پیشرفت تا بازیهای آسیایی ادامه پیدا می کند و قطعا شاهد نتایج درخشانی در اینچئون خواهیم بود.

قرائت در پایان با اشاره به حضور قایقرانان در ارومیه اشاره کرد: بلافاصله بعد از بازگشت از ژاپن به ارومیه می رویم و تمرینات را به حضور همه بچه ها دنبال خواهیم کرد. کار سختی پیش رو داریم و امیدوارم با حمایت مسئولین فدراسیون برنامه ها به نحو مطلوب انجام شود و به اهدافی که تعیین شده دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز